• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

mojutten: Jag fortsätter hålla tummarna att det är ett sent plus

Vi kände lite att det var bra att passa på att gifta oss nu, när vi inte försöker. Vi hade tänkt oss gifta oss tidigare. Men så kom alla missfall i vägen  Och med missfallen orkade vi inte fokusera på något annat. Men så fick vi tummen ur Och att göra det enkelt känns alldeles rätt för oss. Jag är inte typen som drömmer om ett jättebröllop...

Bettan: Kan inte oddsen vara mkt bättre för denna graviditeten? För dina värden på ämnesomsättningen är väl bättre nu? Inte för att det kanske är enda orsaken... Men ändå något att sätta fingret på?

Jag hoppas tiden går fort för alla som behöver! *vinkar till alla*

• Irma

Bettan: Jag hoppas ändå på glädjande läsning när jag kommer hem från resan! Men förstår att du är pessimistisk tills motsatsen är bevisad. Det är svårt att vara något annat med våran bakgrund
    Jag började nästan skratta åt mig själv sist när jag fick ligga i gynstolen och väntade på att apparaten skulle värma upp. Läkaren hade först gjort den "manuella" undersökningen av livmodern. Så började vi prata medans vi väntade. Efter en halv minut säger läkaren någonting i stil med "ja, du kanske inte vill ligga kvar". Helt sjukt att man blivit så van att det känns som att visa upp sin fot liksom

• Irma

Ja, innan alla missfall fick dom alltid säga till mig att lägga mig "rätt", justera läget lite liksom. Det säger dom inte längre. Ännu ett tecken på att man spenderat för mkt tid i en gynstol!

• Irma

Bling: Det var faktiskt ni som inspirerade oss  När jag hade fått 3missfall (december 08) började jag läsa bakåt i tråden. Läste då om hur ni hade gjort. Lät så underbart Dock har vi bara tid med 2 veckor då sambon sitter fast i ett helvetes-projekt Men vi ska njuta som om det vore 4 veckor

cili: Säger som dom andra. 10 stk! :-O 

• Irma

vad roligt. jag tänkte precis samma sak Bettan
    Hur mår du? 

Kul att se dig Krus! Hur går det med liten?

Med mig är det bra. Har stressat runt för att fixa det sista inför vigsel och resa. Men nu är allt ordnat Tror jag...

• Irma

Bettan: Skönt att du mår bra. Vet att det inte finns någon slags rättvisa eller karma i allt detta. Men det borde verkligen vara din tur nu! Jag fortsätter hålla tummarna!

Fur fräken: Grattis till att ha kommit så långt

Pinglan: Beklagar att det var en mola  Hur länge måste ni ta paus o verkstaden?

Ego: Halvt död. Försöker vända på dygnet lite denhär veckan. Startar mina dagar några timmar tidigare. Börjat jobba 6 varje dag. Hoppas jag slipper jetlag

• Irma

Bettan: Förstår att du är sjukt rädd! Dom gånger, när jag har varit där, minuterna innan, är det nästan så att jag önskat att man bara kunde leka struts och på något magiskt vis ordnade sig allt... Hoppas avsaknaden av symptom tyder på en räkmackegraviditet  

Ego: Tänkte bara titta in lite snabbt.  Imorgon är det äntligen dags att bli fru Blir borta två veckor. 
    Hoppas alla har det bra!
    *vinkar* 

• Irma

Hej alla!

Nu är jag tillbaka. Numera som fru S
    Vi har haft det SÅ underbart. Kan rekommendera alla som behöver lite annat att tänka på att åka till paradiset Kristallklart vatten, vit sand och massa färgglada söta fiskar i vattnet. Första gången jag inte vill åka hem alls på en semester!

Bettan: Å vilken trevlig läsning jag får Grattis! Blir så glad Grattis till lillvovve får man säga också! Kan tänka mig att valpen gör att det sprudlar av massa "må-bra-lugn- grejer" i kroppen

Franka: Grattis  

Mojutten: Så har jag också tänkt angående medicinerna man samlat på sig härhemma... Enligt min läkare gör det ingen skillnad om man tar fragminet på morgonen eller kvällen.

*vinkar till alla* 

• Irma

Tack för alla grattis Det är häftigt att gifta sig

Längtan: Grattis! Vad blir det för mediciner denna gången? Förutom fragmin? 

• Irma

Bettan: Härligt att den växer

Här är det slappt också. Tror jag lider av någon slags jetlag. sjukt trött och ont i huvudet  
    Ikväll packar vi väskan igen. Imorgon bär det av på kryssning till Riga  

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14