Inlägg från: Amatory |Visa alla inlägg
  • Amatory

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hej

Har varit med tidigare i gruppen men inte skrivit på länge... Har nu blivit gravid och idag fick jag äntligen! (efter 1 MF och 2 MA) de ett hjärta picka på ultraljudet. Är i vecka 9+2 och nu tänker jag äntligen pusta ut och njuta..

Tack för allt stöd ni gett mig utan att veta om det. Jag är inte den mest aktiva men jag läser allt ni skrivit..

Kramar

• Amatory

Längtan: GRATTIS!!! Vet hur den där känslan är och det är en av de bästa jag har varit med om.

Bettan: Kan jag också få vara med och läsa?

Jag har hängt med och läst det mesta sedan jag hittade denna tråden. Men har inte velat skriva för mycket eftersom denna graviditet verkar gå bra och jag vet att det inte är något man gärna hör om när det inte går lika bra själv. Har ju som sagt varit i den sitsen och då var min allra bästa vän gravid och jag försökte ställa upp för henne men det var svårt.

Har själv nu gått in i v 19 (18+1) och ska på RUL den 23. Efter det kommer jag nog känna mig ordentligt gravid. Har fortfarande mardrömmar om att jag ska komma in på 'RULet och få reda på att bebis är död. Att de sparkar jag har känt bara är gaser. Förlåt att jag skriver om detta men jag vet inte var jag kan ventilera om det. Tror bara det är människor som varit med om det vi har varit med om som kan förstå en sån tanke.. Varför kan man aldrig vara glad?

• Amatory
    BettanB skrev 2010-08-11 20:13:37 följande:
    GRATTIS, längtan. Härligt att höra.

Välkomna, Amatory och färnevik. Javisst är det helt sjukt att vi ändå är så många som drabbas. Rent procentuellt är det ju dock väldigt ovanligt med 3 eller fler missfall.

färnevik: Ja, progestron ökar bland annat risken för hypospadi hos små pojkar; rätt sjukt att de inte informerar om det. Dock går det att operera och ytterst få får varaktiga problem.

Amatory: Usch vilken obehaglig känsla. Har du fått några vul/ul under tiden? Skönt att iaf känna den lill*. Längtar tills jag kan göra det. Har redan hunnit bli orolig och det har inte ens gått en vecka sen sista ul:et.

Krus: Och jag som gjort tvärtom; tagit det lugnt annars, men denna gång tränat som vanligt. 

Lägger till er i adresslistan.
    Jo, denna grav kom till mitt under en utredning som visade "allt normalt" så vi har extra koll. Har varit på ett planerat VUL i v 9 och ett oplanerat UL pga blödning i v 10. Och allt såg finfint ut! Den sprattlade omkring som sjutton.

Ja visst är det konstigt att vi kan samlas så många om en sak som ska vara såååå ovanlig?
  • Amatory
    icka76 skrev 2010-08-12 17:46:28 följande:

Amatory: Om du vill är du välkommen till en tråd för oss med upprepade mf som väntar första barnet. Vi finns på www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html  Här kan du noja dig hur mycket du vill

Längtan: Grattis till lyckat VUL och jag tror oxå du kan åka till Grekland utan att oroa dig för att det ska orsaka mf.

Under denna graviditeten har jag tagit det väldigt lugnt och har inte varit så aktiv överhuvudtaget. Dels för att jag inte vågat och sen har jag mått ganska illa i början och sen kom foglossningen. Vi har heller inte haft sex under hela tiden, behöver jag säga att sambon klättrar på väggarna

Tack för länken icka! Är det okej att jag är med där då även om jag inte är över 30? Vill inte komma och störa någonstans där jag inte bör vara.. =)
  • Amatory
    Längtan efter liten skrev 2010-08-13 22:08:15 följande:
    avvaktar.. än så länge kom det bara pytte. jag kanske överrreagerar?
    Jag hade blödningar denna grav fram till v 11-12 och sedan dess är de borta och allt verkar gå bra. På mig trodde de att det kunde bero på sköra slemhinnor men som Bettan säger så ÄR det jättevanligt.. Ta det bara lugnt och försök tänka på annat
  • Amatory

Ville bara komma in och berätta en sak. Vi var på RUL förra veckan och det var en frisk bebis, ville däremot inte visa oss vad den var för något.

Men så var vi hos läkaren på spec.mödravården igår (iom trombylbehandlingen) och han gjorde UL för att se moderkakan och då var jag lite fräck och frågade om han kunde se något och han såg..

Vi ska få en lite flicka.. Höll på att börja gråta. Kändes så verkligt äntligen!

• Amatory

För oss har det funkat med "bara" trombylen.. Har nu efter tre mf en dotter på 22 månader och en bebis på 37 veckor väntandes på att komma ut.

Som de andra säger: kräv medicinerna! Du har rätt att få testa!

• Amatory

Jag läser lite då och då numera och efter våra tre ma:n så har jag ny två små döttrar på ca 3 och 1 år.. Båda genom trombylgraviditeter..

Nu ska jag däremot sterilisera mig för jag vill inte ha fler barn och eftersom jag har så lätt att bli gravid vill jag inte riskera något..

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14