Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sara: ang temanamn så vet jag ett syskonpar som heter Dennis och Denise... och ett som heter Lisa och Alice (palindrom när man uttalar det men inte stavningen).

Boomie: Fy vad gräsligt med vattenläcka! Mögeldoft har jag tampats med, lånade ju ut Hs kläder till kusinen och de har mögellukt i sitt hus Först har jag kört sköljprogram med ättika i, sedan vanligt tvättprogram med lite bikarbonat (nån tesked eller två) i tvättmedlet (alltså vanligt tvättmedel också). Har funkar på allt utom stickade kläder, för dem fick jag ge upp på. De luktade fortfarande, otroligt lite men jag ville inte att minbebis skulle behöva ha det p sig. Till vuxna går det säkert att dölja med lite parfymerat tvätt/sköljmedel 8använder itne det till bebiskläderna).

Nu är det mesta av vårt "nya" allrum tapetserat och maken har målat väggarna i trappan (en gång, ska målas en gång till ikväll). Tapeten blev MYCKET randig, ska bli spännande hur det blir när lister och fönsterfoder kommer dit... Tre av fyra dörrar är dessutom träfärgade och ska målas vita innan vi är klara så jag hoppas ränderna lugnar ner sig i en vit omgivning. Jaja, vi får se... Nu är det ett tapetbord i mitten så jag kan inte ens ta kort och visa er ännu...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Pyttis: Trist att svärmor inte brytt sig om äggallergin, min svärmor tänker inte på att H inte tål fullkorn heller... Tror hon börjar bli lite tankspridd "på äldre dar"

Verkar soom vi valt populära namn åt N Nils Erik Men båda är släktnamn så det får gå ändå

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Ela: Såklart det är din goda smak hon ärvt!

Boomie: Jag gillar Disa, men maken gillar dte INTE Hoppas du får ordning på kläderna, annars finns det massor av tips i 1-3årstråden det verkar som tvättexperterna finns där

Sara: Kontinuerlig process var ordet Är ltie nyfiken på hur det funkar med vita golvlister, jag tänker att de skulle bli så repiga och smutsiga så vi (=jag) har valt att ha Pergolister i samma färg som golvet. Vi har ju hundar så trägolv är liksom inget alternativ...
    Hoppas hoppas hoppas det inte är magsjuka!

Hanya: Jag gillar också Oskar, det var makens första förslag åt H men min kusin som dog ett par timmar efter födseln hette det, och dessutom en bror till min farmors mor som också dog väldigt ung så det är liksom upptaget i vår släkt. Annars hade nog N hetat det. Hs förskolekompis som bor nära dig heter ju det förresten.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Kramar Ela, även jag kan inte annat än att instämma i vad övriga skrivit. Det jag tänkte på var att min första tanke när H började strula (efter 2-3 veckor med N) så tänkte jag att hon behövde tid med någon annan för att få all uppmärksamhet hon förtjänar. Det som istället funkar är att sätta sig med henne i knäet (när lillebror sover) framför favvofilmen och gosa i 5-10 minuter, efter den tiden är hon nöjd och glad! Svårt att lösa om lillebror inte sover ordentligt såklart men ack så viktigt för min tjej iaf. Idag var vi hos vänner och när min vän lånade N för lite bebisgos så passade jag på att ha H i knäet en stund... Hon var så lycklig efter att ha lekt i flera timmar med favvoidolerna, underbart att se hur  hon till slut bara satt och beundrade dem när de pysslade, vi åkte hem vid 22.15 så hon blev rätt trött på slutet. Somnade när vi kört ca 500 m

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Milla: låter som en mysig dag! Klart hon har dåligt samvete - eller också var hon rädd för vad du skulle säga...

cissi: Hoppas det blir bättre av dieten! Trist diet över nyår

Pyttis: Det bådar ju gott inför nästa besök att svärmor börjar förstå.

H sover fortfarande, hennes rekord i livet förut är 9.15 så nu har hon slagit det Skål. Såna rekord gillas! Idag blir det champagne både till ena förrätten (hummer) och till tolvslaget. Vi kunde inte bestämma oss om förrätt så det blir först hummer, sen carpaccio. Vi har aldrig gjort carpaccio  innan så det ska bli spännande. Svågern med smabo kommer och ett par vänner. Ska bli mysigt!

Insåg att mitt virusskydd till datorerna tar slut idag, så jag har lite snabbt och lätt köpt mig ett år till, skulle gjort det igår men då funkade inte studentrabatten så då skulle det kosta 700 för EN dator, nu kostar det istället 350 för tre, perfekt när man är mammaledig

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Milla: Det kunde ju inte hon veta

Assar Trocadero funkar också - för en god sak

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Milla C skrev 2010-12-31 14:38:34 följande:
    Way to go A!
    Håller helt med föregående talare!
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Här är det också rätt mycket is! H och maken har varit ute med traktorn och sandat vår väg, sen ska vi ut och åka skridskor på havet - härligt! Åker i en grund vik, så det är ståhöjd om man skulle gå igenom... H har inga skridskor men jag tror maken kan ta med henne när han åker. Sen ska vi grilla korv med idolerna, tänk vad bra man kan ha det i solskenet!

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8