Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Började så klart leta info om storlek på nätet och är nu nervös ändå. Attans. Bara att bita ihop till nästa ul mao. Gah. Antar att det fortsätter så här till bf. Och sen lite till.. Till graven kanske?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Ja jo, ni har ju rätt i det. Det ÄR svårt att mäta så här tidigt. Biter ihop och väntar på nästa vul/ul och hoppas bli lite lugnare då.
    Tack för stödet, tjejer!

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Hej allihop! Hur är det med er i sommarvärmen?

Sparken: Ja, jisses vad jag hoppas på det. Skitskraj dock. *biter-på-naglarna*

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Franka: Jo, då har varit på flera ul tom. Senast nu i onsdags. Och då fick vi se knytet vinka tom. Men nu har jag naturligtvis hunnit bli orolig igen; tänk så fort det går!

Sorgen i fotnoten är pga av min lilla vovve som jag tvingades ta bort i början på året, så den är kvar ett tag.

Mula: Tack!

mojutten: hoppas på det!

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

mojutten: Jo, det är bra med lillebus. Full rulle i lingonskogen för det mesta och däremellan toksover han. SÅ ljuvligt söt, men sjukt vassa små tänder.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    Moora skrev 2010-07-21 12:00:55 följande:
    Hejsan, 

Hoppas det går bra att jag ställer en fråga till er ni är så kunniga allihopa....
    Jag testade positivt igår, har 3 MA bakom mig...har gjort utredning men allt kom tillbaka "normalt".
    Efter jag testat igår så kom det en ljusbeige flytning, är endast ca 4+2 idag. Så orolig nu, har inte några symptom att tala om men jag vet att det är väldigt tidigt....
    Något jag har undrat över är att de sade att mitt TSH är 3.5 och att detta var normalt - jag har läst på flera
    ställen att det helst ska ligga under 2!!!! Jag ställde denna fråga men fick som svar att så länge som T4 var ok i förhållande till TSH, vilket mitt var så är allt ok. Vet någon någonting om detta så att jag är förberedd för mitt
    läkarbesök på fredag?

Stort tack!!
    TSH skall definitivt ligga under 2,0, så stå på dig. Byt läkare om du måste. För kvinnor med fertilitetsproblem är detta ytterst viktigt och man skall INTE gå på de vanliga referensvärden (som f.ö. kommer att sänkas inom en mycket snar framtid enligt skkföreningen).
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    fru fräken skrev 2010-07-22 06:58:50 följande:
    SKIT OCKSÅ!!!! Hur klantig får man vara!!!! Jag brukar alltid ta min Fragminspruta på kvällen men igår glömde jag den. I samma stund som min man nattade våran dotter somnade jag på soffan. Kom på imorse när jag skulle äta frukost att jag glömde min spruta. Tog den imorse istället men tänk om jag sabbat ngt nu! Jag döööör! Jag får panik av sånt här! USCH!
    Gjorde samma häromkvällen; är dödstressad, men försöker tänka att det inte kan spela SÅ stor roll. Hoppas jag. Nu gäller det ju bara att försöka vända det rätt igen.
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Grattis, fru S!!

Liten längtan: Nej, det gör inget att lite hamnar utanför någon enstaka gång och det spelar ingen roll om man tar morgon eller kväll. Huvudsaken att försöka ta ungefär samma tid varje dag.

Ego: Var i Hbg igen igår och allt så bra ut. Liten hade vuxit med ca 1/3 på 1,5 veckor, inte undra på att jag har växtvärk.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Längtan: Det man kan behandla med i övrigt är ju ASA (trombyl), progesteron, folacin och prednisolon tex. Jag tar allt det där + innohep, omega3, Evitamin (för bättre celldelning), kalk (och Dvitamin) för prednisolonet, vanliga vitaminer... Och lite pregnyl....

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14