• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Firren: Härligt med skön och avkopplande helg!
    Jag ska till BM på fredag och ta bort kopparspiralen. Har ännu inte bestämt mig för vad jag ska ha istället. Som det känns nu blir det ingenting. Om inte BM lyckas "övertala" mig på något sätt
    Sterilisering är inte aktuellt då jag inte vet om jag är helt klar med barnalstrandet ännu. Men faktiskt har vi inte ens diskuterat det som ett alternativ.

Apropå böcker... Är det någon som vet om det finns någon bra bok för småbarn att läsa inför en operation? Som beskriver hur det går till på sjukhuset, vad som händer vid en operation osv? Inte på detaljnivå alltså

Ställde in tjänsteresan idag pga förkylning och halsont. Kruxet är att vi har uppkopplingsproblem nu så jag inte kommer åt några jobbgrejor. Men jag får iaf tid till att plugga, det är ju bra iosf!
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Firren: Lillebror var mycket lugnare i magen än vad Ida var och är lugnare utanför också. Så för mig har det stämt

Älgen: Vad mysigt!
    Och som du säger, ang. preventivmedel, händer det så är det ett mirakel! Så har vi också sagt! På fredag åker min spiral ut!

Ego: Är hemma idag också men mår bättre. Febern är borta, jag är bara lite seg och förkyld. Så det innebär förhoppningsvis att jag kommer iväg på konferens imorgon till torsdag. Ska bli skönt att sova på hotell, utan barn. Var en evighet sedan sist! Och skönt att få lite annat att tänka på än sjukdomar och sjukhus...

• IdaVi
    chiqita: Minns inte exakt hur det var, men jag hade iaf ingen föraning om att något var på gång med någon av barnen.. Det bara drog igång.
    TROR att det var lite lugnare i slutet, trångt i magen, så det var inte lika mycket action. OM jag minns rätt. Man glömmer otäckt fort!
  • IdaVi
    chiqita: Med Ida märkte jag ingen slempropp. Däremot började vattnet sippra två dagar före hon föddes.
    Med Ville vaknade jag kl. 02, gick upp på toaletten och fick nog ut en del av en slempropp som var lite blodblandad. 10 minuter senare drog värkarbetet igång och 7,5 timmar senare var Ville född

asap: Lite "Familjen annorlunda" över det hela! 

Kasperina: Har du provat "åksjukearmband"? MInns inte vad de heter, men de är svarta med vita plastprickar som ska stimulera akupunkturpunkter mot illamående. Jag hade det när jag var gravid i början och tyckte det hjälpte. Kanske var inbillning, men det spelar ju eg. ingen roll.
    Mamma har banden på sig nu när hon mår illa också.
    Härligt med VUL snart!
  • IdaVi

Och apropå preventivmedel så blev min kopparspiral borttagen nu på morgonen och ersatt av - INGENTING!

Längtar till sommaren när jag läser om sommarstugor och havet!

Nu måste jag jobba, har varit sjuk i två dagar och på konferens i två dagar så jag ligger efter lite. Ha en skön fredag allihopa!

• IdaVi
    Kasperina: Vilken liten plutt! Ville var ju 51 cm lång och 3995 g tung så det blev 56 en kort tid men ganska fort 62. Men det varierar iofs på märken osv.

chiqita: Det var inte mycket du hade gått upp i vikt (jämför med mig som gått upp 15 resp 17 kg). Skönt att slippa det iaf.  Skönt att alla värden var bra. Nu får du vila dig och ta det lugnt så du är redo när det drar igång!
    Precis, händer det så händer det... Tror iofs inte det händer, men man vet ju aldrig

Läste för övrigt chiqitas inlägg om viktuppgången och men trodde det var Kasperina som gått upp 7 kg på den korta tiden!

Mosig: Hoppas du mår bättre snart. Det tar på krafterna med magsjuka. Usch! Nu är det nära BF! Härligt!
  • IdaVi

Kasperina: Jippie, vad härligt! Kram på dig!

Pysslig:

Barba: Grattis i efterskott till stora tjejen! Visst går det fort?! Ida-tunnisen som snart är 3,5 år väger 13 kg... Hon har fått sin fars kropp. Well, jag är väl inte så "kraftig" jag heller iofs

Apropå namn så tyckte ju inte min svärmor att Ville är ett namn. Näpp, det är nämligen ett smeknamn och så kan man INTE heta. Nej, man MÅSTE i så fall heta Wilmer eller William eller liknande. När man sedan berättar för svärmor att Ville ska stava med enkel-V får  man svaret att "det går ju inte, V på tyska blir ju F - Fille!". End of discussion...

Men som sagt, tur att smaken är som baken.... Nu ska jag jobba vidare. Svårt att få ihop tjänsteresor med småbarnsliv, förkylningar, handling och mamma på sjukhus...

• IdaVi

Förresten kan jag skvallra om att jag ska vara "fotomodell" för vår lokaltidning. Eller inte jag egentligen, bara mina bröst!

• IdaVi
    Galia: En gammal kompis till mig är journalist och sökte folk i olika åldrar för att diskutera om sina bröst. Hon sökte någon med silikon men då meddelade jag henne att mina bröst krympt flera storlekar efter 2 graviditeter/aminingar. Då ville hon ha med mig i reportaget. Fast utan namn och ansikte. Annars hade jag aldrig ställt upp om hela stan hade sett det!!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8