Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Hoppas det är ok att jag skriver här, känner igen mig en hel del av det som skrivits. Jag har inte läst allt, det tar nog ett par år att hinna, så kanske ställer jag frågor som redan har svar:
Vi har fått tre tidiga ( v 5-11) ma/mf på ca ett halvår och är under utredning. Utredningen var ganska snäv tyckte jag, bland annat kollade inte några hormoner alls. Jag är själv orolig över alla småblödningar en vecka före mens - och fram till mens- som jag börjat få sen det första missfallet.
Det enda som hittades var att jag är APC-resisten (heterozygot) och att jag därför ska ta Fragminsprutor hela nästa (eventuella) graviditet. Livmodern är spolad med koksalt, inget konstigt sågs. Sköldkörteln är rätt inställd mha Levaxin.
Jag har en känsla av att läkaren bara ville ha mig därifrån, att Fragmin var ett sätt att ge mig ngt att göra om jag blir gravid. Men jag har en känsla av att de inte gjort allt. Borde de inte kollat progesteron t ex? Jag känner mig inte alls lugnad.
Nu har ni inte alla bakgrundsfakta, men kanske kan ni ge mig era tankar om hormonnivåer osv. Är det långsökt att tro att det kan vara fel på sånt? Har mått väldigt dåligt det sista året och kroppen känns inte alls i balans.