Inlägg från: Ninninn |Visa alla inlägg
  • Ninninn

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Alla ni kloka gummor här inne :) ja behöver hjälp vad ska jag göra?! Fy ja e så deprimerad över livet, dessa senaste dagarna har varit skit jobbiga!

Är det någon ide att försöka en åttonde gång eller är de lika bra att försöka söka sig till England?! Om ja har imunologiska orsaker som gör så ja får missfall så kommer ja ju aldrig få reda på de om ja inte åker å gör denna utredningen för de e väl bara i England man kan göra denna utredning??

Allt känns som ett ekorre hjul, vem trodde man skulle sitta här 3 år senare UTAN barn!!

Bling1975: vad är det för prover dom tagit på dig? är det genom blodprov dom hittat felet? kan man maila dom å berätta sin historia eller hur ska man göra?

Varför kan inte vi bara få barn lika lätt som andra får, vi kämpar ihjälp oss för detta! livet är en enda stor kamp, ja har inte fokuserat på något annat i 3 år nu, de har bara varit detta! göra barn få plus vara orolg å undra vilken vecka de går åt skogen denna gången å sen börjar de om IGEN!!! de e verkligen tragiskt..      

• Ninninn

Vi har bestämt oss!!!! de blir ett försök till här hemma sen bär de av till England :) de finns ingen annan utväg!

Tack Bling för svaret! 

• Ninninn
    Irma skrev 2011-10-07 22:33:46 följande:
    Ninnin82: Å jag hoppas så att ni slipper dra utomlands! När ska ni träffa DrMH igen? 
    Har inte fått någon ny tid till MH jag skulle höra av mig igen när jag får ett pluss! ja var hos en annan gyn i fredags och kollade om ja hade Slidkatarr men de hade jag inte bara vldigt mycket cellförändringar så ja ska tillbax i november å se hur de ser ut förmodligen blir de en skrapning då! är det någon som skrapat bort cellförändringar??

Gynekologen jag va hos i fredags trodde mig inte när ja sa att ja fått ett missfall så hon gjorde ett grav test å de va ju positivt sen tittade hon med vul å de va tomt sen tog hon HCG ja känner väl för fasen min kropp eller skulle ja hitta på att ja fått missfall IGEN eller!!! jösses för sjukvården ibland alltså!

För övrigt kom mensen tillbax idag igen så vi tänker köra på direkt finns inget att vänta på, går de inte nästa gång så e nästa steg England å där får man ju be till gud då att dom hittar något fel, för nått imunologisk fel måste jag ha!!!  
  • Ninninn
    Daniela01 skrev 2011-10-14 11:39:38 följande:

sirivonessen: Åh vad spännande med RUL Glad

Ego: Själv går jag på övertid, var beräknad till den 6 oktober... och väntan är så seeg, så seeeeeg. Har kommit på mig själv att jag blir gnälligare och gnälligare för var dag.

Nu när man är så nära "målet" så är man så rädd att ngt ska gå fel, precis i slutet, och det är det som skrämmer mig. Och nu när det drar ut på tiden så känns det inte kul alls Rynkar på näsan

Hoppas den lille tittar ut snart förstår att de måste vara ganska jobbigt att bära på den tjocka magen :) får man fråga vad du tagit för mediciner denna gången? lycka till!

EGO: Trodde ju de va mensen som kom i söndags men ja e osäker, på söndags kvällen sa de plums i holken :) ja va tvungen att kolla vad de va, de va en skinn bit stor som en fem krona så de va väl rester från missfallet, sen i söndags har ja blött lite från å till fast bara brunt så ja tror inte de va mensen som kom utan bara missfallet som fortfarande inte kommit ut! Ja ska tillbax till gyn på måndag och ta HCG prov igen för hon ringde å sa att hon tyckte de va alldeles för högt! kostigt att inte DrMH har ringt för hon tog också ett sånt blod prov! 

Får vänta med att bli gravid tills efter ja varit å kollat mina cellförändringar! de e väl lika bra!

Ja hoppas inte vi ska behöva åka till DR Georgy men de verkar ju inte bättre, om ja går å bär på någon infektion eller något annat så kommer ja ju aldrig få reda på de.    
  • Ninninn
    Den lilla M skrev 2011-10-17 09:19:45 följande:
    imorgon ska jag till läkarkliniken victoria för att se om jag kan få pred och fragminutskrivt och nästa måndag ska jag till life clininc för att göra en immunologisk utredning. Känns skönt att det äntligen händer lite har kännt att tiden bara stått still sen mitt senaste MF i juli. Nästa graviditet SKA gå vägen så det så!!!

Hur är det med alla er andra idag? 
    Hur många kliniker finns de i England egentligen :) är också inne på att åka dit å göra en utredning men ja har kollat på http://www.fertility-academy.co.uk/ denna hemsidan! antar att dom tar samma prover! hur som helst så tycker ja de e tragiskat att vi ska behöva söka oss utomlands för att få ett svar men så är de. 
  • Ninninn
    MCT79 skrev 2011-10-19 12:49:44 följande:
    Näe trombyl och fragmin verkar på lite olika sätt fast med samma mål. Att förebygga precis som du skriver.
    Vill bara säga grattis till dig tänk att du väntar två små liv :) vilken känsla de måste vara å över halva tiden har du gått med GRATTIS!!

Va har du tagit för medicin denna gången? någon skillnad från dom andra graviditeterna? 
  • Ninninn

Nu har ja äntligen fått hem boken Is your body baby friendly jösses den va tjock de blir mycket engelska läsning här framöver :) hoppas ja blir nått klokare!

MCT79 skrev 2011-10-19 16:11:30 följande:
    Tack! Ja det är en häftig känsla.... sjuk surrealistiskt... =)

Det här gången fick jag crinone-gel (progesteron) från plus till v 13-14... sen äter jag Trombyl också. 75 mg dagligen.
    Ska göra ett tillväxt och flödesultraljud den 14/11, efter det kanske jag får trappa ut trombylen.

Förra grav som slutade i MA fick jag progesteronvagitorier fram till v 10. Så det som skiljer helt denna gång från förra är just blodförtunnande.

Vid de andra missfallen/utomkveds har jag inte medicinerat alls.
    Hur många gånger om dagen tog du grinone? ja har fått recept på 1/dag men ja tror ja ökar själv till 3/dag dom som gör IVF blir ju ordinerade 3/dagen så de kan knappast göra bu eller bä om ja ökar dosen
  • Ninninn
    MCT79 skrev 2011-10-20 11:57:57 följande:
    Jag körde varje kväll! Så en ggr /dag... =)  Men det var superläskigt att sluta med den...

Jag frågade faktiskt om de som gjort IVF och han sa att anledningen till att deras dos är mkt högre är att de är ju helt nedreglerade i samband med IVF och har inga egna hormoner alls. Vi har ju en del bakgrundshormoner och får lite extra "för säkerhetsskull"...

Ok ja då kanske ja bara ska ta en ggr/dag de har ju gått jätte bra för dig :) de e svårt å veta vad man ska göra man hör så mycket olika hela tiden!

ha en trevlig helg allesammans 

• Ninninn

Bling1975: alla dessa prover som Dr G tar tex Ureaplasma finns de inget prov som kan göras i sverige? hos en privat klink? alla blod prover han tar kan ingen här i Sverige ta nått av dom proven å sen skicka dom till USA?

• Ninninn
    Bling1975 skrev 2011-10-26 08:31:05 följande:
    Ninnin, jag tror att läkaren då måste ha kontakt med labbet i Aten (ureaplasma, klamydia etc) och Chicago (Immuntester). Men du kan ta provet här i sverige och med Dr G som referens skicka det till Aten och Chicago så du behöver inte resa för själva provtagningen.
    Verkar jobbigare att bolla med de här hemma än å åka till Dr G! ja blir inte klok på detta börjar fundera på om de ens e värt att skaffa barn längre, känns som om man bara kämpar å kämpar för ingenting!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14