Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Usch, har fått lite rosa flytningar idag. Nu är jag JÄTTE orolig för att det är missfall på g igen. SKIT!
Usch, har fått lite rosa flytningar idag. Nu är jag JÄTTE orolig för att det är missfall på g igen. SKIT!
Tack för alla tummar!
Jag hade lite värk i magen också i natt , men idag har det varit lugnare. Svaga rosa/bruna flytningar. Inget rött blod, så jag hoppas att det inte ska bli värre. Känns som det stramar och drar i magen, har varit tvungen att knäppa upp byxorna lite idag.
Är bara i v 6 (5+5) så det är ju väldigt tidigt än så länge. Förstår inte hur jag ska kunna vänta in VUL om 3 veckor om det fortsätter så här.
Bling: Hoppas det gått bra idag!!!
Grisolle: Tråkigt att höra ! Kram på dig och jo, det är nog jättebra att vara påläst själv och komma med frågor eller förslag. Har 4 missfall i bagaget själv och går denna gång på Trombyl, 1 tablett /dag och håller tummarna allt vad jag kan. I v7 nu.
Bubblan 73: Jag har ju inte haft några blödningar utan ljusrosa- ljusbruna flytningar. Det kommer och går lite. Inget vissa dagar och mer andra dagar. Däremot har jag fått ont i ryggen, svanskotan och ut i skinkorna, känns inte bra. Rädd att det betyder MF. Någon som varit med om en liknande konstig värk?
Jag är konstant orolig för MF och känner mig ganska deppig tyvärr. Är i v 7+5 nu och har 2 veckor kvar till VUL. Vet inte hur jag ska klara att vänta. Känns tyvärr som att jag väntar missfall och inte barn och det är så j-a tråkigt att man ska behöva ha det så.
Lycka till Pinglan!!!
Åååååha vad härligt Laban! Jätteglad för dn skull!
Jo visst skulle jag på sätt och vis vilja gå tidigare på vul, men dels är min läkare bortrest och jag vill gå till henne och inte ngn ny om det nu skulle ha gått åt skogen igen. Sen ville jag inte gå för tidigt för då slutar det ändå med att man måste vänta och komma tillbaka eftersom det är för tidigt för att vara säker. Skrev förresten fel ovan, är i v7 men 6+5 ska det vara.
Välkommen Fia-Lisa! Jättetråkigt egentligen att du är här, måste man ju säga, men välkommen att skriva av dig och dela problem och funderingar. Jo vi är ju ett gäng luttrade tjejer här, men desto bättre att vi kan ha ett sånt här forum att dela problemen i.Det är ju inte så många man kan dela detta med, och som du säger är det ett evigt funderande kring hur man ska "komma undan" frågor kring varför man inte dricker eller äter vissa saker mm. Är SÅ trött på det jag också. Å särskilt när det aldrig är till någon nytta i slutändan.
Nu inför påsken är det väl det gamla vanliga med alkohol-undvikande svar, och hur ska man komma undan den gravade laxen...då kan man ju inte ens skylla på att man kör. Hm! Någon som har något bra förslag? Svårt att gå från laxälskare till att helt plötsligt tacka nej
Fialisa! Tack för laxlustipset. Det såg riktigt äckligt ut. Kan kanske funka som ursäkt faktiskt
Underbart Pinglan!!!!! Vilken härlig nyhet inför påsken!
FiaLisa! Håller tummaran för att allt går bra! Jag har gjort 2 skrapningar och använt cytotec 1 gång. Om du frågar mig så är det värre med cytotecen, har lite dåliga erfarenheter av det, medans skrapningarna gått helt ok. Jag har tur som inte får några dåliga reaktioner på narkos, snarare mår jag riktigt bra av det.Lugn och utan smärtor.
Men hur som helst håller jag tummarna att du inte ska behöva både och utan att det räcker med cytotecen så klart! Kram på dig!!
Laban: V 8 från o med idag! Väldigt svaga symptom tycker jag. Ömma bröst, men ingen värk i magen. Kallsvettig och lite yr, men det kan ju lika gärna vara ngt negativt.Fortfarande svaga ljusbruna/rosa flytningar, men inget rött i alla fall. Oj oj oj, tiden vill inte gå tillräckligt fort känner jag.
Tack för alla uppmuntrande hälsningar tjejer! Det värmer! Ska försöka njuta av påsken och hoppas att inget dramatiskt händer...
Glad Påsk på er alla, och återigen en extra tanke till FiaLisa. Tänker på dig och hoppas det går bra! Du kan väl berätta efter helgen hur det gått. Jag blir borta några dagar från FB nuöver påsk.Kram!
Någon som vet hur det gått för FiaLisa?
Fia Lisa!
Förstår att det känns jobbigt, men jag har bara goda erfarenheter av skrapningen.
Ville inte skrämma upp dig innan men cytotecbehandlingen för ca ett år sedan blev en mardröm för mig. Jag svarade dåligt på det till att börja med, så de gav mig fler tabletter än planerat, fick åka hem och blödde bara litegrann. Plötsligt på kvällen fick jag HEMSKA smärtor och började störtblöda. Kom som i kramper och vid varje kramp blödde jag tillräckligt för mer än en binda. Var själv hemma och fick lov att ringa ambulans och åka till KS gynakut. Sen liggande där i flera timmar medan de gav mig morfin som inte ens det hjälpte. Det som hänt förklarade de var att det som skulle ut fastnade och min livmoder krampade och kämpade för att få ut det. Till slut kom en läkare som kunde plocka bort det som fastnat (efter 4 timmar av fruktansvärd smärta) och sen blev det upp till operation för akutskrapning på natten, eftersom jag förlorat en hel del blod. När jag kom från operation sken jag som en sol för att alla smärtor hade släppt och jag var glad att jag överlevt. Den lilla värk jag möjligen kände efter skrapningen är ingenting i jämförelse med det jag hade innan. Läkaren kom till mig på morgonen sen och sa att det jag varit med om är bland de värsta smärtor man kan råka ut för, så jag behövde inte känna mig dum i allafall att jag ojjade mig kvällen innan.
Jag kan säga att när jag drabbades av nästa missfall i höstas så bokade jag skrapning utan att blinka. Då på Danderyd.Toppenbra ställe. Otroligt modernt och trevlig personal. Jag har sån tur så jag reagerar väldigt bra på narkos, sover lugnare än någonsin och inget illamående efter. Lite trött och dåsig förstås, men på ett bra sätt.
Har skrapats totalt 3 ggr och tycker alltså inte att du ska oroa dig för det.
Kram på dig och hoppas att du ändå slipper för det är klart att det bästa är att slippa krångla mer med kroppen och att det kanske räcker med det du fått ut.
PS! Appropå laxen:Gav upp smusslandet och berättade för de närmaste istället att jag är gravid ;) Bara så svårt att uttala det för någon. Känner mig ju så osäker och rädd för att det går åt skogen igen. VUL på tisdag.
Tackar för mig på ett tag tror jag.
Orkar inte mer.
5:e missfallet konstaterat idag!
Skit!
Lycka till alla ni andra!
Hej på er!
Har haft riktigt riktigt jobbiga dagar efter missfallet och varit borta härifrån lite, och det är väl inte över, men har fått lite ny kraft igen att försöka bli utredd på allvar för missfallen.
Läser Dr Beer-boken just nu och blir t o m lite arg för att ngn läkare borde ha reagerat mer på min historia med 5 missfall. Det kan ju ligga sjukdom bakom som måste behandlas.Kanske ganska troligt till och med. Jag tror jag har slängt tid och pengar i sjön med att "bara" tro på IVF. Min naturliga graviditet visar dessutom att det inte är IVF som är den enda lösningen.
Nu känner jag mig laddad för att möta läkarna igen! Grr!
Liss: Pregnyl hade jag inte med på min frågelista till läkarna, skriver upp det också! Tack! :)
Måste bara få skicka en kram till er alla här. Utan er och de tips och råd man kan få från er vet jag inte hur jag skulle orka just nu. TACK!
Icka, tänker på dig! Ta det lugnt så ska du se att det säkert går fint! kram!
Icka! Bebisen sprattlar och sparkar skrev du. Det är ju det bästa tecknet av alla!!! Ta det lugnt. Vi håller alla tummar för dig här!
Irma 97:
Känner igen mig i obproblematiken du nämnde. Vet inte hur många ggr jag tagit hänsyn till "skaffa barn processsen" i hopp om att det skulle funka. Jag reser mycket i jobbet och det är ju svårt att kombinera jobb med den här "cirkusen" man befinner sig i. Samma sak med semesterresor, svårt att boka ngt i förväg eftersom man inte vet hur läget är ett tag framöver. Ska man lyckes bli gravid, hur mår man då, blir det in på skrapning igen som vanligt etc etc. Om det inte vore för att åldern driver mig till vansinne så skulle jag verkligen vilja ta ett brejk och skita i allt detta ett tag...
Å ibland känner jag att samhället tjänar så grymt mycket på oss, som du skrev: vi jobbar jämt, vabbar aldrig etc. Skulle vilja vabba för att ta hand om mig själv ibland när dagarna är som tyngst ;)
Längtan efter liten: Angående sprutorna. Jag har tagit massor med sprutor i samband med mina IVF:er och första gången kändes det hemskt. Var alldeles darrig och tårögd och trodde aldrig jag skulle klara det, men det släppte snabbt. Nu kan jag till och med tycka att det är kul och coolt att man klarar av en sån grej så enkelt, och är inte det minsta rädd. Du fixar det ska du se, men inget konstigt att tycka det är jobbigt i början.Finesssan hade ju en toppen och lite rolig förklaring till var man sticker sig ! :) Stämmer bra! Håll gärna kvar sprutan ett tag (några sekunder extra) efter att du sprutat in, så är det mindre risk att det blöder eller följer med injektionsvätska ut.