Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Blev så till mig av Fiji igår att ja glömde berätta att H och jag badade igår utan att ta med N. Han var hemma med pappa, så välartad att han somnade när jag åkte ( när jag klädde på honom för att lägga honom i agnen så somnade han) och vaknade typ tre minuter efter jag kom hem. Jag behövde äändå väcka honom då för att amma innan i skulle till min farmor på kusinträff. Maken var lite stressad när jag sa att jag skulle åka utan N, men det gick ju bra, jag hade pumpat lite som stod i kylen att mata med om det skulle bli akut. Stora killen tar ju flaska nu

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Hanya: Jag är precis som du men försöker öva mig att tänka annorlunda . Grattis till vecka 2

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Hanya: Såklart kommer hända mer med ett barn till, men trubbel? Det beror nog på vad man lägger in i det ordet! Jag tror i min enfald att barnen faktiskt kommer må bra av att ha ett syskon. Att ha syskon är ju faktiskt en träning i socialt spel, att ta hänsyn till andra. Barn som lär sig ta hänsyn till andra blir ju trevligare/lättare att umgås med... Såklart det säkert blir massor av jobbiga situationer, men jag tror att det i slutändan bara kan bli plus med barn! Hoppas ni förstår vad jag menar även om jag känner mig lite rörig. I huvudet är det klart vad jag menar men det var svårt att få ner känslan i text

Idag mår tutten mycket bättre! Jag köpte bröstvårtskräm på ICA, den var super! Maken köte "en halv bandyboll" ) Fio) men jag hade den ett par timmar sen började det bli mjölkstockning i kanten för den var för hård . Nu har jag vanlig BH och i morse kunde jag amma på det bröstet utan att dö av smärta. Igår kväll rann tårarna när jag ammade för det gjorde så j-a ont.

Idag ska vi till bvc för läkarkoll. Trist att jag nu såg att det är den läkaren jag inte har speciellt mycket förtroende för efter alla turer med Hs mage. Jag har fortfarande inte fått något svar på vad de diskuterade den 3 januari så jag måste ladda upp mig inför dagens besök! Tur att tutten mår bättre så jag har lite energi till det! Jag började ju påtala problemet i april 2009 och har fortfarande inte fått något annat svar än att "det växer bort"

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Hahaha, så sa en kille jag var ihop med strax efter gymnasiet också . Det kommer ju gå över inna hon gifter sig, för förmodligen är det bara att magen inte är mogen, men det hjälper ju inte när hon får diarré av flera rätter på förskolan. Det konstiga är att hon inte får det hemma så det måste ju vara nåt i maten där som  hon inte tål. Nu ahr det gått så långt att hon matvägrar de dagarna på förskolan, så nu blir hon ju inte dålig längre, men å andra sidan blir hon inte så kul under eftermiddagen när hon inte ätit lunch heller .

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Knase: Jag blev också JÄTTETRÖTT av Postafen, sådär trött så att hjärnan inte riktigt fungerade .

Fiji: Det finns säkert flera här i trådarna som kan tipsa dig om en bättre gyn, hon verkar ju jättetrist.

Fick inga svar hos läkaren för dietisten hade tydligen inte pratat med henne den 3 januari som hon skulle (någon av dem var sjuk tror jag). Så nu händer INGENTING förrän på måndag då bvctanten ska prata med dietisten igen, för att lämna över till läkaren igen (Det har vuxit bort-läkaren). Gaaah!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Igår sa bvctanten att jag ska amma strax innan nästa besök för att han ska få vaccin då. Tydligen ger amningen ökade endorfinnivåer så att det lindrar smärtan. Låter ju skitsmart, men varför har ingen berättat det för mig förut?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Knase: Ja, visst är det konstigt! Men iofs har H inte sagt nåt  vid någon  vaccinering hittills, och inte vid akupunktur heller...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    cilla67 skrev 2011-01-19 13:21:30 följande:
    Var just inne på mödravårdens hemsida, eftersom jag kom på att jag missat min tid idag...

"Vid positivt graviditetstest (finns att köpa på apoteket) är du välkommen att ringa Kvinnohälsan för tidsbeställning"

Jag hade ingen aning om att man kunde köpa positiva test på apoteket, är det så enkelt?! 
    Meeeeen, varför har ingen sagt DETtidigare   

Fio: Grattis till jobbet! Skål Jag vet ju inte hur du ser ut i vanliga fall, men det vet ju å andra sidan inte de heller så det kan ju vara ditt vanliga utseende

Fiji: Håller helt med johanna om gyn, vår här är också en superrar farbror som pratar lugnt med en, sötis!

N blev ju  till på vintern och H på tidiga hösten, undrar om temperaturen i kalsongerna påverkat?

Nu ska jag åka och hämta en amningsbehå som jag beställt, hoppas bara den passar! Inte så lätt att hitta i 70H Hoppas de krymper ihop lite sen
    H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8