• Loha88

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

den här tråden har ja inte sett innan::O Får man hoppa in?

• Loha88

åhh va ja känner mig välkommen=) Tack!=)

Har haft 3 missfall på 2 år, fick min utredning , gick igenom en vaginal operation för att kolla så inget var fel, allt såg fint ut, har nu fått 3 tabletter utskrivna som ja ska börja på när ja blir gravid=)

• Loha88
    Längtan efter liten skrev 2010-09-20 19:55:53 följande:
    vad är det för tabletter du ska äta?
    Jag fick en starkare folsyra som heter Folacin, den äter ja redan nu, när ja blir gravid ska ja ta trombyl och sen ett slidpiller som heter progesteron..
  • Loha88
    Längtan efter liten skrev 2010-09-20 22:20:35 följande:
    jaha okej då vet jag.. du ska nofg se att de hjälper då... men tänk på att inte få panik OM du skulle börja blöda när du är gravid. proggisarna kan man blöda av.
    aa ja har med hört de tyvärr..  jobbigt, eftersom 2 av mina missfall började med blödningar... sen när ja äter trombyl sen med, dom är ju blodförtunnande... plus att ja har diabetes... uscha!
  • Loha88
    Längtan efter liten skrev 2010-09-21 10:22:24 följande:
    ja men då vet du iaf om det, så då kanske du inte får lika stor panik som om du skulle vara ovetande.
    jo du kanske har rätt.. vi får väl se=) har bim i helgen tror jag..
  • Loha88

hade helt fel.. kom på attt ja hade ägglossning förra veckan på tisdagen, så har inte alls BIM i helgen:P

• Loha88
    Vilja våga kunna skrev 2010-09-23 08:50:03 följande:
    Hej mina husgudar. (För det är det ni är! Även om det är väldigt tråkigt att ni också behövt uppleva det samma.)
    Jag undrar om upprepade missfall kan bero på att man inte bygger upp gravidhormoner vid en graviditet? Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men vid mina graviditeter så har det tagit ett tag innan jag fått utslag på grav.test och de har inte visat nåt starkt streck nån gång, båda mina missfall har varit runt v.6 ochv.7. Har ju hört att man kan vara "låghormonare", men kan det bli problematiskt att vara det?
    Idag börjar våran utredning och jag samlar material! ;)
    Jag ahr med alltid plussat sent, och alla mina 3 graviditeter har varit missfall.. men vet ingeting om de, har med hört om låghormonare..
  • Loha88
    kaakis skrev 2010-09-23 10:03:53 följande:
    Hej,
    Jag har inte plussat sent (BIM dagen) men testerna har varit lite difusa. Har alltid varit tvungen att köpa clearblue digital för att vara säker.
    Alla dessa graviditeter har slutat med missfall runt V 5 -6..
    Jag undrar också ifall om detta är orsaken till MF:n...och isåfall vad är det för hormon jag saknar??????eller behöver mera av??
    du tror inte de kan va progeteron?  de har jag ju fått i slidpiller som jag ska börja ta direkt när ja plussar.. han sa att ja ska försöka ta reda på de tidigt för att kunna börja med dom så snabbt som möjligt..
  • Loha88

mensen är nog på väg här tror ja, så denna gången blir de bidrottninggele för mig och zink till mannen=)

• Loha88

tusan nu kom den där tant röd och hälsade på!!! ikväll är de ja som börja med bidrottninggele..

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14