Inlägg från: snöboll1 |Visa alla inlägg
  • snöboll1

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

hoppar in i denna tråd en sväng med en fråga till icka som jag träffade på i en annan tråd förut...
    Icka: Grattis! Vad roligt för dig! Tänkte fråga dig en sak då jag tror jag vid ett tillfälle sett att du skrev att de skulle mäta din livmoderhals? I vilken vecka gjorde de det eller ska du göra det? Är det komplicerat? ska det göras flera gånger? I och med mitt sena missfall är jag orolig att det berodde på svag/kort livmoderhals men det verkar inte läkarna vara oroliga för trots att de inte hittat ngt annat fel. Min fundering är om det går att ha koll på den vid ev ny grav och se om det börjar hända ngt. Om det nu inte sker plötsligt?

• snöboll1

Icka: Tack för info! Vid sista återbesöket träffade vi en annan läkare och han var mycket tveksam till att göra ngt extra vid ev ny grav men kunde gå med på att skriva ut Trombyl och progesteron och kanske kunde man göra några extra vul och odling en gång (efter envist tjatande från min sida). Det här med kort/svag livmoderhals negligerade han helt och mumlade om att det inte fanns ngt sånt begrepp... den första sa ialla fall att det existerade men att cerklage gjorde man inte numera. Han var iaf lite mer engagerad. Vid ev ny grav ska vi nog ändå söka oss till ett annat sjukhus. Både för att få en annan läkare och för att inte vara på samma ställe där vi gått igenom allt jobbigt. Har en paus nu men ska snart försöka igen. Men det känns orosamt... Lycka till på tisdag!!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14