Inlägg från: lill111 |Visa alla inlägg
  • lill111

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hej ! Hoppar in här jag med....mitt fjärde missfall på g, är utom mig av förtvivlan, vet inte vart jag ska ta vägen snart....är snart 38 dessutom, testat trombyl och progesteron all, men hjälpte föga:( har ett barn tack och lov, inga bekymmer med honom...här verkar det finnas kunskap...har testa mina nivåer för progesteronbrist, de säger att de är bra, men vad vet jag, kanske skulle testa med vaggisar ist? Vad tror ni? Jag låg på 71 i vecka 5 är det lågt eller normalt... Jag efterlyser även prednisilon om ngn kan tänkas sälja, kanske är immunförsvaret som är för starkt?? Jag gick en v längre denna gång med trombyl kanske behöver fragmin med? Ja, ja hoppas ngn orkar svara på mina frågor....är helt knäckt här hemma, hur ska man orka med livet egentligen.....??

• lill111

Hej Bettan b!! Följt er tråd med full inlevelse! Så skönt att se att ni lyckas! Jag efterlyser en läkare som vill ge mig fragmin, kan ngn tipsa? Försökt nå L M men inget svar.... Suck denna kamp med läkare knäcker mig,, jag har inte ens fått progesteron:( testade trombyl nu, men gick åt skogen i alla fall !! Tack för att ni gamlingar svarar och tar er tid! Kram!!!

• lill111

Arasall: jag har med spottings innan mens, fick det efter mitt första missfall... Läkarna hävdar dock att mina progesteronvärden är bra... Men tror inte på det... Jag har aldrig fått progesteron, men hoppas jag går det nu... Har ju haft fyra hjärtskärande missfall:( testade progkräm nu, men missfall ändå:(

• lill111

Är det någon som känner till lucianakliniken? Är det där de b arbetade tidigare? Tack callan! Ja, testade bara en T per dag, ingen prog... Hoppas jag kan få det ... Ska testa två T per dag nästa gg! Tack snälla ni för svar... Är helt desperat och knäckt :( tack Bettan b för mejladressen:) skulle ju vilja ta prov på

TNF alpha och nk- celler för att utesluta immunbekymmer... Tack igen alla!

• lill111

Tack ninnin! Det jag känner att det måste finnas ngn läkare som tar dessa prover i Sverige? Vi har ingen ekonomisk möjlighet att bekosta Athen har tittat i er tråd, men som jag uppfattat är man aldrig sjuk och det är har jag varit... Humm, inte lätt det här.... Usch gått hos Lennart i Borås men han tror inte på detta med immunförsvar, men Leif matthiassen gör det om jag förstått rätt....

Efterlyser om ngn vänlig själ har överblivna fragminsprutor jag kan få köpa? Ger upp läkarna snart:(

Visst gick du hos Lennart med ninnin?du kanske skulle säga det till honom om din situation att du kräver annan medicin.... Hade varit intressant....se hur han reagerar....kram

• lill111

Håller med dig ninninn, nu har vi ett barn tack och lov innebär honom var det inga ma/mf... Jag blir gravid lätt är glad för det , jag hoppas innerligt att det inte är mitt immunförsvar som spökar... Har inte tid o pengar att åka till Athen för att få hjälp, inte klokt att ni ska behöva det heller anser jag!! Usch! Vet du ngn läkare i Sverige som tar dessa prover?! Tack igen ninninn var är du nu i processen? Kram, kram!!!

• lill111

Ok, tack ninninn! Har du kört med droppet under ngn graviditet ännu? Jag kan ju fråga Lennart om han kan ta proverna här men tveksamt:( jag känner att varje minut som är utöver arbete vill jag vara med min familj... Verkar krångligt med att skicka proverna... Måste finnas ngn läkare här i Sverige som kan analysera dessa... Vore ju knepigt annars!! Förstår att du är besviken på att din mens kom idag, suck!! Håller tummen för dig nästa månad! Har du testat kortison någongång? Jag hoppas få tag på det nu och pröva samt att jag ska ta två trombyl nästa graviditet har fler som tipsat mig om det.... Ja,ja fårse... Tungt nu:( kram igen och tack!!

• lill111

Tack igen Ninninn... Massor av frågor här ... Kommer några till om det är ok;)? Vet inte hur jag ska göra... Så svårt...ska du ta alla mediciner som du gjort tidigare och droppet eller hur fungerar det?! Om du har några över och inte ska använda så köper jag gärna av dig, men givetvis får du säga nej..., helt desperat här.... Känner ju att jag vill prova dessa innan vi ev tar ytterligare prover.... Tack , tack för att du tar dig tid:)! Kram!!

• lill111

Ok, förstår! Ja 4 ma/mf!:( bara fått trombyl en om dagen, men hjälpte inte... Lennart vägrar och även min privata gyn:( så jag måste leta efter en läkare vet du ngn jag kan kontakta?

Tack tack!!

• lill111

Jaså är det så om man går privat? Gud det var ju intressant! Han var ju mkt skeptisk och skulle rådgöra med Lennart, då sade jag att det inte var ngn idé eftersom han ej tror på denna medicin...jag får försöka ragga här på nätet, är ju så galet sjukt detta:( tack igen Ninninn!

• lill111

Jag kanske ska be privata skriva en remiss till specm på östra? Undrar om det fungerar?

• lill111

Tack igen ninninn gör svar! Nej jag går i Borås... Hos Lennart och en privat gyn... Men hjälper föga...:(

• lill111

Intressant Karriis, men har du gjort utredbning, andra åtgärder kanske?, nyfiken tacksam för svar, vet inte vilket ben jag ska stå på snart....är helt förvirrad i denna värld....suck(

• lill111

Tack, tack, Finess....läsargruppen kan vem som kontakta dem? Vilken behandling fick du av Sven? Tacksam för att du svarar:) kram!

• lill111

Tack igen Finess....hur hög dos av fragmin fick du? Tog du prover som visade på överaktivt immunförsvar eller fick du det trots bra provsvar? När började och hur mycket av prednisilonet ordinerades du...följdes du upp med prover under graviditeten? Många frågor nu igen, tack rara om du orkar svara....ska försöka kontakta Victoria läsargrupp så snart jag hinner! Tusen tack!

• lill111

Hej Annica P hoppas ni har det underbart bra nu med er lilla dotter, så glad att det fungerade för er tillslut....om jag minns rätt så körde du baby klister, jag har en flaska här hemma, vore tacksam om du ville berätta när och hur mycket du tog av dropparna? Jag gör inte IVF....hoppas så på denna månad att det blir ett plus:) tack, tack om du orkar svara!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14