Inlägg från: Namaste72 |Visa alla inlägg
  • Namaste72

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Apropå kläder så har vi bara ärvt till I när hon var pytteliten. Brorsan fick tvillingar ungefär samtidigt så de behåller alla kläder från storebrorsan.

Vi kom också på att det nog kommer vara runt ett år mellan I och lillabroster, och då blir det ju svårt att ärva mellan dem också, så vi får väl köpa dubbla uppsättningar fortsättninsgvis.

Lycklig: Skönt att allt gick bra idag!

{ Mamma till världens finaste dotter } { vecka 8 av 52-78}
  • Namaste72

Behöver lite input nu känner jag. I har ju varit utan blöja dagtid sen i höstas. Alltid sagt till när hon behöver kissa, och jag har så klart frågat med jämna mellanrum eftersom det är en alldeles för stor grej att lägga på hennes ansvar. Det är mycket sällan det skett olyckor dagtid.
    MEN...nu sen 4 dagar tillbaka så har hon kissat på sig 2 gånger per dag. Hon säger till i vanlig ordning, men vi hinner inte. Ofta sker det utomhus vid lek.
    Maken ( den utskällde!) frågar inte om hon behöver kissa, och således har de flesta olyckor skett när han har haft hand om henne.

Är det normalt med kissolyckor vid tex språkutveckling osv? Förstår inte riktigt vad som händer faktiskt...

• Namaste72

M73 & Puchahontas: Tack för input. Jag tror också det är för mycket roligt som händer, så hon håller sig alldeles för länge. Vi måste bli bättre på att fråga henne.

Fio: Ang ärva kläder, hamnar de inte väldigt nära i storlek? Vi är ganska övertygade om att det blir en kille också denna gång, så storleksmässigt kommer de kanske ligga lika?

Är det förresten någon som har erfarenhet av barn tätt ihop? Typ ett år eller så?

• Namaste72

Ela: Jag funderar mest på hur det funkar i vardagen med så tätt emellan barnen. Så klart är det inte samma sak med en spädis och en 1,5 åring, för det antar jag är tuffare, än som för vår del en nästan 3-åring och en två-åring.... Behöver bygga upp en argumentationsbank känner jag.

• Namaste72

Fiji: Precis, det är ju inga spädbarn det handlar om, och inte amning och annat som är jobbigt. Vi har ju dessutom en unik situation där båda kan vara hemma lång tid dessutom...

Ela: Jag är rätt övertygad om att det dessutom blir en pojk, och då kan det väl skilja utvecklingsmässigt också? För oss personligen är liten ålderskillnad < 1 år inget problem, men andra som bestämmer kan ha åsikter om du förstår vad jag menar

• Namaste72
    Ela skrev 2011-03-24 22:47:20 följande:
    Jag förstår Hanya, jag förstår. Hälsa dem från mig att det är nemas problemas. Jag har ju valt att ha liten åldersskillnad två gånger.
    Det ska jag göra!   Jag vill ju hinna med en trea också innan vi faller för ålderstrecket.
  • Namaste72

juni: Egentligen inte. Vi står och stampar. Och passar på att drömma och planera

• Namaste72

Go Pysslig, go !

Pysslig skrev 2011-03-26 18:05:37 följande:
    Men sån är jag! I'm not the worrying kind! Skrattande Skrattande Skrattande Håller mig ifrån Östersjöfisken och alkoholen!
    Hoppas alla i tråden blir friska fort! Själv trodde jag att jag blivit magsjuk inatt, men två dougnuts till frukostfikat, halloumi till lunch, våfflor till em.fikat, halloumi och fet potatissallad till kvällsmat är inget att rekommendera, då mår man illa på natten. Så idag har det blivit fjäderlätt mat. Drömmer.

Kanske ska förklara det här med åldrarna, dottern är ju snart två, och vi kan troligen inte ha lägre ålder i medgivandet än 0-24 mån. Ska det då vara minst 1 år mellan dem (enligt någon konstig regel) så kommer vi få vänta i en evighet på syskon. Vi vill ju hinna med en trea också
  • Namaste72

Stor kram mrs Fisk!

• Namaste72

Tips på hur man enklast får en unge som följer sin inre klocka (och inte sommartiden) att somna, emottages tacksamt!  Nu tröttnade jag på en timmes nattning, nu får hon hålla sig vaken tills jag går och lägger mig vid 22. *suck*

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8