• kaakis

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

nybliven fru skrev 2010-09-14 21:03:23 följande:

Aha, kanske ändå ska be om Levaxin då? Om man ska ta ett prov till för att se en trend, när är det lämpligt att göra det?

Ja, jag tycker att du skall be om att få Levaxin.
    håller tummarna!
  • kaakis
    BettanB skrev 2010-09-14 17:57:23 följande:
    Vilken nolla: 2,4 är INTE ok. Hitta en bättre läkare (vet att de inte växer på träd men...).
    Jag vet, jag är helt övertygad om att han har passerat bäst-före-datum för läääääänge sedan, gällande läkaryrket. 
    Åhhh jag blir så arg när jag tänker på honom Skrikandes
  • kaakis
    nybliven fru skrev 2010-09-14 21:03:23 följande:

Aha, kanske ändå ska be om Levaxin då? Om man ska ta ett prov till för att se en trend, när är det lämpligt att göra det?

4 Veckor efter det att man har börjat med Levaxin..
  • kaakis
    BettanB skrev 2010-09-15 12:57:25 följande:
    Jag köpte när jag var på semester utomlands (Spanien) där är det receptfritt och man får ta med sig liten dos för eget bruk. Typ..
    Typiskt..
    Så med andra ord så skriver inte svenska läkare ut prednisolon.....
    Och nu kommer nästa begåvade fråga.......vad är det till, är det blodfötunnande?? Som trombyl?
  • kaakis
    BettanB skrev 2010-09-15 17:12:04 följande:
    Visst finns det de som gör det, men de flesta är nog kritiska och vägrar (dålig pålästa). Pred är kortison; tanken är att det skall hindra kroppens -överaggressiva- immunförsvar att anfalla och döda embryot.
    aaa, skall testa....alla medel är nog tillåtna i den här pärsen...Flört
  • kaakis

Hej Alla,
    Nu är jag liiiite lat och kopierat in inlägget som jag skrev i det andra forumet ...hoppas att det är ok Skäms..
    (skäms lite)

Hej tjejer!
    Har träffat en sympatiskt läkare idag ( för en gångs skull!!), som vill hjälpa till!!Solig
    Fick  även en undersökning som kontroll efter sista  MF:t och det visade sig att jag har slemhinnor kvar, och måste äta tabletter för att få ut resten (minns inte vad de hette)
    Tur att det upptäcktes...

Sen vill han testa med Pergotime, för att han hade en teori att det kunde vara mina dåliga ägg som gjorde att jag fick missfall......+ att jag skall ta en spruta runt dag 11...som jag inte heller minns namnet på...

Sen skulle jag fortsätta med Progesteron + trombyl, dock progesteron från den dagen jag plussar och trombyl från 1:a mensdagen.

Som en summering, så kommer jag att forsätta gå hos honom och kommer aldrig någonsing mer att sätta min fot på Oxbacksklinken..

• kaakis
    BettanB skrev 2010-09-16 15:23:33 följande:
    kaakis: Du skall säkert ta cytotectabletter nu för att stöta ut slemhinnan och sprutan kanske var pregnyl för att få äggen att släppa?
    Inget mer än trombyl och prog sen? Hade du testat med det tidigare?

Ego: Nu är det officiellt på jobbet.
    Vad är det som officiellt .......Cool...NYFIKEN.....
  • kaakis
    Syrling skrev 2010-09-16 16:57:42 följande:
    Inne och läser ikapp och lämnar ett levnadstecken. Vi väntar mest på RUL som vi ska göra på onsdag. Är nervös och har mest nedräkning av dagarna. Känner Mini röra sig nu och idag kunde även maken känna en lite buff. Trots att detta gnager den förbaskade oron på som vanligt. Att man aldrig bara kan glädjas utan måste tänka negativa också....

Vi har också gjort det officiellt nu, går inte att dölja längre.
    Jag är ny här men vill bara säga HÄRLIGT!!!!Solig
  • kaakis
    BettanB skrev 2010-09-16 17:27:16 följande:
    Att jag är gravid och skall ha liten i februari.
    Vad kul!!!{#emotions_dlg.flower}
  • kaakis
    BettanB skrev 2010-09-21 17:55:31 följande:
    Nu skriver jag utifrån hur jag kände mellan mina missfall, vill inte vara dum och grinig, men tycker nog att det här är helt fel tråd att lägga in ul-bilder i. Jag gillar att skriva om hur det går för mig, men mer detaljerat skriver jag i andra trådar (bland andra gravida). Det är vad jag själv skulle ha uppskattat tidigare; hade nog uppskattat lite mer diskretion från gravida trådmedlemmar, men det är kanske bara jag?
    Hej Bettan,
    Tackar dig för att du har tagit upp detta.
    Jag tycker också att det fel att lägga in UL bilder på den här tråden, inte minst för att tråden hjälper oss i vårt sorgarbete gällande våra återkommande missfall. Många av oss kämpar fortfarande utan att lyckas, och mår dåligt både psykiskt och fysiskt.
    Jag efterfrågar också lite diskretion
    Tack
  • kaakis
    Loha88 skrev 2010-09-23 09:57:27 följande:
    Jag ahr med alltid plussat sent, och alla mina 3 graviditeter har varit missfall.. men vet ingeting om de, har med hört om låghormonare..
    Hej,
    Jag har inte plussat sent (BIM dagen) men testerna har varit lite difusa. Har alltid varit tvungen att köpa clearblue digital för att vara säker.
    Alla dessa graviditeter har slutat med missfall runt V 5 -6..
    Jag undrar också ifall om detta är orsaken till MF:n...och isåfall vad är det för hormon jag saknar??????eller behöver mera av??
  • kaakis
    Bling1975 skrev 2010-09-23 10:53:43 följande:
    Kaakis, det beror lite på hur gammal du är men det låter lågt.

Det finns cut-off values för olika åldrar, dvs gränsvärden för att det ska vara idé att göra IVF.

30 år eller under                   31-35             36-40                  41 eller mer

2,1 AMH                              1,7 AMH         1, 1 AMH             0,5 AMH
    38 fyller dock 39 om några månader...
  • kaakis
    mojutten skrev 2010-09-24 09:40:12 följande:
    Välkommen Mallanis, det här är en toppentråd för såna som oss. Det finns mycket kunskap och stöd att hämta här.  Håller tummarna för ett fint plus inom kort

Liss, tog du pregnylen från plus? Jag är så rädd att allt redan ska vara försent för mig då, mina mf har ju varit så tidiga. Just nu är det min största rädsla, att alla insatser ska komma för sent.

Den här j-kla crinonen vänder ut och in på mitt humör, ena sekunden skitarg, sen gråtmild och uppgiven, dessutom blir jag så trött. Det är påfrestande och det är så många tankar som dyker upp och jag måste erkänna att även om jag så gärna vill bli gravid så känner jag mig otroligt rädd för att allt ska gå dåligt igen. Jag försöker att inte tänka på det och ta ut elände i förväg men det känns som om jag är så hormonell och känslig att jag har svårt att kontrollera mig själv. Jobbigt.

Så nu har jag skrivit av mig lite. Ska se om jag kan få lite jobb på min artikel gjort, har lyxen att jobba hemma idag.
    Mojutten
    Hur går det för dig???
  • kaakis
    mallanis skrev 2010-09-24 09:19:50 följande:
    åh vilken bra tråd! Kommer nog att gå in här och läsa en hel del även om jag/vi inte kommit så långt som till utredning ännu hoppas det går fint, ni verkar ha mycket kunskap här!
    Har haft ett ma och mf och haft liknande funderingar som togs upp helt nyss. Sena plus ger det större risk för mf? Senast plussade jag först på BIM+10 men slutade i mf. Har BIM i dagarna och blir det ett nytt pluss så hoppas jag på ett starkt plus med en gång!

Uch bebisverkstaden är verkligen ingen dans på rosor.... =/ 
    Välkommen....
    Det finns en hel del kunskap här, det kan jag lova Flört.
    Jag hör inte till dem, och är rätt så ny i den här hemska karusellen med MF:r . Men jag är hemskt tacksam över dessa kvinnor som vill dela med sig sina erfarenheter och kunskap i området.
    Vi alla här hoppas på ett + som vill stanna.
  • kaakis
    mojutten skrev 2010-09-24 09:53:57 följande:
    Jorå, för det mesta är allt rätt ok. Fast så här veckan för BIM brukar allt vara lite extra tungt, då kan jag inte riktigt hålla alla tankar i styr, tycker en aning synd om mig själv och att livet är lite allmänt pissigt

Hur går det själv?
    Tack, jag börjar att må bättre psykiskt efter sista missfallet, och känner mig relativt stark.
    Går omkring och hoppas att jag får min mens under nästa vecka, så att jag kan börja med Pergo.
    Jag är fortfarande livrädd över att få nya missfall, men hoppas att de nya kurerna hjälper och att läkarens teori stämmer...Annars får jag försöka med något annat..

Ledsen att höra att det är lite tungt för tillfället.... är det p.g.a rädsla inför ett nytt missfall?
  • kaakis
    Buster skrev 2010-09-26 11:24:40 följande:
    Hej igen... Verkar tyvärr som att mf nummer 4 är på gång... Har inte börjat blöda men mina symptom har minskat i flera dagar och igår fick jag tydlig mensvärk (inte molvärk) som kommit och gått sedan dess. Känner så igen det från de tidigare missfallen. Är i v 5+4 idag. Inte helt kört än, men antagligen.

Ska som sagt på återbesök på gyn på torsdag, för tidigt VUL och för att få svar på våra prover från utredningen. Kommer iaf att fråga om att börja med progesteron från ÄL nästa gång, men börjar tvivla på att det och ASA/albyl ska räcka för mig.

Har  ju läst lite här och var om alla undersökningar man ska fråga efter, men undrar om någon vet var det finns en sammanställning eller om ni vill svara här? Nu har de ju bara gjort en grundläggande utredning.
    Buster gumman.......
    att få en blödning är inte roligt, dock behöver det inte betyda att det är MF på G.
    Jag hoppas och håller tummarna för dig!!
  • kaakis
    Irma skrev 2010-10-12 19:01:11 följande:
    Hej tjejer!

vet ni, jag är gravid igen

Sushikatten: Hur gick det med ÄP?

Mula: Hur går det? 
    Grattis!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14