Inlägg från: tvåbarnsmammavillkanske haentill |Visa alla inlägg
  • tvåbarnsmammavillkanske haentill

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hur var det med sköldkörteln? Ska man vara under 2.0? Ligger på 2,4 nu vilket enligt vanliga mått är bra.

Och envis till tusen ska jag också bli.

Aha, kanske ändå ska be om Levaxin då? Om man ska ta ett prov till för att se en trend, när är det lämpligt att göra det?

Grattis Laban!!

Suck, blöder fortfarande efter mitt sista MA. Jag har de flesta gångerna tidigare skrapats. När man ska blöda ut själv, hur länge är det ok att hålla på? Jag började blöda och gjorde det en vecka, sen kom resterna ut och efter det har det varit ingenting i 14 dagar och jag har testat negativt. Idag kom en ny blödning. Är det värt att gå och kolla tro?

Grattis Irma!

Jag kikar ju in lite då och då, är igång med utredning nu hos Anette Sjösten. All prover är inte klara men det låter på henne som att jag får Fragmin för säkerhets skull (något enstaka prov avvek). Hur länge tar man Fragmin vanligen? Tar man ASA också tycker ni?

Här kommer en sporadisk besökare in.

Vår utredning är nu klar och inget hittades. Jag får Fragmin nästa gång. Det som jag funderar på är att det var en koagulationsparameter som var för låg. Läkaren tyckte inte att det var några problem att prova ändå, är det någon som varit med om det? Jag har lätt för att få blåmärken redan.

Frågan kan vara högaktuell, hoppas nämligen att jag är gravd redan och då ska jag börja kanske på lördag.

Förresten, vad är en normal dos Fragmin? Är det beroende av viktnivå?

Jag blev avrådd från ASA samtidigt, är det vanligt?

Hej igen!

Jag kikar ju in ibland och läser det mesta, håller såklart tummarna för att alla ska lyckas. Nu har jag plussat efter utredning och har börjat med Fragmin för första gången. Såklart hopar sig frågorna.

Är det vanligt att få mer blödningar när man  står på Fragmin? Omega 3, vågar man ta det? Tar 1 st Mum Omega och tänkte försöka ta det på morgonen och Fragmin på kvällen,.

Tack för svar!

Med blödningar tänkte jag på sådana här läbbiga småblödningar som ska vara HEEEELT normalt i tidig graviditet men som såklart orsakar oro.

Jag har idag fått antibiotika mot bihåleinflammation och fått lära mig att Amimox funkar med Fragmin medan Amimoxicillin (samma verksamma substans) inte gör det. Hade varit himla lätt att få fel tror jag, apoteket byter ju sådant själva.

Tack också för bra sticktips, just nu är lite extra hull kring magen bra att ha...

Irma, usch vad jobbigt med blödningar. Men vad hoppingivande att det nu ser bra ut!

Jag är aldrig haft det i tidigare graviditeter före det gått åt h-e så därför blir man lite fundersam. Men det är minimalt ännu. Funderar på om det kan vara när mensen skulle kommit? JAg testade extremtidigt positivt (3+2) så det är typ nu BIM skulle varit.

Håller tummarna imorgon Bettan!

Hur är det med att skippa sex? Vi tänkte låta bli den här gången. Hur länge ska man göra det? Det senaste MA/MF vi haft var v 14. Vi har ju en dotter som kom på ASA och progesteron och då lät vi inte bli.

Borde det räcka tom v 15 eller så? Har någon fått konkreta råd?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14