Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Stramalj: jag blev igångsatt med Julia, en väldigt smidig förlossning! Fick pudendusblockad med henne också, kan verkligen rekommenderas!!! Det finns tydligen risk för att man inte får krystvärkar men jag klämde ut henne på två stycken utan det otroliga bröltryckandet utan väldigt kontrollerat! Kände ingenting bär hon stod i öppningen!!!!

• Gladhannapanna

Jag fick en jättegod dryck när Agnes föddes. Hallon och druvsocker, tror att det var hela hallon i men minnet är suddigt!

• Gladhannapanna
    Resande skrev 2013-09-23 11:39:11 följande:
    Gråtfärdig. Fick första lediga tid- det är på onsdag. Fick även träffa överläkaren som sa mitt bäcken är problematiskt eftersom det inte är cylinderformat som sig bör så risken för att bebis fastnar är stor om han växer sig större nu. Eller risken är överhängande redan. Jag var öppen 3-4 cm men den jävla tappen var lika lång än. Skit också. Så besviken. Nu vet jag att det blir på onsdag så länge de inte är lika upptagna som de verkar vara idag.
    Vi 5 skrev 2013-09-23 11:51:50 följande:
    Resande, åh nej så jobbigt! Men är det alltså ändå så att du ska försöka föda vaginalt? Trots det problematiska bäckenet? Så tanken är igångsättning på onsdag? Varm kram till dig!!!
    Men så jobbigt besked!!! Undrar samma sak som Vi5, det är alltså vaginalt som gäller trots din bäckenform?

• Gladhannapanna

Vi5: tänker på er idag!!!

Snow: tänker självklart på er också!

Kate: min pappa får tia-attacker ibland, lika läskigt varje gång!!!

Idag är det VAM här, vård av mig själv...

• Gladhannapanna
    Vi 5 skrev 2013-09-24 19:15:38 följande:

Hemulen, vad skönt att du njuter av att ha kroppen tillbaka, även om jag förstår att det är en bit kvar. Det kan nog vara streptokocker som gör att skinnet lossnar, tycker att det inte ser värre ut idag iaf.

Stramalj, vad skönt att det blev en planering som känns bra! Synd bara att det inte kändes lika bra för maken. Hoppas tiden fram till torsdag får bli lugn och skön. Jag fattar verkligen inte att jag gått in i v 37 i dag (36+0).

Vi kom iväg till graven, jag och E tog bussen (tar bara 10 min och stannar precis utanför både oss och kyrkogården). Vi mötte maken där, och det kändes fint att komma dit (men jag begriper att jag behöver ta det lugnt, fick ordentliga sd av skumpandet på bussen). Måste också få berätta om omtänksamma E. På busshållplatsen säger E, - kom mamma här är en bänk, varför sätter du dig inte!? Du som har så jobbigt med bebisen i magen!

Gulle E! Och så bra att ni kom till graven just idag!

Stramalj: vad bra med en planering som känns ok för dig. Jag vet att de är restriktiva med pudendusblockad mm , men trist att de låtsas som om de alternativen inte ens existerar!

I mitt fall bestämdes det ett bra tag innan förlossningen eftersom jag hade panik vid tanken på att spricka eftersom jag kände hur jag gick sönder när A föddes...
  • Gladhannapanna
    Resande skrev 2013-09-25 14:04:37 följande:

Planeringen har skitit sig, stopp i avloppet i ett rum så nu måste vi invänta ett annat ledigt. smile5.gif Hinner nog bli en och annan uppdatering innan det blir bebis här. smile5.gifsmile2.gif

Men det var då själva....

Men bra att du håller oss uppdaterade!!!
  • Gladhannapanna
    Resande skrev 2013-09-25 15:32:29 följande:

Jippiiee nu har jag rum och ligger med kurva. Steg 1 avklarad. To be continued...

Äntligen!
  • Gladhannapanna
    Resande skrev 2013-09-25 17:38:25 följande:

Snart skiter jag i allt. Bebis får klämma ut sig själv. smile4.gif Läkare kollat mig men jag hade lång tapp fortfarande och varianter öppen mer än någon cm. Eftersom jag behöver medicin så vill de kunna ha koll på mig, men det är så fullt så jag får kanske åka hem igen. Komma tillbaka en annan dag... Vilja jävla dag har de inte fullt eller andra fall med högre prioritet?!? Skiter i allt snart (hur nu det ska gå till).

Men piss!!!!!!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8