-
*begår-harakiri-av-blotta-tanken* Skulle aldrig köpa något av maskätna äpplet. Bläbläblä... Inte för att microsoft är mycket bättre.. Får bli linux framöver.Bling1975 skrev 2010-08-18 09:13:52 följande:Bästa rådet, min macbook pro är mitt livs kärlek (eller kanske på delad första plats med min man)
-
Nej, jag tog från äl den här gången. Tror jag. *funderar* Fast jag tror inte överdrivet mycket på progesteronets effekt egentligen; tror att det är det andra (pred+innoheo+ASA) som gjort susen. Vågade ändå inte skippa prog helt.mojutten skrev 2010-08-18 12:55:17 följande:Jag hoppas liksom Bettan att medicineringen ska göra susen för dig.
Bettan, har du tagit progesteronet från plus? Jag tar det ca 2-3 dagar efter positivt ÄL-test.
Jag tar även trombylen hela cykeln.
Längtan: Håller med övriga; låter som ligamenten. -
Bling: Nu jäklar blir det åka av!
-
Soa: Jag har tagit pred, ASA (trombyl) och innohep från äl. ASA från några dagar innan tom (tidigare hela cykeln). Folacin hela cykeln.
-
mojutten: Ja, numera säger även dr LM att det kan vara fördelaktigt att ta från äl. Förra graviditeten tog jag från 6+2.mojutten skrev 2010-08-20 09:23:03 följande:Ok, det verkar som vanligt vara många bud i mellerud. Så ni har även tagit fragmin/innohep från ÄL, jag är lite orolig eftersom jag ska börja med det från pluss men har alltid plussat sent och är rädd att det är för sent
-
mojutten: Ja, jag tror inte att det spelar någon roll HUR man gör, de tankarna har en förmåga att komma ändå.
-
Soa: Jag har tagit 10 mg pred. Fast på eget bevåg. Har hört om många som fått 10-30 mg utskrivet, så 10 är nog inte så mycket. Tänk bara på att trappa upp och trappa ut. Och ta tillskott av kalk och d-vitamin.
Trombyl tror jag många tar hela cykeln, med uppehåll för mens. Pred verkar vara lite olika, en del hel cykeln, en del från äl och en del från plus. Jag lägger mig mitt i och råder till start från äl, eller några dagar innan.
Jag har aldrig testat pred innan och nu, med pred, verkar det som det ev kan gå vägen. Jag har åtminstone aldrig kommit så här långt innan.
-
Jag hade nog börjat med 2,5 i en vecka efter äl, sen gått upp till 5 mg i några dagar och sen 10 mg från plus. Nedtrappning råder det olika mening om, men jag håller på just nu (15+0 idag) och kommer ta bort pred helt inom någon vecka (scary!). Tycker att du kan köpa extra kalk; jag kör på VitaKalk och TillVal VitaminD (d-vitaminet i vitakalk räcker inte enligt expertisen på SIS ). Ett annat tips är att ta extra e-vitamin, det gör man i många andra länder vid upprepade mf tydligen; stöttar vid celldelningen.
Tack för tummarna!
-
TippTapp: Du kan ta 1/3 albyl minor om dagen istället; funkar lika bra som trombyl, men är jobbigt att dela.
-
Längtan: Är HELT övertygad om att det inte är det MINSTA farligt att flyga en så kort bit som till Grekland. Ev att flyga till Australien eller liknande där man måste sitta still länge (=ökad risk för proppar). Så korta flygningar som i ditt fall ökar knappast risken för mikroproppar.