Inlägg från: fru fräken |Visa alla inlägg
  • fru fräken

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hej allihopa!
    Hoppas det är ok att jag hoppar in här...

Jag har haft 3 mf/ma och påbörjade i början av året våran utredning pga detta. Var till läkaren förra tisdagen och blev insatt på Trombyl pga lätt förhöjda prover. Skulle höra av mig i början av denna vecka (för att följa äl kommande månad) då mensen skulle ha kommit i helgen, men det gjorde den inte.... testade positivt på grav test istället :). Men jag är så orolig att jag började äta medicinen för sent. Nu känns det som om jag bara väntar på mf/ma. Känns tråkigt då man egentligen borde känna sig glad och lycklig, för jag är ju gravid!!!
     Läkaren pratade om att jag ska in på koll nästa vecka då jag är i slutet av v6 och om det ser bra ut då så ska jag även sättas in på Fragmin injektioner. Ni som har använt denna behandling, finns det risker för fostret/barnet? Finns det bra resultat av detta när det handlar om att behålla fostret/barnet?

• fru fräken

Har fått tid för vul nästa vecka, på måndag. Om det är en levande graviditet då så ska man sätta in Fragmin som tillskott till min redan påbörjade kur av Trombyl. Måste bara återigen påpeka vilken underbar läkare jag har! När han fick veta att jag var gravid (via en bm som jag pratat med för att få veta vad jag skulle göra med Trombyl) så ringer han upp mig och grattar mig stort och lovar att hålla alla tummar han bara kan samt så bokade han in en tid för vul och han var noga med att göra det när han var på plats så ingen annan läkare skulle göra undersökningen.

Än så länge så känner jag mig faktiskt positiv. Har tyvärr lite dippar ibland men de stora och ömmande brösten påminner mig om att tänka positivt!

• fru fräken

Är spänd, nervös och ser med förväntan fram emot kl 11.15 idag då jag ska på vul för att se om det är en levande graviditet! Håll tummarna för mig!

• fru fräken

Har varit på vul nu och jag vet inte om jag ska vara glad eller inte men jag tror att jag borde det...
    Läkaren tyckte att det var tidigt att se och förberedde mig på att det kanske inte skulle synas några hjärtljud och det gjorde det inte heller, men han såg en tydlig gulsäck och han tyckte det var positivt. Såg även lite snabbt pickade i en liten sekvens men det var för lite för att känna sig helt nöjd. Läkaren är ändå positiv eftersom de tidigare mf varit i ett tidiagre stadium. Han menade på att när gulsäcken är så pass tydligt så är det något positivt och den brukar inte synas så väl vid tidiga mf. Fick även en ny tid nästa vecka på tisdag för ny koll. Får se då hur det ser ut och det avgör ifall det blir behandling med Fragmin eller om det inte behövs...
    Läkaren avslutade med att poängtera att jag absolut inte skulle deppa ihop pga detta för han tyckte det ändå såg bra ut fastän han inte ville ge hopp när han inte kan lova ngt!

• fru fräken
    Längtan efter liten skrev 2010-05-24 18:28:32 följande:
    men du, det där tyckte jag ändå var positivt. precis som läkaren sa så är det ju jätte bra att gulesäcken syntes så bra som den gjorde... vilken vecka är du i nu?tycker du ska försöka njuta nu tjejen :D
    har precis gått 6 hela veckor så det är ju inte särskilt långt... Ska verkligen försöka njuta. Symtomen talar för att det blir Fragmin till veckan iaf!
  • fru fräken

Tänk att man kan bli så varm inombord av att folk som man inte känner bryr sig! De jag talar om är ER!  Kram till er alla!

• fru fräken

Känns som om det borde visa ngt bra på dagens vul. Hoppas hoppas hoppas! Känner av symtom konstant men vad vet man, rätt som det är så är man väl skengravid efter alla mf/ma...

• fru fräken

Hjärtat slog på den lilla ärtan!!!!
    Har nu fått Fragmin som jag ska varje dag i 10 månader.

• fru fräken

Tack snälla ni. Det var oerhört skönt att se det lilla hjärtat slå även om den "normala" risken för missfall kvarstår så känns det ändå bättre.
    Tar nu Fragminsprutor varje kväll och det är inte ngt roligt kan jag säga! Men som man säger vill man vara fin får man lida pin eller rättare sagt med längtan efter barn kan man genomlida det mesta!

Är dock väldigt nojjig! Har tidigare känt väldigt mkt av ömmande bröst men de är inte lika ömma längre men jag intalar mig själv att det har lite att göra med medicineringen eftersom blodet blir lite mer lättflytande så blir inte trycket lika högt till brösten.... ;) Knasigt, jag vet men hur är man inte, helknäpp och nojjig! :)

Har bett läkaren skriva ut min journal så jag kan se vilka prover som tagits på mig om det kan vara till ngn hjälp för ngn av er andra. Vet att det var många prover eftersom det var 13 rör och ett flertal prover togs från rören.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14