Inlägg från: Sparken |Visa alla inlägg
  • Sparken

Pinglan - Jag beklagar så enormt ditt ma idag. Jag läste om din oro för bred nackspalt för några veckor sedan och gick in för att se hur det gått idag och ser att du drabbats av ännu ett MA, vad fruktansvärt!! Efter att du sett att bebis levde i vecka 10+5!!! LIder verkligen med dig!!

Jag vill bara ge hopp! Jag har själv haft 4 missfall/ma, 3 utan medicin och ett med bara Trombyl, har en tjej som kom till med hjälp av Fragmin + Trombyl, och är nu gravid i vecka 22 med trombyl + Fragmin, detta trots att utredningen (som iofs inte var så omfattande inte visade på något fel). Jag känner en som enorm tacksamhet över att jag träffat läkare som varit villiga att skriva ut fragmin och trombyl utan diagnos. (IVF-enheten i Falun som är privat har skrivit ut medicin åt mig + nu andra gången en landstingsläkare på min hemort.)

Stor kram till er som känner er uppgivna och ledsna!!

• Sparken

Bling - Jag läser också om din behandlingar med spänning och håller tummen för att ni snart får er prins eller prinsessa! Lycka till med allt!

Min läkare rådde mig till att ta trombyl från mensens slut för att förutsättningarna i livmodern ska bli de bästa. Det fungerade för mig!

• Sparken

Bettan - Kikade in i tråden i snabbis och såg till min stora glädje att du plussat!! Håller tummen hårt för dig och minisen! All lycka!

Mula - trombyl innehåller ju ASA 75 gram, alvedon innehåller inte ASA. I övrigt vet jag inte så mycket om alla kurer du tar men önskar er stort lycka till inför ert 11e försök.

• Sparken

Följer dig med spänning och stort hopp Bettan! Det är din tur nu!

Pinglan - Så jobbigt! Lider med dig! Jag skrapades i september för misstänkt mola men jag hade tur och fick försöka igen direkt.

• Sparken

Franka - åhh så skönt! Stort grattis till dig!

Pinglan - Lider med dig! Stor kram

• Sparken

MtA: jag har har varit i Falun och utan att ens gjort utredning så skrev U W på IVFen i Falun (jag har integjort IVF men fick hjälp av honom i allafall)ut både fragmin och trombyl och rekommenderade mig att ta det från mensen slutat i föregående cykel. Vet inget om perdnisolon. Lycka till

• Sparken

MTA: Jag går nu denna gång hos gyn i Borlänge men jag och jag har fått samma recept dvs. trombyl och fragmin från jag själv efterfrågat det utskrivet av Annika Lindström hon sa att hon hade många kvinnor som har haft upprepade missfall hos sig och jag tycker att hon är väldigt sympatisk. Jag hade ett missfall mellan E och denna graviditet och "gick då med på"  att bara ta trombyl men fick då missfall igen. Hon skrev ut fragmin direkt jag blev gravid denna gång (och trombyl hela tiden under försöken). Jag har inte upplevt att det varit kö till besöken dit. Lycka till!

• Sparken

Blir föresten osäker på hennes efternamn men jag är rätt säker på att hon heter Annika. Sorry min förvirring!

• Sparken

Det är nog ungefär samma styrka dvs 75 enheter.

Jag åt inte trombyl under mensen men började efter mens men innan ägglossning.

• Sparken

Hej tjejer håller tummarna för er här inne!

Bettan vilken vecka är du i nu och när var du på VUL sist?

• Sparken

Bettan - Vecka 14 är ju underbart!

Franka - skönt att det är dags för RUL.

Läntan - hoppas att du ser ett embryo vid nästa VUL.

Varför ska man inte gå över när man haft upprepade missfall? Jag är ju beräknad till den 5 september och går alltså in i vecka 37 i morgon. Min tjej kom i vecka 36 dvs den som igår i den här graviditeten men ännu inga symptom på att förlossningen är på gång. Nu blev jag orolig för att gå över för mycket! Hoppas  så att allt startar av sig självt om ca 2 veckor!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14