Inlägg från: Finessan |Visa alla inlägg
  • Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Jag är också en av gamlingarna i tråden. *vinkar till Poppy* En del av er är nya för mig, andra är det inte.

Det smärtar mig så att läsa om vad ni går igenom. Jag har varit där själv och mina upplevelser bär jag fortfarande med mig.

Jag vill bara ge er lite pepp och styrka att fortsätta kämpa. För det är det vi måste göra, kämpa. Inget kommer gratis i den jävla missfallsvärlden.

Min älskade Lilla V, älskade, älskade ungen, har precis börjat dagis. Andra dagen i dag som jag lämnade henne. Det är ofantligt stort att ha ett barn som har börjat dagis. Större än vad alla "gräddfilare" kan tänka sig. När jag hämtade henne igår och såg henne tulta omkring, glad och lycklig i skogen, så höll jag på att börja gråta. Mitt barn! Som faktiskt tillslut kom till mig. Jag är så otroligt tacksam.

Jag hoppas från djupet av mitt hjärta att ni alla får uppleva det jag upplevde igår. Och som jag upplever alla dagar med henne.

Bryt ihop, kom igen, men ge inte upp.

Många kramar!

• Finessan

Har ni förresten sett att tråden ligger under medlemsgrupper? Har den blivit flyttad dit av FL? Det är jättesynd då det finns så mycket information + att det kommer ny information hela tiden. Den borde ligga under Svårt att få barn, där den alltid har legat (förutom när FL gjorde ett försök att flytta tråden en gång tidigare, men fick pisk av oss).

• Finessan

Jag gjorde så nu att jag tryckte på den lilla handen längst upp till höger, anmäl inlägg, och där skrev att jag tyckte tråden skulle flyttas tillbaka eftersom det inte är en ren snackistråd. Att här finns massor av information och att de som drabbas av upprepade mf i Sverige behöver all hjälp de kan få. Nu är tråden svår att hitta för de som har drabbats.

Gör gärna samma sak, alla som vill, så kommer förhoppningsvis tråden att flyttas tillbaka.

• Finessan
    Irma skrev 2010-04-21 21:40:39 följande:
    Hjälper det om varenda en av oss klagar att tråden flyttats???
    Jag har klagat igen. Fan vad de håller på.
  • Finessan

Men det är väl ingen medlemsgrupp? Det kommer nya personer hela tiden och andra försvinner. Ny information om mf och utredningar regelbundet. Var går gränsen för medlemsgrupp?

Det är sorgligt att hjälpen ska vara så svår att hitta för de som drabbats av upprepade mf. Här finns hjälp, i tråden. Det finns jävligt mycket hjälp som inte hittas hos tröga landstingsläkare. Den här tråden skapar fan barn.

• Finessan
    Hjördan skrev 2010-04-22 19:55:20 följande:
    Hej på er! Har haft riktigt riktigt jobbiga dagar efter missfallet och varit borta härifrån lite, och det är väl inte över, men har fått lite ny kraft igen att försöka bli utredd på allvar för missfallen.  Läser Dr Beer-boken just nu och blir t o m lite arg för att ngn läkare borde ha reagerat mer på min historia med 5 missfall. Det kan ju ligga sjukdom bakom som måste behandlas.Kanske ganska troligt till och med. Jag tror jag har slängt tid och pengar i sjön med att "bara" tro på IVF. Min naturliga graviditet visar dessutom att det inte är IVF som är den enda lösningen. Nu känner jag mig laddad för att möta läkarna igen! Grr! Liss: Pregnyl hade jag inte med på min frågelista till läkarna, skriver upp det också! Tack! :)
     Men nu ser jag att du redan finns här i tråden. Du kan alltså bortse från mitt tips ang. tråden. {#lang_emotions_wink}

Jag har fått ett par mail där det står samma som värden där uppe skriver. Har dock ifrågasatt detta med medlemsgrupp och väntar svar. Det här har gjort mig sur.
  • Finessan

Väldigt tidiga missfall kan tyda på immunologiska problem. Det blir galet redan vid infästning.

Kolla in TS, där finns länkar till behandlingslistorna.

• Finessan

Man sticker sig i magen. När magen blir lite större och tänjs ut så sticker man mer i sidan. OM du tänker dig ett leende 5 cm från naveln åt alla håll så prickar du rätt. Har man lite fläsk så blir det lätt som en plätt. {#lang_emotions_wink}

Första sprutan var läskig, men sen blev det vardag. I början fick jag hemska blåmärken, men även det blev bättre. Det bedövar lite om du kyler med en isbit innan du sticker.

• Finessan
    Längtan efter liten skrev 2010-05-05 11:07:36 följande:
    varför tar man fragmin sprutor? jag ska ta heparin. usch ja, jag kunde också svimma innan, kan även nu få de känslorna men man vänjer sig väl antar jag... usch usch usch...
    Fragmin är ett lågmolekylärt heparin. Vanligt är att få antingen Fragmin eller Innoep. Båda är lågmolekylära.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14