Inlägg från: Tilda08 |Visa alla inlägg
  • Tilda08

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Zeeda: Nej, de jag känner live hänger i andra 30+ trådar. Vi kanske kan byta nummer på FB?

• Tilda08

Knase: Har provat koksaltslösning, men av någon anledning blir det bara värre av det. Nässkölj verkar så oerhört läskigt... Bebisnäsdroppar kunde ju vara en idé! Nedtrappning liksom.

En fråga till er alla: Jag köpte faktiskt Rhinocort aqua idag, läste på FASS och det stod "Erfarenhet av användning under graviditet tyder inte på någon ökad risk för missbildningar. Tala ändå med din läkare vid mer än tillfällig användning av Rhinocort Aqua under graviditet. Budesonid passerar över i modersmjölk. Vid terapeutiska doser av Rhinocort Aqua bedöms dock risken för effekter på barn som ammas vara osannolik. Rhinocort Aqua kan användas under amning."

Eftersom jag endast tänker använda det tillfälligt och det iaf inte verkar vara något farligt för bebis, så vågade jag ta det. Utifrån det som stod på FASS kändes det ok. Eller vad tycker ni?
    Dessutom, har jag tur kommer ju bebis i morgon...

Zeeda: Just nu verkar det inte så, men vem vet...

• Tilda08

Juni: Fy sjutton! Jag känner mig alltid tveksam när de vill byta ut medicinen på Apoteket. Undrar ofta om det verkligen är något som JAG tjänar på... Och jag vill kunna hålla läkaren ansvarig för det han/hon ger mig, om de byter försvinner ju en del av det.

Cissi: Herreminje vilken fasa! Jag kan inte föreställa mig hur jobbigt och oroligt det måste ha varit! Är prognosen ok för Gustav nu? Kommer allt att ordna upp sig med hjälp av medicinen? Skickar alla kramar jag har!!!

• Tilda08

Cissi: Va skönt med sånt besked! Men vilken idiot till stolpskott!!

• Tilda08

Ela: Stor kram! Ta det du känner på allvar. Se till att du får sova. Jag är säker på att dina närmaste ställer upp direkt om du pratar med dem.

• Tilda08

Juni: Låter härligt med en utedag!! Men usch va jobbigt att sanera allting.

Ego: Ingen bebis ännu. BF var ju i lördags. Jag fyller år idag så jag hoppas faktiskt att det dröjer ett par dagar till. Så att Minna verkligen får en egen födelsedag, hur kul är det att dela med mamma?

• Tilda08

Tack för alla grattis! Vi firade lite extra på kvällen genom att åka in till förlossningen. Tyvärr inte i ett så roligt ärende. Oroade mig över att Minna rörde sig väldigt lite och väldigt sällan. Blev mindre under helgen och ännu mindre igår. Det som oroade mig mest var att hon inte gick att provocera. Hon brukar kicka till vid minsta tryck på magen, det gillar hon inte! Igår kvittade det vad jag gjorde, ingen återreaktion från henne. Så på kvällen var jag så pass orolig att jag ringde SÖS och naturligtvis ville de kolla mig. Det var dock helt kaos hos dem så de skickade oss till Huddinge. Träffade en mycket trevlig BM och en lika trevlig läkare. Kurvorna var perfekta och UL likaså. Naturligtvis rörde sig Minna mer så snart jag fick CTG på mig.  Och idag verkar allt vara som vanligt.  Skönt iaf att ha kollat upp det. Tänk att inte åka in och sen är det verkligen nåt fel...

Assar: Enligt min BM är 120 ett bra värde för någon som är gravid. 120-150 är normalt för en icke gravid kvinna. Om du inte känner av några problem skulle jag låta bli järntabletter tillsvidare. De har ju en förmåga att paja magen. Jag har legat på 119-126 hela graviditeten och inte haft några problem alls. Vissa behöver ligga högre för att må bra, men som sagt, om du mår bra är det bra.

• Tilda08

Juni: Gör en mental notering att köpa Rollo.

Lena: Tack! Låt oss hoppas att det är det som är anledningen. Det vore skönt!

Boomie: Jag känner så också och jag hade ju väntat. Det var lugnare redan på lördagen, men när det blev lugnare och lugnare i magen tog mitt eget lugn slut igår kväll.

EGO: Känner mig nästan lite chockad. Inte en enda gång sen jag blev sjukskriven den 19/9 (först 50%, senare 75% och till sist 100%) har FK bråkat med mig. De har så klart velat få in blanketter och ringt och frågat saker. Men hela tiden trevligt bemötande och aldrig en minsta ovilja till att betala ut min ersättning. Fantastiskt!

• Tilda08

Fiji: STORT GRATTIS till bra siffror och busig bebbe!

Sara: Usch för kräksjuka!

Lycklig: en del människor är helt sanslösa. Om man inte är 100% säker så frågar man inte. Och knappt då. Det kan dock vara tvärtom. Min kompis som är beräknad den 24/2 fick en försynt fråga på apoteket häromdagen "är du möjligen gravid?". Tala om att inte vilja vara framfusig...  Hahahaha!

Ela: Jag skulle nog också låta henne hållas ett litet tag. Risken är nog att det blir en större sak än det behöver vara om ni bråkar om det.     Snäll kommentar från ditt barn. Va lycklig du måste känna dig…

• Tilda08

Ego: Inget nytt på Minnafronten. Zeeda och jag hade ju bestämt att Minna skulle komma idag, men Minna verkar inte ha fått det mejlet... Jag har rejält ont i ryggen, men det är nog bara för att det är tungt nu. Mår lite illa också, men det är nog kaffeintagets fel. Skulle så gärna tolka det som nåt annat, men det tror jag inte...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8