30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Sara: ang temanamn så vet jag ett syskonpar som heter Dennis och Denise... och ett som heter Lisa och Alice (palindrom när man uttalar det men inte stavningen).
Boomie: Fy vad gräsligt med vattenläcka! Mögeldoft har jag tampats med, lånade ju ut Hs kläder till kusinen och de har mögellukt i sitt hus Först har jag kört sköljprogram med ättika i, sedan vanligt tvättprogram med lite bikarbonat (nån tesked eller två) i tvättmedlet (alltså vanligt tvättmedel också). Har funkar på allt utom stickade kläder, för dem fick jag ge upp på. De luktade fortfarande, otroligt lite men jag ville inte att minbebis skulle behöva ha det p sig. Till vuxna går det säkert att dölja med lite parfymerat tvätt/sköljmedel 8använder itne det till bebiskläderna).
Nu är det mesta av vårt "nya" allrum tapetserat och maken har målat väggarna i trappan (en gång, ska målas en gång till ikväll). Tapeten blev MYCKET randig, ska bli spännande hur det blir när lister och fönsterfoder kommer dit... Tre av fyra dörrar är dessutom träfärgade och ska målas vita innan vi är klara så jag hoppas ränderna lugnar ner sig i en vit omgivning. Jaja, vi får se... Nu är det ett tapetbord i mitten så jag kan inte ens ta kort och visa er ännu...