Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Längtan: Håller tummarna för dig!
Längtan: Håller tummarna för dig!
Längtan: Alla läkare jag träffat, och det är ju en del vid det här laget har sagt till mig att normal fysisk aktivtet inte kan sätta igång ett missfall, jag tror det är som grisolle säger! Håller tummarna för dig!
Är det någon som kommer ihåg när "spökveckorna" träder in? Jag har haft löjligt ömma bröst men nu är det som bortblåst. Mår ff illa, inte lika mycket som innan men då fick jag inte behålla något. Jag har gått ner 6 kg nu.
Bettan: Jag vill gärna också läsa, om jag får!
Det där om sex sa Dr LM och Dr KS i Hbg till mig också. Inget sex förrän efter v 12-14 om jag är helt blödningsfri!
Längtan: Så underbart roligt
Bettan: Jag har också någon konstig värk, men jag tror att att det är tarmrelaterat. Men jag ska ta upp det på måndag när jag ska på UL igen.
Bettan: Jag ska kolla det och fråga varför. Jag kom inte för mig att fråga det förra gången utan nickade bara medhållande när de berättade för mig. De sa att efter 38+0 så skulle vi ha en diskussion hur vi skulle avsluta graviditeten. Jag är inte intresserad av snitt om det inte verkligen behövs så då antar jag att det är igångsättning som gäller. Ska fråga mer ingående på måndag varför de inte tycker att man ska gå över tiden. Min dotter föddes i 41+2!
Bettan: Ja Dr LM sa så till mig, samtidigt så sa han att när man väl slutar med sprutorna i v37 så ska man komma in och köra en CTGkurva en gång i veckan. Om det är så att de vill sätta igång en så kan du ju föda i HBG, då vet du när det sätter igång och det är ju fritt vårdsökande. Jag födde min dotter i HBG och kunde inte vara mer nöjd med personalen där!
Var på VUL idag, allt såg fint ut. Mini levde loppan och hade vuxit till 72 mm, v 13+3. Nästa besök blir RUL. Nu känns det helt OK att åka en vecka till Mallorca imorgon. Vågar kanske tom berätta för dottern som undrar varför magen är tjock.
Bettan: Jag glömde fråga varför vi inte ska gå över tiden. Får fråga Dr LM på RUL!
Hemma efter en varm härlig vecka på Mallis. Vilken chock att komma hem till höst!
Längtan: Jag hade mina sprutor i handbagaget, det var helt OK med flygbolaget. Hade några extra i reserv i resväskan också just in case. Innhoep får bara förvaras i max 25 grader så jag hade även med en minikylväska och kylklamp som jag förvarade sprutorna i på transfern etc. Sen hade vi kyl på rummet så det löste sig! Grattis till lyckat VUL förrsten!
Håller tummar och tår för alla som ska testa och vill ha plus!!
Själv har jag efter mycket strul med remisser äntligen fått tid till RUL, 22 september, lite senare än vad som var planerat men blir nog bra ändå.
Har haft en djävulusisk huvudvärk de senaste två dagarna, idag har det var rent av löjligt, först nu jag kan sitta och titta. Alvedon hjälper inte, någon som vet om man kan ta något annat när man är gravid och tar Innohep?
Bling: Jag hade också lätt feber den här gången när jag plussade och ett tag efter!