Inlägg från: Karriis |Visa alla inlägg
  • Karriis

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Vi fick i onsdags veta att våran 3e bebis hade dött i magen, igår opererades jag.

Eftersom att vi är så (som läkaren sa, jag överdriver inte nu) "väldigt väldigt väldigt väldigt väldigt väldigt unga" så tänker dom inte ge oss en ordentlig utredning..
    Bara en "ytlig utredning" på enbart MIG.

Är detta rätt? Ni som vet mer om sånt än vad jag gör...
    Tänker kräva en ordentlig utredning, får jag inte det så tänker jag anmäla sjukhuset för diskriminering, dom vill som sagt inte göra en ordentlig utredning pga våran ålder. Jag tycker inte att åldern ska spela någon som helst roll..

• Karriis

Mimmi: tredje missfallet. På ett halvår...
    Första MF i augusti. Hann få en mens innan jag blev gravid, missfall igen i december och då hann jag inte få mens, uteblivet missfall som skrapades igår då..

Vi fyller 19 i maj respektive juni detta år, så vi är i mina ögon inte alls "väldigt väldigt väldigt väldigt" unga.. :/ även om vi var 14 så har vi ju samma rättigheter som någon som är 30, tycker alla jag har pratat med iallafall :s

• Karriis

Mimmi: Det ska vi göra!
    Tror du det går att anmäla för diskriminering? Borde gå, och då borde vi få hjälp och bli tagna på allvar, tycker jag :/

• Karriis

Mimmi: ja, jag får läsa runt lite..
    Men en policy när man inte får en utredning som 19 år.. Det är ju liksom bättre att vi får veta det i unga år, speciellt när dom vet att vi försöker bli med barn... Förstår inte alls deras resonemang, tror bara att dom försöker spara pengar :/

• Karriis

TILL ALLA SOM LÄSER DETTA, HJÄLP!!!

Nu verkar det som att vi ska få en utredning även fast dom vägrade pga våran ålder!

Men jag tänkte, så att jag inte blir lurad där borta, hur går en utredning till?
    Kan någon skriva exakt alla prover och undersökningar som görs på både man och kvinna?

Vill komma dit lite påläst så att jag kan säga ifrån ifall en ny åldersdiskriminering kommer!

Tack på förhand!!!

• Karriis

Imorgon ska jag ringa sjukhuset och boka tid för min missfallsutredning som ska ske under nästa vecka... Nervöst!!!

• Karriis

Nästa torsdag har vi tid för missfallsutredning hos en infertilitetsdoktor.
    Fast vi är fertila som tusan, men det känns ändå bra!

• Karriis

Hade min utredning igår, ultraljud och prover.
    Förtjockad slemhinna så doktorn misstänkte en graviditet! Gravtest visade negativt (på tok för tidigt, så jag ska testa om 1-2 veckor) men allt tyder på att jag inte kommer få se skymten av någon mens nästa månad.

Orolig och rädd, såklart.

• Karriis

Nu har jag varit på ytterligare en missfallsutredning, denna gång med resultat!!!
    Hon hittade en polyp i min livmoder och trodde att det var denna som orsakat mina 4 MF (3 MF, 1 MA)

Någon som har erfarenheter av polyper osv?
    Eftersom att jag gjorde två skrapningar (mars månad) när jag fick MA så tycker jag ju att polypen borde försvunnit då också.

Och om den kommit efter skrapningarna så måste ju något annat orsakat mina tidigare 3 missfall.

Åh, någon som kan något och orkar förklara så mycket som möjligt för mig är väldigt välkommen! :)

• Karriis

Jag är kvar! Men det händer inte mycket.
    Jag har en stor polyp som ska opereras bort, har väntat i över 2 månader med massor av besvär :(

• Karriis

Nu har jag lite funderingar.

Jag och min pojkvän har fått 4 missfall (1 MA)
    Dom har bara tagit prover på mig, förutom ett prov som dom tog på honom också (kromosomprov)

Jag skrapades två gånger för MA i mars.
    I maj/juni upptäcktes en polyp, och dom är helt fast beslutade om att det är den som orsakat alla missfall.

Första missfallet fick jag i oktober.

Borde man inte upptäckt polypen tidigare? Borde den inte försvunnit när man skrapade mig TVÅ gånger?
    Borde dom inte ta mer prover på min partner?

Ni som haft utredning, har dom tagit prover på er partner?

Tack på förhand!

• Karriis

Jag opereras äntligen imorgon, efter många månaders väntan :D

(Tack för alla svar om kromosomproverna förresten!)

• Karriis

Jag har ju också haft 4 mf men jag får inga som helst mediciner vid denna graviditet :O
    Vad tokigt..

• Karriis

Lill111: har gjort missfallsutredning, då upptäcktes en polyp.
    När den skulle opereras bort fick jag sövas ner, när jag vaknade igen så sa läkaren att jag tydligen inte hade en polyp.
    Vi kollade ultraljud men då såg vi en tumör på utsidan av livmodern, men det var inget som skulle påverka graviditeter..

Alltså har dom inte hittat något fel :/

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14