Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

MatUl: Skulle kunna skriva en hel roman som svar på dina frågor (och jag känner igen mig så väl; du är där jag var hösten/vintern-08. Min räddning blev den här tråden). Börja med att beställa och läsa bibeln, så får du en bra grund:
    www.bokus.com/b/9780978507800.html

MtA: Pred är receptbelagt i Sverige, så du får inte beställa via nätet. Dessutom är det lätt att råka ut för det Bling skriver om också. Ett sätt att få tag på pred. (förutom via vettig läkare och hans receptblock) är att köa när man är utomlands (Spanien, Portugal, Italien, England etc). Tror att man får ta med för eget bruk (max 3 månaders konsumtion). Jag köpte iaf i Spanien när jag var iväg i våras.

Bling: tack för tipset! Har några trombyl kvar som jag fick av en vänlig själ här på fl, men snart får jag köpa annorstädes. Är det en bra sida alltså?

*vinkar* till alla andra. Allt väl?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Längtan: Behöver inte betyda något; jag hade blödningar under v.6+, i flera dagar, men det var ingen fara.

Franka: helt sjukt är det. Just nu går tiden supderduper sakta, men eftersom jag har semester så vill jag ju inte att den skall gå FÖR fort heller. Så du ligger bara ett par veckor före mig alltså?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Franka: En hel månad alltså. Men nära ändå.
    Jag kommer ju få så många tul, så för mig känns det rätt bra att rul ligger någorlunda tidigt. Sen kommer ju dr LM ha värsta kollen. och man såg ju rätt mycket vid kubkolllen också så.
    Nej, jobbigt med planer, men jag börjar äntligen våga känna mig gravid. Längtar SÅ efter att det skall synas och kännas bara.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Franka: Japp, det blir tul varje månad efter rul. Och allmänt noggrann koll. Läkarna i Hbg avråder dessutom från att gå över tiden. Vet inte om/hur kommunikationen med SU kan tänkas fungera i det fallet.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Franka: Nope, vet faktiskt inte varför. Mest är det väl för att man inte vill riskera något och få det gjort. Typ. Funderar också på om de små kanske blir lite större efter långvarig behandling med innohep/fragmin också.. Vet faktiskt inte.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Längtan: Tänker att man väl borde ha sett ett embryo också, men det kan absolut hända att du inte gått exakt så länge som du tror (kan ju ta ett bra tag för ägget att fästa). Dessutom är många maskiner ruskigt dåliga. Lät ju som ett högt hcgvärde iaf (är ingen expert) och såg hon dessutom en fin gulesäck så...  Färgade flytningar och blödningar är oerhört vanliga så tidigt.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Sparken: Ingen aning; tror inte det är av någon speciell anledning mer än att de inte vill riskera något. När liten är klar vill de väl helt enkelt få ut den i tryggheten utanför. Eller nåt... Vet faktiskt inte. Varför får man inte gå över vid IVF? Antar att det kan vara lite samma tanke bakom.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Nej, ett embryo ser vitt ut. Låter som om det kan ha funnits någon annan orsak till din tidigare blödning och förhoppningsvis även till den här nu då.

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14