• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Assar: Jaha, då kanske jag vet vem det är. Har ju jobbat där i 12 år nu! (oj, vad gammal jag känner mig nu! )
    Jag vill också se bilder, släpper du in mig?!

Fio: Tack! Han orkade med att fika en stund och somnade sedan i vagnen medan jag gjorde Åhléns osäkert

cissi: Vi dubbelbadar här hemma med två vildingar. Har även testat att låta dom bada själva, men vi har ganska stort badkar så man når inte så bra. Bäst är det att vara med dom i badet, eftersom Ida hoppar från kanten när hon är som vildast!

Apropå julklappar så köper vi bara till de små barnen vilket innebär att jag inte behöver köpa till något av mina syskonbarn. Istället köper alla något för 100:- och sen drar vi lott om presenterna så alla får varsin.
    Makens syskonbarn är mindre så till dom köper vi. Men jag har inte hunnit fundera på det ännu. Inte heller på grejor till våra barn, de fyllde ju nyss år! Får bli grejor till lekrummet, är så tomt på väggarna där så lite tavlor och roliga grejor kanske.

Nu - lunch!   Skål
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Tack Assar! Vilken söt liten lillasyster!

• IdaVi

Här har vi en till vars barn delar rum. Funkar bra för det mesta men tyvärr har vi inga riktiga rutiner för VIlle. han är så olika trött så man hinner oftast inte. Brukar försöka lägga honom först och han somnar faktiskt (nästan alltid) själv utan vare sig sång, sagor eller "rutiner". Middag, gröt och välling så borde man ju bli trött.

Ida får kolla lite på nån lugn film och välling i soffan som nedvarvning. Har aldrig funkat att läsa för henne, hon har inte ro i kroppen och vill bara bläddra själv (fort). Hoppas det kommer funka bättre senare med läsningen. 

De väcker varandra ibland, men inte ofta. Ida sover hårdare än Ville. Men Ville har ju varit mycket sjuk och är det igen tyvärr Han hostar så han kräks och är jättesnorig så vi har haft honom i vår säng ett par nätter nu. Annars säger Ida att hon vill att VIlle ska sova i "hennes" rum och verkar känna en trygghet av att ha honom där.

Är solokvist till imorgon kväll för maken är iväg med jobbet. Jättekul att de valde att lägga en "trivselaktivitet" en fredag-lördag och 60 mil bort samtidigt som VIlle är vaken flera timmar per natt. NOT!

Grattis Sarrakah!  

• IdaVi

Bah! Är så impad över alla ensamstående ute i landet! En stor eloge till dom! Jag är helt slut och har inte suttit och ätit sen i torsdags. Får dessutom inte sova på nätterna, men vem behöver sömn - det är ju överskattat

Nu har vi bakat lussebullar, ätit lunch, duschat och ska ut och sno lite ved hos mamsen. Sen blir det besök hos svägerskan med familj. Nedräkningen tills maken kommer hem har börjat. Tjolahopp!  

För övrigt är spaghetti och köttfärssås väldigt opraktisk mat! 

• IdaVi
    Fiji: Har också köpt en stinkande hyacint, mest på test, för att se om jag tål den eller inte. Än så länge går den bra, den har inte börjat blomma

Persefone: Trodde först att babysarna kommit ut/fötts på Skärholmen city!    
  • IdaVi

Hoppar in med en liten rengöringsfråga. Nån som vet om man kan rengöra Kavatstövlar invändigt?! Ida har kissat i overallen så det har runnit ner i stövlarna

• IdaVi

Tack Hanya! Det brukar ju ta bort ofräscha lukter!

• IdaVi

Hinner inte läsa ikapp, men skickar en jättekram till Persefone. Hoppas det lugnar ner sig snart så du får njuta av julen, får mer avlastning i hemmet och att det ska gå jättefort till lillebror kikar ut!

Har noll fantasi när det gäller att hitta på saker med barnen. Om det ändå fanns snö ute så man kunde vara ute utan att bli helt geggig! Annars har nedräkningen för jobb- och pluggstart börjat. Ska ju jobba 100% fram till mitten av april, sen 80%, samtidigt som jag ska läsa en distanskurs på LTU på 7,5 poäng. Spännande!

Ha en bra dag allihopa!     

• IdaVi
    Pysslig: Eller hur!? Ville försöker slita ner tvättställningen plus att han stänger av tvättmaskinen mitt i ett program var och varannan gång. Kan inte ha honom i tvättstugan så länge tvättmaskinen är igång

Fisk: Usch för plumpa människor som inte har någon förståelse! 

Vad kul att det är så många som haft fina Luciafiranden igår. Ida hade också på sitt dagis. Tyvärr blåste det och var lite ruggigt (de firar utomhus) så det blev en snabbfika efteråt. Men de var så söta allihopa! Ida hade både lucialinne, glitter och tomteluva

Har tyvärr dålig koll på blåsor, ingen av barnen har haft det *knock on wood*. Däremot har det tydligen gått mycket blåsor i munnen sa de på BVC för några veckor sedan. Ville hade förmodligen det, för han var prickig runt munnen.

Nu ska jag ta en kopp te och en lussebulle innan jag ska duscha och sen iväg och hämta I på dagis! Ha en bra dag allihopa!

• IdaVi
    Assar: Hoppas det gick bra på BVC. Ida fick feber vid varje vaccination om jag minns rätt. Ville har också reagerat lite, men inte som Ida dom tyvärr är lite "klenare"
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8