Inlägg från: Mikes bride |Visa alla inlägg
  • Mikes bride

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Vill skänka lite hopp till tråden:

Förra torsdagen 6/5 föddes en fullt frisk och underbar liten tjej!
    Detta efter 3 mf/ma och 1 X.
    Jag har behandlats med Trombyl från ÄL (läkaren sa från +, men jag var olydig och tog från ÄL) + Fragmin från konstaterat levande foster och Progesteron  från + fram t.om v.12.
    Jag hade en större blödning i v.9, men den visade sig vara ofarlig. Sedan dess har jag fått gå på täta kontroller ända fram till förlossningen.

Vi har haft turen att komma i kontakt med en underbar läkare som forskar om upprepade missfall. Det finns ingen dokumenterad forskning om detta inom landstinget, men dom läkare som vi träffat på Danderyd har alla varit öppen för blodförtunnande och erkänner att det ger fina resultat.
    Så ni som fortfarande stångas med gamla fornminnen till läkare, STÅ PÅ ER! Det måste vara värt ett eller några försök!

Vill önska alla lycka till och skickar kraft och styrka för att orka och inte ge upp!

• Mikes bride

Franka: Vad häftigt! Jätte grattis och lycka till!

Odd: Jag hade en stor blödning i v.9 men det var en ofarlig blödning som dom inte kunde säga varför den kom, men ngt mf blev det inte.

Ang. Fragminsprutor så är det värt varenda stick! Jag tog från v.7 till förlossningen och dom sista 2 veckorna tog jag t.om 2 ggr per dag (halva doserna i förebyggande om det skulle sätta igång)
    Jag vande mig aldrig riktigt vid sprutorna som jag tycker gjorde ont, men jag skulle absolut göra det igen!

• Mikes bride

Vill önska alla tappra kämpar ett riktigt gott nytt år med framtidstro och glädje!
    Kram på er. 

• Mikes bride

1000 grattiskramar till Bettan! Helt underbart att miniB äntligen är här! Starkt jobbat!

• Mikes bride

Bling: Men grattis, kära vän! Jag har inte heller hängt med riktigt i tråden på sista tiden, men nu trillar faktiskt glädjetårar för er skull!Det var baske mig på tiden att det var er tur nu! Bamsekram på dig!

Grattis till er andra som plussat också! Vi "känner" inte varandra, men jag kan säga att jag har den här tråden att tacka för min lilla prinsessa
    Så alla ni som fortfarande kämpar, ge inte upp! Det är en skit jobbig resa med alldeles för många tårar och bittra strider med läkare hit och dit, men stå på er. Ta reda på genom andras erfarenhet vilken metod ni är villig att testa och kräv att få den behandlingen! Det är värt besväret!
    Lycka till! 

• Mikes bride

Bling: Men kära vän... Skickar en stor varm kram till er och önskar av hela mitt hjärta att ni ligger på rätt sida om statistiken.

Mojutten: Skickar en styrkekram till dig med! 

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14