30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Blääää Ela, men nu borde väl ändå Spiken sätta fart när storasystrarna är på förskolan? Kom igen Spiken!
Blääää Ela, men nu borde väl ändå Spiken sätta fart när storasystrarna är på förskolan? Kom igen Spiken!
Nästa fråga: Hur ser hormonprickar ut? Hur ser allergiprickar ut?
N har massor av prickar i hela ansiktet, de blir jätteröda när han just ätit och lugar sig sedan ju längre det går sen han åt senast. Jag var helt säker på att det var hormonprickar men börjar tvivla nu. Idag skrek han 1,5 tim (ont i magen tror jag) Stackars liten! Sen somnade han i sjalen.
SPIKEN, NU KOMMER DU UT!
Lena: Fy för snö och oplogade vägar! Här är det så halt att jag fick sladd på ettan när jag svängde ut från gården
Milla: Ja, det går ju ut över H för det är ju svårt att ens prata med henne när han bara skriker . Dessutom vaknade hon kl 05 i morse när jag skulle amma, sen gick maken upp kl 05.30 och hon skulle absolut med. Åt lit frukost och vid 6.30 somnade hon igen och sen fick jag väcka henne kl 8.10 för vi skulle till förskolan (jag skulle hem till hovslagaren sen så jag kunde inte köra dit henne senare). Liiite trött efter att ha haft en vågavägrasomnakväll igår... Somnade väl vid 21-21.30, efter att ha legat i sängen sen 19.15 Hoppas hon somnar bättre idag för imorgon bir det en dag hemma utan förskola. Det hade gått kanon på förskolan och gick bra hemma på eftermiddagen, men vid 17.30 när middagen nästan var klar så bröt hon ihop helt totalt och bara låg på golvet och sa att hon var trött och hungrig.
Det är nog hormonprickar iaf - skönt! De ser ut som Gabriels med enda undantaget att han inte har några större, bara massor av småprickar.
Jag funderade över precis samma sak igår, förlossningen var ju evigheter sen, men N är ju bara fem veckor idag. Men samtidigt hat han ju "alltid" funnits här Konstigt det där med tid!
N sov OK i natt och H sov i sin säng hela natten. Hon har ju kommit till oss varenda natt det sista. Igår bestämde vi att maken skulle lägga sig med henne i hennes säng om hon vaknade men det behövdes inte Kl 8.15 när hon vaknade hade ju han gått till jobbet för länge sen . N verkar bättre i magen idag, kom på att det ju kan vara för att han är förkyld och ammar lite konstigt som han fått ont i magen. Han ammar en liten stund sen måste han liksom andas emellan innan han tar nya tag. Jaja, vi får väl se, om det inte blir bättre så blir det skondiet först och akupunktur sen. Funkade ju på H...
Heja Spiken, hoppas h*n är ute nu!
Här händer det inte hellre så mycket kan ni trösta er med. Har kokat fudge och tvättat ett par maskiner. Funderade på att städa lite men det är ju ingen idé när maken idag eller imorgon ska slipa spackel mitt i huset. Våra nya tapeter har iaf kommit idag så vi kan tapetsera i mellandagarna.
Nu vaknade lillebror och är HUNGRIG! var lite orolig förut så han har legat i sjalen ett par timmar och sovit... enda platsen som funkar förutom babybjörnen
Hurra Ela!
cissi: På slutet använde jag bh-förlängare till den bh jag köpte i v 30 nånting.. Så jag tänkte kunna ha den bhn senare också... Du är såklart "worth it"!
Marge: Vi ser fram emot historier! Eller vågar du inte berätta dem innan du är ute ut fångenskapen?
Hanya: Och jag som kör dubbfritt Iofs inga långa utflykter...
Jag frågade H igår vad hon tror att maken önskar sig och svaret blev "en planka", behöver ajg säga att vi fortfarande renoverar/bygger till
Nu är iaf alla julklappar klara. Imorgon blir det lite städning och julskinka. Orkar inte superstäda när det inte är färdigslipat där maken har spacklat, slipdammet kommer ju in överallt ändå sen, bättre att göra det ordentligtnär tapeterna är uppe i mellandagarna. Undrar när maken tänkt ta in granen? Han är ansvarig för den för det är han som vill ha gran, jag fixade utegranen
Fick idag TVÅ brev från FK. i det första står det att jag ska betala tillbaka fyra dagars sjukpenning eftersom besvären var graviditetsrelaterade och de fyra dagarna var den dagen N föddes och tre dagar till (vilket de ringde och berättade för en månad sen). Jag lusläste brevet för att förstå hur jag skulle betala (före 19 januari stod det i brevet men inte vilket konto jag skulle betala till). Nästa brev hänvisade till det första och där fanns ett inbetalningskort. Helt otroligt att de måste skicka så många brev, varför inte lägga dem FEM ( ) pappren i samma kuvert? Var är det ekonomiska tänkandet och hur kan man göra så mot miljön i dagens tider med hållbar utveckling som fokus?
Nu har H vaknat, har ont i magen men har iaf inte kräkts mer...