Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

H kräktes en gång för 12 timmar sen, somnade i soffan och vaknade efter en timme, törstig och hungrig. Elaka mamman ransonerade vad hon fick dricka och äta (lite i taget annats hade hon kastat i sig allt). Nu är hon vaken och skitpigg, lillebror sover i mitt knä, är snuvig så om han ligger i sängen slutar han andas flera sekunder i stöten . Nu sittligger han och andas bra... Ska försöka fixa till nåt i sängen men det är lite trångt med maken och H OCH mej och N i samma säng. Man skulle haft sisådär 2,5 meter bred säng

Vi ska ju inte iväg förrän på julafton så om hon inte kräks mer så hinner det ju gå 46-47 tim sen sista kräkningen innan vi ska träffa folk, det får vara good enough eftersom vi bara ska träffa vuxna, svågern med fam har valt bort oss i år och ska vara hemma hos sig själva.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Trist med kräkningar Milla här verkar det som det berodde på hostan för det har inte varit nåt mer.

Tomte Tomte Tomte GOD JUL ! Tomte Tomte Tomte

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Det blev ingen extra ambitiös städning, för det blev tapetsering i trappan istället, städa kan man väl göra nån anna gång , skinkan är ju klar iaf

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Somnat skrev 2010-12-23 21:12:35 följande:
    Pucha och Fio:
    Jag tror inte att man mår mer illa andra graviditeten bara för att det är den andra. Däremot säger många att man mår mer illa när man väntar flickor..
    Men jag mådde mer illa andra gången - och då var det enkille ju . Kanske sdet känns som man mår mer illa andra gången för att man får vila mindre?

Milla: Skönt att Gabriel är på gång igen!

GOD JUL på er allihop igen!
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Johanna: Såklart du är välkommen att skriva här också!

Bästa julklappen här var Pippikläderna, återkommer med bild på dyrgriparna

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Hoppas du klarar dig Ela! Läste nånstans att barn under 6 mån inte får magsjuka, men jag vet itne om det är sant Men som sagt jobbigt om du får det, hoppas det var nåt annat än magsjuka hon kräktes av (julgodis eller nåt).

Dagens bästa julklapp (till H) var en doktorsväska från syrrans svärmor! N fick en AC/DC-tröja som maken gillade, själv fick jag en videokamera från mina föräldrar, vår har gått sönder (var bara sisådär 10-15 år).

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Milla: Tack! Snöoväder? Här har vi sol och massor av minusgrader...

Idag övergår vi från jul till födelsedagsfirande, ska på kalas hos svågern. H har öppnat julklappar i två dagar så nu är hon faktiskt lite mätt på det och vill leka med julklapparna i lugn och ro...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Låter som en toppenförlossning Ela!

Vi var på bvc idag och N har rasslat iväg på längden, vägde 4915 och var 59 lång nu. fem cm på två veckor, inte konstigt att han vuxit ur en del kläder. Tur att han fick massor i julklapp!

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8