• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Här är en till BITTER! *räcker upp handen*
    Eller ja, min läkare jag har nu är rätt vettig, hon erkänner att det finns NK-celler osv. Och jag får testa kortison. Men vägen dit! hua

Kaakis: vet hur det känns man får vara envis som tusen åsnor!  

• Irma

Bettan: Funderar på en sak. Prednisolon. Läkaren sa inget om att trappa upp? Bara att börja med 10 mg direkt på cyekldag 9. Dumt nog glömde jag att fråga det, var så glad att inte bli utslängd bara. Hmm. vad händer om man inte trappar upp?

Sushikatten: Kul att se dig! Hur går det? 

• Irma

Bettan: Ska trappa upp! Kan inte tänka mig att läkaren kan ha något emot att man gör det. Tack

• Irma

tack alla för tips om prednisolon. jag ska ta lägsta dosen, 10 mg. Blir fundersam om jag har "råd" att trappa upp och ner. För jag fick bara 100 tabletter utskrivna. Om det tar några månader innan jag blir gravid så märker ju läkaren att jag inte följt hennes ordinationer om tabletterna tar slut för tidigt....  svårt när ni har olika bud. man vill ju inte göra oddsen sämre!

• Irma

Jag känner mig lite som fröken velig nu ja Ha bestämt mig för att börja tvärt. Och trappa ned. En slags medelväg

• Irma

Bling: jag fick ordinationen att ta kortisonet på morgonen för att då är kroppens egen produktion som högst. för att inte röra till det för kroppen.

kaakis: skönt med en bra läkare!

Bettan: Att ingen vågat fråga om din mage innan :-O vet inte hur liten eller stor du är. men att ingen frågat såhär långt. Du måste vara bra på att morra till andra gånger! 

Syrling: RUL för dig snart också! herregud vad tiden går... 

• Irma

Qatterin: Välkommen! Jag har också gjort utredning på SU. Säger som Bettan, spring om du ser Dr.MM! Men tur att det finns några trevligare läkare iallafall. Sen finns det ingen på repro som tror på immunologiska orsaker till missfall tyvärr

Laban: Underbart att det gått så bra Det inger hopp

Nybliven fru: Jag vet inte vad som är normalt när man låter kroppen ta hand om det själv. Men nojjig som jag är hade jag kollat upp det! 

Ego: Feber och halsont! Igen! 1 månas sen jag blev frisk. tror jag blir galen  Kanske min kropp som försöker säga till mig att det börjar kännas lite pressat nu igen

• Irma

qatterlin: Ja du... Dom försökte tuta i mig att det inte finns några sådana förklaringsmodeller. Att det finns för lite forskning. I Sverige ja! Tittar man sig omkring och jämför så är Sverige ett u-land när det gäller fertilitet. I USA, England, Tyskland, Polen, Grekland och Indien finns det läkare som jobbar efter det. Nej, dom har inte tagit några såna prover på repro. Efter mkt tjat blev jag remitterad till en bra läkare inom SU som låter mig testa ASA+Heparin+Kortison. En barnmorska på Östra (när jag skrapades sist) berättade att det visst fanns kvinnor som fått immunologiska behandlingar i Sverige. Men det är inget man pratar högt om. Ungefär så...

MtA: Förstår precis hur du känner! Håller tummarna  

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14