Inlägg från: Pinglan83 |Visa alla inlägg
  • Pinglan83

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Bettan: Jag bor i Linköping. Min barnmorska som jag hade denna gång (spec MV) hade tydligen jobbat med Dr Mathiesen och hon talade varmt om sprutorna så jag hoppas att det ska gå att få det nästa gång. Hur är det med dig? Har för mig att jag läst att du haft ännu ett MF? Kram

Hoppet är det sista som överger människan
  • Pinglan83

Skönt att höra att ni är på G igen och att du faktiskt längtar {#lang_emotions_smile}. Roligt att höra lite positiva tankar från dig, har varit orolig för dig. Håller tummarna att mensen kommer snart då och att det tar sig inom en snar framtid. Kanske, kanske att vi hamnar så att vi kan stötta varandra i våra nästa graviditeter. (lite positivt tänkande är aldrig fel {#lang_emotions_sunny} )

Sov gott!

• Pinglan83

Hej på er!

En liten update.
    Har blivit skrapad av en jättetrevlig läkare. Vi träffades efter ingreppet och pratade om vår situation och vad som ev kunde göras ytterligare, detta UTAN påtryckningar från vår sida. Oprerationsläkaren meddelade att allt såg bra ut med foster och moderkaka men de kommer ändå skicka "paketet" på analys. Får svar om ca 4 veckor. Hon lade märke till att det var något som inte var som det skulle i min livmoder oxå och vi ska kontakta dem för en Hysteroskopi så fort jag får min mens. De kommer då att prioritera oss på grund av vår bakgrund trots att det är väldigt lång väntetid. Konstigt det där med livmodern, då jag har gjort en undersökning med ultraljud och koksaltlösning och man inte såg nåt. Läkaren vill inte säga säkert att det var nåt "fel" men vi ska iaf få en riktig undersökning av livmoder. Hoppas att det inte dröjer så länge. Vi har iaf beslutat att ta "ledigt" i sommar. Inga försök alls innan aug/sep tidigast. Känns skönt.

En fråga: Har varit hemma nu i över en vecka...vad "skyller" man på när man kommer tillbaka och mest troligt kommer att få frågor? Nån som har några förslag.

Kramar på Er!

• Pinglan83

Hej,

Har inte varit inne på ett tag. Idag är det 16 dagar sedan skrapningen och tre veckor sedan vi fick missfallsbeskedet (nr4). Känns mycket längre sedan faktiskt. Har nån av er nåt hum om hur länge hormonerna hänger kvar? Har inte kollat så noga vid de tidigare missfallen. Testade i söndags (tror jag att det var) och då var testet fortfarande rätt så starkt. Har köpt bibeln nu så nu blir det plugg framöver inte direkt nåt skönlitterärt verk :).

Kramar till er Alla!

• Pinglan83

Oj då, så pass länge. Aja vi har iaf inga planer på att försöka nåt under sommaren. Behöver en mental paus dessutom ska jag göra en hysteroskopi mitten på Juli för att se om det är nåt iaf i livmodern.

Bettan: Håller mina tummar för er! Det är er tur nu.

Bling: Hoppas att detta LIT ger det reslutat ni önskar så att ni kan göra nytt försök till sensommaren/hösten. Hoppas oxå på att kunna göra nytt försök till hösten.

Nej nu är det tillbaka till boken som gäller och mitt glas med rött {#lang_emotions_smile}. Kramar till er alla och trevlig fortsättning på helgen!

• Pinglan83

Fru Fräken: Låter ju lovande det där. Skönt att du ska få fragmin, hoppas att det funkar.

Har varit hos vår läkare för att prata om hur vi ska gå vidare. Hon sa att det inte fanns så mycket mer prover de kunde ta men jag lämnade ett nytt prov iaf. Sedan sa hon även att vid nästa grav ska jag få innohep utöver trombylen som jag ska ta åtminstone från ÄL. Får förhoppninsvis svar på fosteranalysen under nästa vecka eller veckan efter det. Finns ju faktiskt en risk att det var nåt galet där eftersom diagnostikläkaren som gjorde ett UL på mig i vecka tio ansåg att fostret hade en stor nackspalt. Vi var dock inte där för att få en diagnos utan bara för att lugna mina nerver så vi försökte fokusera på de fakto att fostret levde. Tyvärr så klarade den sig endast en vecka till. Ojoj nu blev det mycket info på en gång. Vår läkare sa iaf igår att vi faktiskt kunde ha haft otur denna gång (hon var noga med att säga denna gång eftersom upprepade missfall inte är otur).

Håller tummarna för att det tar sig för er Bettan!!

Kram till er Alla!

• Pinglan83

Hej,
    Det var ett tag sedan jag skrev nåt.
    Grattis till alla ni som är gravida! Så härligt att se att det går framåt, håller tummarna för er alla.
    Själv går det inte speciellt bra. Fick idag reda på resultatet på analysen av foster och rester från mitt senaste MA. Det verkar som att det var en partiell mola Rynkar på näsan. Därmed är det ingen barnverkstad på ett bra tag framåt pga graviditetsförbud. Är det nån fler här som gått igenom detta? Känner att jag är som ett enda stort frågetecken. Frågade oxå om det var ett separat fall eller om de tre mf jag haft tidigare oxå haft nåt med det att göra. Läkaren sa att vi hade haft otur denna gång (japp vårt favvo-ord ellerhur?) och att det är väldigt ovanligt. Just nu känns allt bara skit och att det inte verkar som att det är meningen att vi ska ha några biobarn men jag vet oxå att jag är väldigt negativ just nu.

Tack för att ni finns tjejer!

Pinglan

• Pinglan83

Hej på Er!

Grattulerar Franka!

Bettan...det är definitivt din tur nu...håller alla tummar och tår.

Ang partiell mola så innebär det att fostret hade 69 kromosomer (dubbla uppsättningar från maken). Mola är en typ av tumör dvs celldelningen är helt kaiko. I mitt fall såg man inga tecken på att detta skulle vara fallet innan DNA-analysen var klar. I de flesta fall så är moderkakan mycket större än den borde vara i förhållande till aktuell vecka samt att det brukar sitta små blåsor i "klase" (därav druvbörd) på moderkakan. Iaf så får jag inte bli gravid pga riskerna att den kommer tillbaka (om den inte är helt borta). Jag går dessutom och lämnar blod för att kontrollera min hcg-nivå en gång i veckan tills jag är nere på noll. Och som grädden på moset så ska jag lungröntgas då det (i väldigt få fall) kan bildas metastaser i just lungorna. Så just nu är allt på topp...inte! Rynkar på näsan Det gläder mig dock att se att det verkar gå bra för en hel del härinne. Ni kanske kan skicka lite av de där "bacillerna" hitåt...känns som jag skulle behöva lite tur för en gång skull. Ser inte ens fram emot att gå på semester imorn. Skönt att jobba för då har man nåt som ockuperar hjärnan en stund.

Kramar till er alla!

Pinglan

• Pinglan83

Hej,

Har inte varit inne här på flera månader. Behövde en paus eftersom jag fick en ofrivillig paus från barnverkstan. Har varit inne lite då och då för att se hur det går för er. Vill grattulera till alla mirakelbäbisar och graviditeter och hälsa alla nya välkomna.

Ego: Har precis avslutat graviditetsförbudet och testade positivt på ÄL igår så nu myser vi för fullt. Känner mig faktiskt lite hoppfull Glad. Tror att jag har pausen att tacka för mitt välmående så om det är nån som mår riktigt dåligt (vanligt i vår situation) kan jag varmt rekomendera några månaders paus från allt.

Kramar till er alla kloka gummor i tråden!

• Pinglan83

Hej på er Tjejer!

Har inte varit så aktiv senaste tiden men har ändå försökt att gå in och läsa för att hålla mig lite uppdaterad.

Bettan: Hoppas att du mår bra, trots oron. Det är väl inte så länge kvar nu till BF?

Ego: själv är vi tillbaka i bebisverkstan nu sedan graviditetsförbudet tog slut i november 2010. Är faktiskt lite positivit inställd till en ny graviditet men istället har huvudet snöat in på att vi inte kommer bli gravida. Helt j*vla otroligt, har ju tidigare blivit gravida på max tre försök så det finns ju inga belägg för att vi ska få problem NU. Du som är psykolog Bettan, varför gör hjärnan så...

Kram på er alla!

• Pinglan83

ODD: Grattis till lillen! Hoppas hela familjen mår bra.

Bettan: Håller tummarna för att det ska ha vänt och att du får några lugna sista veckor innan BF,

• Pinglan83

Hej tjejer!

Är inte inne så ofta men håller lite koll på er iaf. Grattis Syrling!!

Ego: Jag är nu gravid för femte gången och går in i vecka 8 imorn (förhoppningsvis), medicinerar med trombyl och innohep.
    Var inne på VUL förra fredan (v6+0) och såg en liten klump med pickande hjärta.
    Allt har kännts rätt bra fram till igår då jag fick rätt rikliga bruna flytningar/blod(ej färskt).
    Ska iväg på kontroll kl 10 så nu håller vi tummarna på att det ser bra ut men jag känner mig inte speciellt hoppfull Gråter.
    Trodde att det var vår tur nu men nu börjar hopplösheten komma krypande. Ber om ursäkt för mitt neggo inlägg, känner bara att jag behöver skriva av mig.

Kramar på er alla kämpare och nyblivna mammor!

• Pinglan83

Hej,

Tack så mycket för tummarna! Det gick faktiskt bra Glad. Pyret levde och enl dr så är vi i 7+1 idag. Kommer dock fortsätta räkna som tidigare dvs att jag är i 6+9 idag. Dr som vi träffade idag var nog den mest osympatiske läkare vi träffat under hela processen...men jag och maken bara skrattade åt det på hemvägen...orkar inte irritera oss på det.

Ha en fortsatt bra dag!

Kram

• Pinglan83

Nästa VUL är inplanerat till den 3/3 om två veckor mao. Har en samtalstid inbokad med min kurator om en vecka så förhoppningsvis kommer dessa två veckor gå relativt bra. 

• Pinglan83

Oj, såg precis att jag skrivit att jag är i 6+9...6+6 ska det vara förståss.

Daniela01: Då är vi exakt lika långt gången. Håller tummarna att det ska gå bra för dig imorn.

• Pinglan83

MCT:  vi "känner" ju varann från en annan tråd. Jag beklagar ännu en gång att det inte gick vägen denna gång. Du har definitivt hittat till rätt tråd. Här har jag fått mycket goda råd och framför allt styrka att fortsätta.

Ego: vill bara berätta att vi var på KUB UL i fredags och att vårt pyre växer så det knakar. Vi är idag i vecka 12+2 (enligt UL 12+6) och nu börjar hoppet byggas upp. Är inne i tråden och håller mig uppdaterad men försöker samtidigt att hålla lite distans.

Kramar till alla härliga starka tjejer i den här tråden.

• Pinglan83

Hej tjejer,

Tänkte kika in i tråden som är det bästa stödet som finns och vad ser jag en Busterbebis har kommit till världen och Mula väntar barn(besked). Grattis i massor till er!!

TT: Mina varmaste lyckönskningar till dig!!

RamonaMaria: Vad ledsen jag blir när jag läser vad du går igenom. Ovissheten är den allra värsta. Kramar på dig!

Statusuppdatering: Är fortfarande gravid och har passerat halvägs (idag v20+0). Gjorde RUL i torsdags u.a. och fick reda på att vi väntar en liten tös. Kör på på min behandling med 75mg trombyl och 4500IE innohep per dag och hoppas det ska räcka ända fram. Har självklart både bra och dåliga dagar men det är ju nåt vi som stött på patrull i denna branschen får leva med.

Mina styrkekramar i massor till er alla i tråden!

• Pinglan83

Hej ni starka tjejer!

Jag är inte inne och skriver här så ofta längre då jag numera är gravid i v29 men tror inte jag hade varit här om det inte vore för denna tråd. Jag läser fortfarande och håller mina tummar att ni alla ska få det där plusset som stannar.

Först vill jag säga grattis till qatteriin och MCT79 till era graviditeter och vet att ni båda går igenom ett H*lvete just nu med oro och vånda. För mig gick det lite bättre när jag fokuserade på delmål, typ KUB i v12 - OK, kontroll v 16 - OK, RUL v 20 - OK, TUL v24 - OK osv. Jag önskar er all lycka och att detta ska vara er tur!

Ang personlighetsförändringar pga våra upplevelser så ser jag det som oundvikligt. Man förändras alltid när man går igenom något svårt men kanske olika mycket. Jag var en supersocial person och vi hade nästan alltid folk på middag/fika och älskade att ha människor omkring oss. Under tiden vi hade våra missfall drog vi oss undan (främst jag) och ville inte träffa nån alls. Jag gick hos en kurator för samtalsstöd vilket hjälpte mig nåt enormt, kan varmt rekomendera! Denna graviditet tog jag nog till mig lite allt eftersom men känner nog först nu att jag tillåter mig själv att vara 100% glad. Självklart har jag bakslag men de kommer inte så ofta längre. jag börjar oxå hitta tillbaka till mitt gamla jag mer och mer men tror nog att helt tillbaka till den där sprudlande (använde alltid frasen "lyckligt ovetande" under gymnasiet) lättsamma Pinglan kommer jag nog aldrig komma. DÄREMOT så har jag vunnit ett väldigt starkt band till min make, en kämparglöd jag inte visste att jag besatt samt ett ökat självförtroende/självinsikt (jag är starkare än jag gett mig själv kred för). Jag säger inte att det positiva på något vis överstider det negativa (jag önskar inte detta min värsta fiende) men jag har försökt att fokusera på de jag har lärt mig om mig själv, om oss under resans gång då den nu iaf har inträffat. Det kommer alltid vara en del av oss.

Med detta inlägg vill jag bara belysa att jag ser ett gäng superstarka tjejer i denna tråd som jag önskar all lycka till i framtiden vad den än må erbjuda.

Styrkekramar!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14