• mn86

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Jag har funderat mycket på en sak.. Hur ska man sluta oroa sig vid nästa graviditet? Att stressa upp sig pga oro är ju inte särskilt bra.. Hur har ni gjort? Och släppte oron för er efter att ni kommit förbi de veckorna ni haft mf/ma?

• mn86

Tack för era svar!
    Tänkte försöka tackla oron redan nu innan en ny graviditet för att inte stressa upp mig för mycket. För det känns som stress och graviditet inte går hand i hand direkt.
    Sen bara att läsa om er som äntligen blivit gravida där det ändå går hela vägen stärker oss (iaf mig) som fortsätter kämpa! :)

Bling- förstår verkligen din oro. När skulle du få komma in och kolla igen? Vi får verkligen hålla tummarna att det ser bra ut!

Tack för att ni är så stöttande och goa allihopa! :)

• mn86

Jag måste bara få fråga. Jag har haft tre missfall tidigare. Då har jag fått klart rött blod på en gång då missfallen har varit.
    Nu är jag gravid igen (5+0) och jag tar trombyl och fragmin varje dag. Igår när jag var på toa och gjorde nummer 2 så fick jag en liten rosa flytning och sedan inget mer. Men nu ikväll när jag var på toa så fick jag en ljusrosa flytning igen! Hade inte ansträngt mig heller.. Det har inte kommit något mer efter det heller. Men ni som har tagit fragmin och trombyl. Har ni haft rosa flytningar och att det har gått bra ändå? Tänkte om det kanske kunde bli för att man tar blodförtunnande. Ska göra vul nästa vecka på onsdag så då ser ja ju om det är ett pyr där inne eller inte.

• mn86

Tack för era svar! Ska försöka ha lite is i magen. Jag känner mig ändå lite lugnare nu eftersom jag inte blöder mycket ändå. Får hoppas på att vi får se ett levande litet frö på onsdag :) än så länge har vi aldrig hunnit så långt förrut.

• mn86

Fick se ett litet frö idag på 5 mm och hjärtslag! Lycka! :')

• mn86

Tack allihopa! :)

L Maria - jag är i vecka 6+3 idag. Jag har haft det som du innan, missfall i vecka 4 och vecka 5. Har du fått några mediciner denna gång?
    Jag tar trombyl och fragmin denna gång och har dessutom hunnit med att få blodiga flytningar. Men nu när jag gjorde vul så sa de att ja inte behövde oroa mig om jag fick fler blodiga flytningar för tydligen hade jag sköra slemhinnor! Så det lugnade avsevärt!
    Jag var också jätte orolig innan vul eftersom jag hade haft de blodiga flytningarna och sen att jag faktiskt aldrig har gått så långt att jag fått sett ett levande embryo där inne! Men jag fick ryggskott lagomt innan vulet så all min oro försvann i och med att jag var tvungen att kontrollera smärtan i ryggen. Haha! Så jag tror man måsteförsöka hålla sig sysselsatt och försöka ha tankarna på annat håll. Nu tänker jag mycket framåt. Jag tänker att jag väntar barn och inte ett missfall! Ska få komma på ett nytt vul när jag är i vecka tio igen.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14