Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Hej hej,
Här kommer tyvärr en helt ny medlem. Av de senaste 8 månaderna har jag varit gravid i 6 månader. Har haft 2 MA som både uppdagades på ultraljudet i vecka 12 (fast de har antagligen dött i vecka 6), senaste var igår. Det känns så himla orättvist! I 6 månader har jag alltså mått illa, varit trött som ett troll, gått upp i vikt, fått stora finnar (läs bölder), varit tvungen att hitta på konstiga ursäkter till varför jag inte kan gå på julfester, kickoffer, after work, födelsedagar m.m., och låtsats inför alla att jag mår hur bra som helst och att allt är som vanligt... Och så visar det sig IGEN att det har varit till absolut ingen nytta! Och självklart vill de inte göra någon utredning förrän jag har gått igenom det här en gång till...
Jag orkar inte mer nu. Kan någon snälla hjälpa mig med någon medmänsklig läkare i Sthlmsområdet som är villig att påbörja en utredning? Jag hittade också en jättebra lista på tråden "Vilka prover tas vid missfallsutredning?" som mom70 startade (från 2007). Har någon här en liknande lista så att man kan jämföra och se om något mer bör läggas till?
Har fått cytotec för att framkalla missfall (glad påsk liksom) och ska tillbaka till läkaren för koll den 13 april. Tänkte att om jag är förberedd och har färdiga fakta kanske jag kan lyckas övertala honom till att åtminstone ta några blodprover...
Stor kram till alla som är/har varit i samma sits