Inlägg från: mammelie1891 |Visa alla inlägg
  • mammelie1891

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hej tjejer!

Jag är ny här i gruppen och jag har lite frågor... Som ni ser i min sidfot så har jag barn sen innan (med en annan man, eller två snarare). Är nu gift med mannen i mitt liv (som jag varit hemligt förälskad i sen jag var 13 år, är nu 34. )
    Vi har försökt bli gravida i snart ett år (inte så långtid) och har lyckats få positiva graviditetstest två gånger (januari och maj). Båda gångerna var det dock ofostrig graviditet. Första graviditeten slutade i medicinsk abort i v 8 och andra gången skrapning under lokalbedövning i v 9.
    Eftersom att det är så ovanligt att ha ofostrig graviditet två gånger på raken, och eftersom min man inte har barn sen innan har vi nu fått tid för utredning (eller vad det är).
    Min man ska lämna spermaprov den 9 oktober. Fick veta att han inte behöver lämna det på sjukhuset utan kan fixa det hemma. Sen ska han ha sperman i en plastburk och åka till sjukhuset. Men då undrar jag; klarar sperman det? Dör inte simmarna efter ett tag? (dom gav honom ingen tidsfrist och vi bor minst 40 min ifrån sjukhuset)
    Nån som varit med om liknade som mig och som kan berätta lite vad som händer? Vad är det för tester man gör? Vad gör man med mig? Hur funkar insemination (om det blir nödvändigt)? Vad "krävs" för IVF? När används insemination, vid vilka problem?

Skulle bli väldigt glad om någon ville ta sig tid att svara på mina funderingar.
    Tack på förhand!

Flicka 0210 Flicka 0404 FLicka 0707
  • mammelie1891
    Busen77 skrev 2012-09-11 13:32:44 följande:
    Vi har också 40 min till sjukhuset och min sambo fick inte göra det hemma eftersom precis som du skriver så kan resultatet bli mer negativt än vad det egentligen skulle ha varit.
    Konstigt... får ringa imorgon och kolla med dom... det är 40 min med bil, men vi har ingen så vi åker buss = minst 1½ timme från sprut till inlämning så att säga...
  • mammelie1891
    Busen77 skrev 2012-09-11 13:42:02 följande:

Detta låter väldigt konstigt. Vi fick väldigt strikta regler från vårt sjukhus MAS (Malmö Universitetssjukhus). Dubbelkolla detta med ert sjukhus så ni verkligen kan förlita er på resultatet och inte denna osäkerhet ligger och gnager.
    Jag vet när min syster gick igenom IVF så fick hennes kille fixa provet hemma men var tvungen att vara på sjukhuset inom 30 min.. aa, det där måste jag kolla upp!

Ingen som kan svara på mina andra frågor?
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14