Inlägg från: M I M M I |Visa alla inlägg
  • M I M M I

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hej!

En kort fråga, Prednisolon är det för att sänka immunförsvaret? Och i så fall, har ni något tips på en läkare som brukar vara villig att testa det? Min är det inte tyvärr...

Kram från mig

• M I M M I

Tack! Vet du ungefär hur mycket? Behöver man göra någon ny utredning där då tror du? Vi har gjort vår mf-utredning på Borås lasarett, via dr blomqvists studie om trombyl. Inga fel har hittats...

• M I M M I

Tack mct!!! Som alltid är du en klippa på att hitta sånt jag inte fattar att jag kan ta reda på själv ;) pinsamt... ;)

• M I M M I

Haha MCT! Vänta bara, snart snart är twinsen ute o då får du fullt upp! Då lär vi inte se röken av dig varken här, på fb eller WF ;)

• M I M M I

Tack mellanD! Ja det känns verkligen som att det är upp till en själv!

• M I M M I

Ninni du får gärna inboxa även mig adressen! Kan du inte berätta lite mer om proverna, fick du hjälp på en vårdcentral att ta dom? Vad var det för prover, blod?

Kram

• M I M M I

Åh vad spännande mojutten! Känner du av sprayen? Jag ska börja spraya runt 1april, väntar bara på mensen som bör komma på måndag, sen vet jag exakt. :) kanske kan vi följas åt genom ivf'n?

Ninni jag känner igen dina känslor! Har du någon att prata med? Jag mår mkt sämre om jag surfar på grejer o så. Men min terapeut har hjälpt mig att vända på det, så istället för att vända på huvudet när jag ser en gravid kvinna så tänker jag istället att en sån där fin mage ska jag oxå få! Kanske inte hjälper mig ATT få barn, men jag mår bättre under tiden iaf :)

Stor kram till dig!

• M I M M I

Jag ska få både trombyl o progesteron. Progesteron får man ju normalt vid Ivf, men jag ska få det under en längre tid. Ska också börja med trombyl tidigare än innan, tänkte ta första tabletten någon dag efter ET. Någon som vet om det är bra att starta då (strax efter äl vid vanlig befruktning)? Tidigare har jag tagit i v 6 eller vid plus...

Mojutten hoppas att biverkningarna inte kommer :)

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14