• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Elsis - Här har vi ju två tjejer som vet det mesta om bebisskötsel också (och lillkillen skulle säkert göra sitt bästa också att hjälpa till om han fick chansen, men det kommer han ju inte att få...). De tjatade för ett tag sedan om att vi skulle "skaffa" en till bebis och när vi förklarade att det inte skulle bli så deklarerade T glatt att vi inte skulle behöva göra något jobb utan T, R och E skulle lära bebisen att gå och så. Jo, just det där med att lära bebisarna att gå är ju det vi har tyckt varit mest ansträngande det första året.

Vi4 - Åh, fina jätteglada storebror! När vi frågade T (då ca 2,5 år) om hon visste vad mamma hade i magen när vi väntade E gissade hon glatt "En spik?!" Så E fick heta Spiken innan han kom ut. Så sött med en tumsugande bebis och vad fint att maken kunde ta till sig det lite mer.

Har ni gravida några smeknamn på bebisarna i magen förresten?

• Ela

Elsis - Söta hjälpredor du har där hemma. R är väldigt nöjd med att hon är BÅDE lilla- och storasyster så det blir nog E med.

• Ela

Men eller hur att det är spooky, Stramalj?! E hade med största säkerhet hetat Edith om han varit tjej så vårt undermedvetna verkar ha varit all set. Lillebror! S den andre låter väl bra?

• Ela

Så underbart, Hemulen! Dubbelgrattis!!

Och Snow, Snow, Snow! Vilken grej! Grattis!

• Ela

Nej, men Gabi. Vad jobbigt. Jag har haft blödningar i alla mina graviditeter (fyra - ett missfall och tre gånger har det gått bra). Förutom missfallet hade jag mest blödningar med R - jag blödde i flera veckor. Jag tror att det började i typ vecka 7. Hoppas att du får komma in på koll. Det är ju så oroligt. Du har mina tankar och tummar. Kram!

• Ela

Jag har haft väldigt lite tid på sistone. Läst men inte hunnit skriva något vettigt och därför inte skrivit alls fast jag ju egentligen borde ha gett en kram åtminstone. Men nu måste jag verkligen ge Uppi en kram. Så oerhört kämpigt ni har det. Dina sista två meningar träffar verkligen. Oavsett hur många barn man har i en minneslund är det ju för många - ur den aspekten att det är en tragedi för familjen. Och vad kommer folk att tycka? Ingen vettig människa tycker något (för tycka synd om träffar nog inte denna situation). Däremot känner man. Den djupaste empati och medkänsla. En varm varm kram vill jag ge dig i detta svåra (och jag hoppas att jag inte uttryckt mig klumpigt).

En varm kram var till Snow och Jossan också.

Och så vill jag avsluta med ett grattis till lyckat VUL till Kate och grattis och välkommen till Ankin.

• Ela

Kram, kram, kram Uppi! Så oerhört tungt för er. Skriv så mycket eller så lite du vill här i tråden. Du finns i våra tankar!

• Ela

Uppi - Du och de dina är i mina tankar. Kram!

Jossan - Uj, vilken pärs!

• Ela

Likhetstecken funkar inte från telefonerna tjejer.

God natt!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8