Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

Hahahaha!
    Vilket spännande stycke jag fick till där med några sammanskrivningar och missade ord.

Jag hade nog hellre flyttat som gravid med tvåan (och trean) än då vi gjorde det - när de var 6 veckor (3 veckor vid tillträdet, men då kunde vi inte flytta in)... Men inte som höggravid utan sådär i mitten när man har lite ork.
    Men att flytta när tvåan blivit lite äldre är kanske ännu bättre. 
    I vårt fall kunde vi inte vänta, eftersom det inte fanns ngn möjlighet att komma ut från lägenheten själv med tre små barn, vara två nyfödda bebisar, då vi saknade både hiss och barnvagnsförråd och bodde på tredje våningen.

• Billabong
    Vi 5 skrev 2013-12-09 23:30:53 följande:
    Och jag får erkänna att jag kände mig lite ledsen för hans skull. Han är ju redan utanför gruppen och de 15h gör det värre. Nu såg jag också på anslagstavlan att de andra femåringarna skulle åka på julmarknad på den dag E inte får vara där. Jag tycker att det är så exkluderande!!!
    Nu kliver jag bara in här efter flera veckors (?) tystnad i tråden, men måste ändå fråga:
    Har ni tagit upp med förskolan om det går bra att E följer med på den utflykten? Det borde väl gå att ändra dag när det är någon mer speciell utflykt som ska ske?
  • Billabong

Oh så spännande och fint att det är en liten bebis på väg att födas!

Varmt lycka till, gabi.

• Billabong

Stort grattis, gabi!
    Det låter väldigt främmande att dela förlossningssal med andra människor. Trodde ärligt talat inte att det fanns sådana!?
    Här i min stad finns inte ens delade rum på BB kvar såsom jag uppfattat det (hade eget rum redan 2007). Jag hade nog inte fixat att dela rum när jag hade värkar. Eller ja, det hade jag väl fått göra för det är väl inte mycket att göra åt i skarpt läge, men det hade varit jättejobbigt psykiskt.
    Hoppas att ni har det bra och mysigt hemma nu, hela familjen tillsammans.

• Billabong

Kikar in och utbrister glatt: grattis Mosing!

Och grattis och välkommen till denna tråden, Anceka!

Tycker det är bra initiativ av aigee att tipsa om BF-tråden, men har full förståelse ifall det känns lite tidigt att skriva in sig där.
    Dessutom tycker jag att det är många som behöver uppdatera sina uppgifter om de födda småsyskonen i den tråden.

Och jag menar inte att på ngt sätt förringa era graviditeter där ni gått över tiden eller så... Men jag måste ändå nämna att jag tycker ni ligger i lä rejält jämfört med min evighetslånga graviditet. Det var iofs 4,5 år sedan, men den var ju nästan lika lång som elefanternas dräktighetstid.
    Rekommenderar ingen att göra detsamma då det ju tyvärr inte heller gick så bra. Men ändå.
    (För den som glömt/inte kände mig då: BF + 5. Med tvillingar.)

Kate: Hur är det? Hoppas du börjar känna något i stil med att du kanske kan tänka dig att lämna tältet hemma när ni åker in till förlossningen. Jag får tacka för skratten du bjuder på med din galghumor.

Vi5: Svårt att avgöra vad det kan tänkas vara med Lill-A utifrån beskrivningen. Hoppas att hon snabbt mår bättre igen, oavsett vad det är som är orsaken.

• Billabong

Åh nej, så ledsamt Snow!

En stor kram till dig.

Hemulen: Glädjande att det är bättre med M idag. Jag vill gärna höra mer om er resa. Skulle du kunna bjuda på att berätta om den i resetråden i vår egna grupp?

Kate: Nu börjar jag fundera på om det är så att bebisen är på väg, då du inte skriver här lika frekvent?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8