Fialisa10 skrev 2010-04-14 12:06:06 följande:
Näe, det här är för vidrigt. Jag är så ledsen för oss allihop, just nu speciellt för Hjördan, Bettan, Pinglan och Humlan. Varför ska vi behöva gå igenom det här gång på gång? Och vad är det för behandling/mottagande vi får från sjukvården egentligen? Det här är ju sjukt. Finns det inga lämplighetstester (eller kanske empatitester) för de som vill jobba med det här? Är det inte heller nån styrande som förstår hur lång tid ett år (eller fler!) av försök är? Eller hur totalt utmattande 3 (eller fler!) missfall är? Samhället måste ju förlora så mycket i sjukskrivningar och att man är för ofokuserad för att göra en någorlunda insats på jobbet. Jag var på VUL igår för att se hur cytotecbehandlingen gick. Det var som jag misstänkte, den hade inte lyckats. Så nu har jag fått tid för skrapning. Och pga alla väntetider hit och dit har jag räknat ut att vi inte kommer kunna försöka igen förrän i början av juli. Alltså 2,5 månad att slå ihjäl. Hur fasen ska det gå? "Gör något roligt!" brukar ju vara det klämkäcka svaret. Ja, men om man inte tycker att något är roligt längre? Det enda positiva jag kan se är väl att vi nu har försökt i ett år och vi kommer därför äntligen få ta några blodprover i juni. Jag kommer bli vansinnig om de visar att vi kunde ha medicinerat för något från början och sluppit gå igenom allt det här. Å andra sidan vill jag att de hittar något som man kan behandlas för... Hjördan och Bettan, jag förstår varför ni tar paus härifrån. Gör det. Försök hitta saker som kan distrahera lite. Jag ska börja träna och ska passa en hund lite nu och då, och hoppas att det kommer få tiden att gå och att jag kanske kan börja må lite bättre. De säger ju att det ska vara bra i alla fall.Till er som har lyckats: Stort grattis! Jag kan ärligt säga att jag gläds med er! Ni är ljuset i tunneln, även om tunneln är alldeles för lång.Många kramar!
jag håller fullständigt med dig. detta är förjävligt...
och jag förstår folk som tar pauser från trådar.jag har själv gjort det från olika trådar.
jag är med i en annan tråd för oss med 3 mf eller fler som fick det första augusti 08 - jag är den enda kvar i tråden som inte är gravid!! man blir förbannad sammtidigt som man verkligen glädjs åt för alla andras skull..
ja tunneln är lång men vi får inte glömma att tiden räknas ner och snart är det vår tur. klockan ska bara ticka ner på 0. för varje dag som går kommer vi ett steg närmre bebis...
stor kram till er allla..