Någon som kan något om Socialen och deras lägenheter o regler?
Anonym (Ledsen) skrev 2010-03-21 16:19:05 följande:
JAg har gått på p-spruta hela tiden, så vi har skyddat oss, utan att de blivit ett enda undan tag!Enligt socialens normer så får man enbart bo en person i en etta, annars får man byta upp sig(blev kanske lite krångligt i förklaringen sorry)Jag har sökt aktivt efter en lägenhet i över 5år. men får ingen, socialen vill att jag flyttar tillbaka till min hemkommun, men va ska jag göra där? umgås med folket jag strykt ur mitt liv för att reda upp mitt liv? Ingen av oss har något att flytta hem till längre, jag har bott i sthlm i över 3år nu, min sambo i över 8 år,. han är desutom vuxen 32år och jag är 25!Ska vi sära på oss nu när det är knappt tre månader tills bebisen kommer? Sorry men fattar inte riktigt hur du menar o tänker.. Jag vill inte splitta på min familj pga socialen, att dom gör livet surt för oss.Jag kommer från en familj med drogmissbruk o enbart problem, jag blev misshandlad av min mamma o min far är död. Jag träffade en kille sedan 8år tillbaka som misshandlade mig grovt och jag tog mig inte därifrån, då han höll i pengar mm.Sen för två år sedan träffade jag min nuvarande sambo, och flyttade hit över 70mil från mitt x. Min sambo skyddar mig dagligen mot hot mm från min familj o mitt x.Socialen vet om mitt tidigare liv men bryr sig inte, utan tycker att jag kan flytta tillbaka dit om denna lägenhet inte duger, men i brevet som kom i veckan stod de lite annat bla att min sambo ev skulle mista sin lägenhet o att vi skulle hamna på gatan, vi kan dok överklaga men de kommer ju inte hjälpa.Vist jag kan axeptera läget om vi enbart få bo kvar i denna lägenhet iaf, då får man prioritera bort saker till barnet. Som läget ser ut nu så vet jag inte in el ut, jag har enbart kunnat skaffa lite barnkläder då jag är berädd att bo på gatan igen...Det som hindrar att man får lägenhet är hyresrelaterade betalningsanmärkningar