Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

BettanB skrev 2010-08-22 11:40:37 följande:
    Längtan: Nej, tyvärr får vi nog leva med oron allihop. Men det är ju skönt att du snart har vul igen; passa då på att få ordentliga svar om flytningarna. Kan lova att de säger att det är 100% normalt med såna flytningar under grav. Man KAN ju faktiskt ha normala flytningar före ett missfall också; det behöver ju alls inte betyda att det har med mf att göra. Lite som att bli oroad av ömma bröst och illamående för att man hade det vid sina tidigare mf/ma. Om du förstår hur jag tänker...
    Skönt att höra att mina inlägg gör att det känns lugnare iaf.
    jo du har rätt...
    än så länge "peppar,peppar" så har jag inte haft mer och från och med NU är oron borta. Punkt slut!
    Sen får ödet avgöra om vi får en bebis eller inte...
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-08-22 12:14:04 följande:
    Längtan: Just så gör jag när jag blir orolig. Säger till mig själv att "Que sarà... Det som blir blir och jag kan egentligen inte göra så mycket år det". Känns faktiskt riktigt skönt. Jag GÖR verkligen allt jag kan nu; tar medicin varje dag och tar hand om mig; skiter det sig ändå, så gör det det. Inget blir bättre av oro. Tvärtom! Oron i sig ökar väl snarare risken att det skall gå fel.
    Kan du inte be om samtalskontakt för att få hjälp att hantera oron mer konstruktivt? Tror att en psykolog skulle kunna hjälpa dig jättemycket att styra om tankarna och ta kontroll över dem och oron.
    Jag går hos psykolog redan.. eller var där första gången i torsdags och hon kläckte ur sig en sak som jag HATAR!!!! så vet inte om jag går digt igen..
    Det värsta en människa kan säga till en som gång på g¨ng på gång får missfall och har kämpat flera år är "men du har ju åldern med dig" SO WHAT!!!? det är nu jag vill ha barn, och det är NU det är jobbigt. Det blir inte mindre jobbigt av att tänka jaha, men om 5-6 år kanske jag får barn!!! IDIOT! sa det till henne också att hon inte får säga så.. då sa hon " men nu säger jag det iaf" eeh pucko!

och nej man kan inte göra mer än vad man redan gör... jag tar mina sprutor varje dag och jag försöker leva.. mer än så kan man inte göra...

på tal om sprutorna, har jag frågat dig om det är normalt att det kommer blod in i sprutorna efter att man sprutat in det? det händer mer ofta än sällan nu...
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-08-22 12:28:10 följande:
    Längtan: Ja, det var en ruskigt klantig kommentar. Även om det kanske är sant, så är det väl kanske inte vad man behöver höra. Och inget man som behandlare skall dra till med vid ett första samtal. Var tydlig med vad du förväntar dig av henne och vad du behöver, om du går dit igen. Annars tycker jag gott att du kan överväga att byta psykolog; det är oerhört viktigt att personkemin stämmer.

Jag får med blod in ibland, men numera håller jag spänt hela tiden så att det inte blir "baksug" i sprutan. Tror inte att det är något att oroa sig över. Hur är det förresten; är det någon som följer upp och ta blodprover för att se hur sprutorna funkar? Så du inte blir FÖR lättblödande eller så? Skall ju inte vara någon risk med den låga dosen, men alltid bra att ha koll.
    nej jag ska dit för första gången imorgon får kanske ta upp det med henne då?
    men i beskrivningen står det att man ska suga tillbaka lite efter att man sprutat in det, så det gör jag ju då och det är då det kommer blod. kanske ska sluta med det?

jo det var klantigt sagt, men det dumma är att det är den enda psykologen som finns inom mvc... som är gratis.. men ja,ja det löser sig... får testa en gång till...
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-08-22 13:05:27 följande:
    Längtan: Sår det? Jaha, då kanske det är bra då. Dr LM sa inget om det och följaktligen gör jag inte så; har inte ens läst någon beskrivning. Tror inte att det spelar någon roll iaf.

Aha... Men du kan kanske kolla via VC annars? Eller hitta någon ansluten som du kan gå till privat? Om det nu inte reder ut sig alltså. Det är, som sagt, oerhört viktigt att man trivs med sin behandlare. Är ju själv psykolog och lägger mycket stor vikt vid att få behandlingsrelationen att fungera; utan fungerande relation - ingen bra behandling.
    ja det står det.. men tror inte att man måste göra det faktiskt. ska sluta med det, jag blir bara så nervös varje gång jag ska göra det...
  • Längtan efter liten

Franka: tjohooo grattis :)

• Längtan efter liten

Idag gäller det för min del....
    Ska på vul 13:40, oh gissa om jag är nervös ::S oj oj oj, kan säga att jag inte sovit mycket inatt... dock är väl dottern en liten anledning till det också, men tankarna har snurrat... Lever den? har den flygit sin väg?
    Kommer den stanna? eller duger vi inte som föräldrar?
     vill bara att klockan ska bli tjugo i 2 snart...
    Lär väl få min dom om det blir någon Grekland resa också... Men kommer åka iaf  (tror jag) detta är ju min dröm.
    Håll tummarna nu tjejer...

• Längtan efter liten
    Mula69 skrev 2010-08-23 10:40:35 följande:
    BettanB; kan bara instämma med övriga!Skrattande

Längtan; jag kniper allt vad jag kan!

Franka; jättegrattis!

Ego; själva drar vi igång förberedelserna för vår 11e och sista provrörsbefruktning nu. Snälla, håll tummarna för att det ska gå vägen den här gången.
    denna gången kommer det gå vägen för er del :)
    men vad gör de om det mot all förmodan inte skulle ta sig?
  • Längtan efter liten
    Mula69 skrev 2010-08-23 10:46:29 följande:
    Då bryter vi ihop och kommer igen.... låter kanske ironiskt men jag menar det... det är ju enda sättet att överleva den anspänningen som är...  orkar dock inte vara där i tanken än...

Och när vi gjort det så sätter vi oss på ett flygplan för att adoptera ett litet till underverk, ett syskon till vår son. Om jag fick önska så skulle jag vilja få vänta ett barn med magen men om det inte går så är jag väldigt ödmjuk inför möjligheten att få vänta ytterligare ett barn med hjärtat.
    så de hjälper inte er mer om det inte tar sig? hmm..
    men vilken härlig inställning du har...
    har du något speciellt land du skulle vila adoptera ifrån?
    även om jag vet att jag "kan" få barn skulle jag vilja adoptera...
  • Längtan efter liten
    Mula69 skrev 2010-08-23 11:38:28 följande:
    Jo, dom skulle säkert hjälpa oss men där sätter vi själva stopp. Vi har hållt på med behandlingar i 10 års tid och nu räcker det. Jag orkar vare sig fysiskt eller psykiskt och kroppen tar mycket stryk med alla olika hormoner osv som man stoppar i sig i samband med en behandling.

Vår son är från Korea så vi åker gärna dit igen och hämtar ett syskon till honom. Det blir först nästa år OM det blir men samtidigt så känns det fantastiskt att vi har möjligheten att "få" ett syskon till honom. Det är många som av olika skäl inte kan/har råd/fixar att adoptera så jag är jätteglad över det.
    Korea är ett härligt land, eller iaf barnen där.
    jag har 2 syskon från sydkorea och skulle gärna adoptera därifrån också.
    Dock är inte min sambo alls sugen på adoption..

jag förstår erat beslut om att lägga ner. det är ändå din kropp du ska lyssna på.
    Det måset varit en hemsk resa.. något jag inte ens vill tänka på.. men trots eran resa är du en mycket stark kvinna må jag säga..
  • Längtan efter liten
    TantTingeling skrev 2010-08-23 12:35:28 följande:
    Hänger inte så mkt här numera, men ni gamlingar kommer nog ihåg mig. Jag har haft en rejäl svacka efter mitt
    4:e missfall och det blev ju naturligtvis inte bättre av att jag fick mitt 5:e nu för några veckor sen. Jag kikar iaf in för att skvallra att jag nu blivit fru och att jag nu ska ta tag i plan B, som liksom för mula och ninni m.fl. är adoption!

Kramar till alla!
    tråkigt med alla dessa mf... vet de varför du får dom? du behöver självklart inte svara om det är känsligt.
    Skönt att ni är öppna för adoption iaf.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14