• Franka

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Odd - jättegrattis!!!
    Ang sex, jag fick rådet av Lucinaklinken att skippa sex och andra ansträngnignar till v 14. Sedan testa lugnt om det är en vanlig graviditet, dvs inga blödningar. Vill inte göra dig nojjig, blödningen igår beror säkert, som du säger, på sköra slemhinnor. Tar du trombyl, blöder man ju ändå lättare.

EGO - VUL igår och läkaren utbrister: - Nog är du gravid alltid, med TVILLINGAR!!!!

Så det har varit lite chockartat hemma, nervöst fnitter, panikkänslor osv. August kommer ju bara vara 18 månader, vi måste köpa trillingvagn och flytta nästa sommar. Bor i en 3:a nu...
    Men vi är såklart jätteglada, jag har inga syskon och har alltid önskat mig en stor familj! 

• Franka

Ja just det, jag blev bakåtflyttad och är nu "bara" i v 7. Men man såg två hjärtan slå i alla fall och en tjock skiljevägg imellan, vilket tydligen är bra, så de inte trasslar in sig i varandra.

• Franka

Tack alla! Behöver jag säga att det är lite svårt att koncentrera sig på jobbet idag?!

Odd -  vi hade sex några gånger från v 30 tror jag det var.

• Franka

Irma - förstår det, varenda dag ni måste vänta är ju så jobbig!

Finessan - Tack! Jag tar Trombyl 75 mg och Progesteron 400mg x2, sen plusset och tom v 12. Skippar alltså Predisolonet (kortison), precis som Dr Björk tyckte. Han är min gud! Om jag däremot får missfall nu skulle jag även ta Prednisolon för att säkra upp lite inför kommande försök.

• Franka
    Cia o krabaten skrev 2010-06-04 22:47:45 följande:
    Kikar in med ett grattis till Franka!
    Håller tummar och tår!
    Låter som om du har träffat på en bra läkare? Äntligen! 
    Ja alltså det är ju dr björk på lucinakliniken. han är ju pensionerad men jag följer råden jag fick i dec 08.
  • Franka

Odd, jag småblödde i två veckor med A, och en stor ricklig i vecka 15, se min pres. Denna gång har jag blött tre gånger, varav två gånger innan VUl som visade allt vaar ok, so far.

Blödning behöver inte vara färligt, men visst fasen blir man skitskraj! Lägg dig ner och vila om du kan!

• Franka

Mojutten - jag har alltid velat ha många barn, men tänkte nog att det inte blir fler än två. Det känns både toppen och lite läskigt, särskillt som de kommer så tajt med A.

Vi måste nog köpa trillingvagn och flytta nästa sommar, och vi som älskar vår nya lägenhet o området. Men det är klart det är värt allt!

• Franka

Grisolle - hålelr med Bettan. jag har spolat livmodern flera gånger och det har aldrig gjort ont, bara kittlat lite när vattnet rinner!

Jag kräktes för första gången i morse (!) 10-15 min efter att jag tagit Trombyl. Frågan är om jag bör ta en till Trombyl för säkerthetsskull, eller en halv kanske? tar 75 mg varje dag. Vilket är värst tror ni, att jag får i mig för lite eller ev för mycket en dag? 

Odd, hur går det med blödningen?

• Franka

Sjukvårdsupplysningen tror jag inte så mkt på, de kan ju inget om missfallproblematik och tycker nog det är galet att ta trombyl över huvud taget!

Ska försöka få svar från Sophiahemmet...

• Franka

Icka - så smart, det är klart jag ska göra det i fortsättningen! Visserligen bör väl Mitt val Kvinna helst tas i samband med måltid, men då har jag anledning att ta en kvällsmacka!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14