Inlägg från: MatsAtari |Visa alla inlägg
  • MatsAtari

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Slinker in en fråga på chans här.
    Det är fyra tjejer nu som har fått MA med mina spermier, nästan säkert pga mig.
    Kan man räkna med att sånt här ska gå att behandla?
    Verkar ske befruktning utan problem iaf.

• MatsAtari

Felet ligger inte hos kvinnorna. Tre av de fyra har fött fullt friska barn.
    Har en avvikelse på spermierna och ska på utredning väldigt snart, men tänkte om någon här visste någonting innan.
    Behandlingsmetoder står det skrämmande lite om.
    Det är oerhört få män som skriver överhuvudtaget. När det handlar om manlig faktor så är det oftast kvinnan som skriver om det på internet av någon anledning.
    Hittar ingen information alls om mitt problem.

• MatsAtari
    Irma skrev 2010-05-27 21:48:59 följande:
    Längtar: Trist med mens när man bara vill vara gravid MatsAtari: Låter jätteintressant med manlig faktor. Berätta gärna mer!
    Enligt spermaprovet jag lämnade alla spermier (200spermier totalt som man tittar på i ett test.) man tittade på förändringar på huvudet.
    Det går inte att säga så mycket mer eller dra några säkra slutsatser än verkar det som.
  • MatsAtari
    Bling1975 skrev 2010-05-27 23:57:44 följande:
    Mats, jag tycker absolut att du ska ta ett kromosomtest. Det är ju den faktor som man vet att mannen kan ha när det gäller just missfall. I övrigt så finns det väldigt lite forskning och fokus ligger verkligen helt på kvinnan efter att en befruktning har skett.
    Verkar så. Jag fick inget negativt besked från besöket, men inte heller det svar jag hade velat haft.
    Han undersökte testiklar, prostatan och allt var bra. Hormontestet visade ingenting heller
    Det finns tre-fyra olika alternativ nu:

1, Det finns inget problem eller fel hos mig. Det betyder att alla fyra missfallen hamnar under de där 10% (Eller vad det är.) av alla graviditeter som tyvärr brukar sluta så.
    De befruktningar som har skett ska ha hänt med en bra spermie iafSkrattande, inte med någon av mina som hade en massa defekter.

2, En möjlighet är att det finns ett problem som är orsakat av kaffe som påverkar spermierna på många olika sätt. Jag slutade med det från och med igår och ska lämna ett nytt spermaprov om tre månader.

3, Det finns ett fel hos mig och då är det sannolikt medfött och går inte att behandla.
    Jag gjorde ett kromosomtest, men han sa att det inte kommer att bevisa varken att jag är fertil eller infertil.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14