30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Resande: Usch vad jobbigt för dig!![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-tongue-out.gif)
Barba: Hoppas det går bra idag!
Firren: Jag ser inte dina bilder (nyfiken i en strut). Kan du hjälpa mig?
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Piggley: Jo, det är nog tröttheten som spökar. Annars (iaf några stunder om dagen) är hon världens gladaste. Men man går ju omkring på tå och liksom försöker att häva utbrotten. Jobbigt!
Elsis: Eller också är hon vegetarian! Nävars... Läkarna tror det beror på mandlarna. Det är inte mycket plats över att få ner köttbitar på. Det mesta hon får i sig är flytande och makaroner. Varierat - näpp!
Annars får vi kanske kolla hennes bett. Hon har varit hos tandläkaren en gång, då vägrade hon öppna munnen! Får försöka locka henne med roliga aktiviteter hemma. Men det är svårt när hon slänger sig på marken och skriker och vägrar gå så fort man visar sig på dagis. Sen fortsätter det ju hela vägen hem. Då är man lagom pedagogisk och "duktig mamma". Men det blir kanske bättre, vi har ju precis börjat med hela dagar på dagis för henne och lillebror.
Billabong: Hon brukar få se lite film eller pyssla en stund när vi kommit hem om hon är på rätt humör. Film är lite "farligt" - hon somnar oftast i soffan då och sen är hon vaken till 21-tiden och ska upp 06.30 Svår avvägning det ddär...
Ela: Jo, ibland går det ganska bra och man liksom bara gillar läget. Men just de här utbrotten på dagis och att hon VÄGRAR att gå och ska bli buren samtidigt som man ska försöka få ordning på en 1,5-åring som man inte vill ska bli påkörd på gatan.. De är nog i grund och botten ganska enkla. Men vissa dagar, speciellt när man sovit dåligt, så oooorkaaar man bara inte. I natt var det kiss och bajs i sängen, välling till Ville och snarkande och sparkande barn i vår dubbelsäng. Hääärligt! Men de är söta när de sover!
Tack för alla tips! Så bra att ha alla er proffs nära till hands! Kram på er och godnatt!
Förresten så blev mamma utskriven från sjukhuset igår, efter 8 veckor!! Hon är ganska svag och har förlorat mycket i vikt och har ingen energi. Nu gäller det bara att hon håller sig frisk och försöker få tillbaka sin energi igen och fetta på sig lite. Men det känns jätteskönt att hon är så pass mycket bättre!
Tack för att ni bryr er så mycket, både om min mamma och dottern som trilskas. Nu har jag varit till affären och handlat inför hämtning på dagis; smoothies, majskrokar, morotsstix och Tom&Jerry-kex. Inte världens nyttigaste grejor kanske, men det känns inte så viktigt i sammanhanget. Nu kanske hämtningen går bättre så får jag i fortsättningen se till att ha med mig grejor i bilen.
chiqita: Magen försvinner - ALDRIG! Iaf inte om man inte tränar har jag märkt. Efter första barnet försvann magen direkt, nu är det lite halfpluffsigt kvar. Men snart ska jag börja träna. Ska bara se till att dygnet innehåller 36 timmar så ska det säkert gå bra!
asap: En ung liten forskare redan!
galia: Klart du får "klaga", man måste ju få bearbeta sina känslor.
piggley: Det ska börjas i tid minsann! Gulligt!
Ibland kan det gå riktigt fort?!
www.aftonbladet.se/nyheter/article14688591.ab