Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

lilla snöflingan skrev 2010-08-09 14:33:16 följande:
    Kanske ska uppdatera här också. Jag var på VUL idag, plutten levde och man kunde se hjärtaktivitet Så det blir ingen utredning just nu i alla fall
    åååh så skönt :D
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

Först vill jag bara krama om dig Snöflingan och hoppas på att det var det svarta som kom ut under fostret och inget annat.. håller tummarna...

• Längtan efter liten

fick ett spel nyss och bara tog bölade...
    Jag kände mig verkligen liten. Grät som om jag tappat min docka och den gick verkligen inte att få tag på igen.
    Känner mig så utsatt. varför kan det aldrig få gå bra? jag kommer aldrig klara av ett 4 missfall, det gör jag verkligen inte.. Det kommer ta kol på mig direkt.. Kan lika gärna ringa psyk redan nu och förvarna dom om att jag kanske kommer om jag får ett missfall.. Precis så känner jag..
    Varför vill det sig inte som jag vill?
    hoppas ni inte tycker jag är ivägen och bara nojjar.

• Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-08-09 21:54:47 följande:
    Längtan: Hoppas verkligen inte att det blir ett fjärde, men OM det blir det så tror jag att du kommer att klara det på samma sätt som vi andra klarat os hela vägen. På ren jäkla envishet och med hopp om att det förr eller senare kommer gå vägen. Du har ju barn sedan innan; se till att krama om er dotter (?, är det en tös ni har?) och gläds över henne så länge. För vi kommer alla lyckas och få det vi så hett eftertraktar, ibland tar det tyvärr lite för lång tid bara.
    jo men det änns som att jag lagt all min envishet och styrka på just att bli gravid igen...
    men hu orkar man hela tiden brytas ner och byggas upp och brytas ner och byggas upp hela tiden?
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-08-10 10:49:32 följande:
    Längtan: Man orkar... Jag vet inte hur, men man orkar. Jag sa redan efter tredje mf att jag aldrig skulle orka fler. Trodde inte jag skulle överleva... Men det gör man ju. Och sen har jag klarat två mf till efter det. Varenda gång har jag tänkt att jag inte kan ta mer, men.... Känner mig som en sån där leksak med bly i botten; som far upp med full fart hur hårt man än slår till den.
    har du fått 5 missfall?
    vad har de hittat för fel?
    har du lyckats fått barn efter dom?
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-08-10 10:53:56 följande:
    Ja. Eller rättare sagt 3 mf och 2 ma. Inga barn, inga fel. Men behandlar med innohep, progesteron, levaxin, folacin, prednisolon den här gången. Hoppas mycket på liten i magen nu (13+4 idag); så här långt har jag inte kommit vid något av mina mf. Du får gärna läsa min nyinrättade blogg om du vill.
    jag läste precis din press..
    du är helt underbar som kan skriva med så mycket glädje oc sorg på en och samma gång. vad är proggisrna bra för? och de andra också?
  • Längtan efter liten
    mojutten skrev 2010-08-10 11:05:46 följande:
    Hej allihopa,

Längtan, jag säger som Bettan, man orkar mer än man tror och längtan och önskan att få ett barn är så stark att trots allt så reser man sig upp och fortsätter för att det är det enda alternativet. Så känns det iallafall för mig. Varje gång känns det som aldrig mer och som om att jag aldrig kommer att komma upp ur hålet och vilja, orka eller våga försöka igen men likväl så efter ett tag så kommer kraften tillbaka.
    Jag förstår din känsla av att det inte bara är ett steg som måste tas i våra fall, första ska man kämpa sig till ett plus på stickan och inte förräns då börjar vår riktiga kamp, till skillnad från alla "friska" personer.

Jag har ännu inte testat att vara gravid under behandling och jag hoppas så innerligt att det ska göra skillnad. Går du själv på någon behandling? (Du kanske redan har sagt detta, jag är lessen om jag har missat det). Framförallt så är det inte kört ännu, jag tänker på dig och hoppas att du inte ska behöva gå igenom mer elände.

Bettan, var ligger din blogg? Var inne på din sida igår men kunde inte hitta den.
    jo jag vet att man orkar. jag har ju kämpat själv några gånger. men jag vill verkligen inte en 4 gång...
    jag tar fragmin sprutor varje dag nu och hoppas ju att de ska hjälpa... men man vet ju aldrig.
    nej vår kamp slutar verkligen inte efter ett plus, den fortsätter egentligen ända tills man får sin bebis i famnen...

kjag vill också läsa din blogg bettan.
  • Längtan efter liten

kan man framkalla eller påskynda ett missfall genom att gå ut och gå?

jag var nyss ute med en vän och gick och jag är inte van vid det, då jag sen pluset tagit det jääävligt lugnt med allt vad röra på mig heter. såg att mina flytningar övergått till lite mer än flytningar tror jag :( och färgen var lite mökare (om det inte bara ser ut så för att det kom lite mer)

så nu är man int elika lugn längre som man var under dagen.. fan!

• Längtan efter liten

Hej tjejer. jag antar att jag måste komma in och uppdatera er lite?
    Var på återkontroll idag och jag har aldrig varit mer nervös än jag var idag och jag har aldrig skakat så mycket i hela kroppen som jag gjorde när jag tog mina kliv in på sjukhuset. Hjärnan blockerades och jag såg inte ens trappan jag skulle gå upp för. Tårarna rann ner från mina kinder...
    När jag väl kommer in till världens underbaraste gynläkare och vi går igenom min journal får jag lägga mig i gyn stolen...
    Och vet ni vad?
    Jag får se ett pickande hjärta Glad
    Jag fick se en 6mm liten älskad plutt med hjärtaktivitet.
    Jag är den lyckligaste på denna jord just nu.
    Hon tyckte allt såg bra ut och mina ljusa flytningar tyckte hon inte jag skulle oroa mig för, för tappen var helt stängt och allt såg fint ut.
    Så nu ska jag försöka att glädjas över den här graviditeten.
    Men ska ändå gå och prata med en kurator så jag får ventilera mig om allt.
    Tack alla för att ni hållt mitt hopp uppe, ni är underbara.
    6+2 trodde hon att jag var.

• Längtan efter liten

Jag kommer faktiskt ta det jävligt lugnt med träning. Men sk ju till grekland 4 sept. Tror ni att det gör något om man går mycket där? Kommer vara o vecka 9-10 då iaf.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14