Inlägg från: Fialialej |Visa alla inlägg
  • Fialialej

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela skrev 2010-11-09 23:01:32 följande:
    Fia - Om du mår sämre i din sjukdom av att amma förstår jag absolut att ersättning kan behövas! Angående amningsställning säger jag bara liggamning. Tha shit enligt mig! Och nej - läckande bröst är inget jag kommer att eftersträva den här gången heller.
    Det är bara det att det KAN bli sämre av amning. Om jag då ger upp det helt och ändå fortsätter ha riktigt ont så är det ju hemskt om jag har "offrat" amningen. Men tillmatning och lite fortsatt kämpande får det nog bli framöver.
    Tråkigt att du mår så dåligt Ela! Hoppas du hittar något som funkar bättre att äta!

juni: Hoppas att din bebis håller sig kvar där inne tills vägarna blir farbara igen!

Nu ska jag sluta spamma för ikväll! Får fortsätta imorrn.
  • Fialialej
    Piggley Wink skrev 2010-11-10 12:21:59 följande:
    Började lyssna på en ny bok idag, en gammal Beck-bok. Visste ni att Becks mamma hade sex förnamn, varav ett var Ottilia, det tyckte jag spontan var rätt fint. Vad tycker ni? Har fortfarande inga idéer om pojknamn... Får väl stjäla ert Axel kanske
    Ottilia funkar ju fint och det är klart att ni ska ha en Axel om ni vill!

Ego: Lilleman hade gått upp 300 g på en vecka häromdagen när vi var på BVC.   Bättre än 5 g som han gått upp veckan innan...Nu är han precis förbi födelsevikten och det känns skönt! Ska fortsätta med både amning och ersättning framöver så får vi se hur det går. Är lite bättre i rygg och axlar nu i alla fall så det känns överkomligt med amningen just nu.
  • Fialialej

Lady W: Välkommen hit!

Boomie: Skönt att dina ögon är okej!

Lena: Vilken fin slipskille!

• Fialialej

Ela: Ja, jag har också funderat lite över var Slarvan håller hus.

Zeeda: Trist med magsjuka!

Är det nån av er som brukar sälja kläder på Tradera? Jag tänkte sälja en overall i ceriserosa som jag tror att Axel inte kommer passa i men tycker att det verkar svårt med emballage och frakt. Vet att en del helt enkelt skickar i en plastpåse men det känns lite sådär tycker jag... Kartong som passar i storlek blir ju så otymplig -och dyr misstänker jag. Hur beräknar man frakt innan, med tanke på storleken på paketet tro?

• Fialialej
    Piggley Wink skrev 2010-11-12 19:24:39 följande:
    Fia: Skönt att liten går upp ordentligt!! Då är det väl bara  att fortsätta med det vinnande konceptet, eller hur känns det?

Barba2 vill inte ha nåt fräckt födelsedatum Sammandragningar hela tiden, men inga riktiga värkar.
    Ja nu har jag tänkt fortsätta med min kombination av amning och ersättning. Får se hur det faller ut framöver.
    Trist med dina sammandragningar som inte ger nåt! Men imorgon kanske det blir dubbelt födelsedagskalas! Fyller maken år imorrn? Jag lyckades pricka ganska bra med datumet på Axel. Hans kusin fyller den 19:e, A kom den 20:e (som jag lovade dan innan... ) och min man fyller den 21:a. I värsta fall hade jag kunnat gå över och få på min födelsedag som var i tisdags men det slapp jag. Hoppas att Baraba 2 är på väg väldigt snart!!
    Minimalla skrev 2010-11-12 19:51:29 följande:
    Fia: Jag har inte sålt mycket, men de gånger jag gjort det har jag använt dubbla plastpåsar och väldigt mycket tejp. Har inte fått några klagomål, men det har iofs varit mindre plagg. Skönt att lillkillen lagt på sig den här veckan.
    Piggley Wink skrev 2010-11-13 08:35:47 följande:
    Fia: Jag tyccker absolut man kan skicka i plastpåse! Se till att den blir så platt som möjligt så att den går in i brevlådan, annars får man väl betala extra? Duktig du är som säljer, jag köper mest
    ..
    Mini och juni: Det verkar som att det är vanligt med plastpåsevarianten då. Kanske kan funka även på en overall. Jag får testa. Dock kan det bli svårt att få det nog platt. Tror att det är 3 cm som är max innan det blir för tjockt och därmed anses som skrymmande. Är ju omöjligt att få in i brevinkastet i en lägenhetsdörr också...Krya på dig Mini!
    juni: Vi får väl se hur duktig jag är... Har ju inte fått det gjort än precis... Tycker det är synd om den fina overallen som E hann ha bara januari-mars bara ska ligga och skräpa. Var tvungen att köpa ny i januari eftersom hon växt ur sin och då fick jag ta den färg som fanns. Hade inte köpt cerise annars. Svåranvänt på en lillebror...
  • Fialialej

Ela: Kram! och hoppas att det går bra idag hos BM. Nog med strul nu!!

juni: Jag hoppas också att du är på förlossningen!

Lena: Full fart minsann. Typiskt när man är ensam. Det där med mat slutar oftast med mjölk och kex för min del... Inte optimalt precis men svårt att hinna med nåt mer ibland.

Milla och aigee: Taxi låter ju som en utmärkt idé!

• Fialialej

Och där var juni...
    Tack för god tårta som omväxling mot kexen. Du ska se att Barba 2 kommer så snart du varit hos frisören. H*n unnar nog sin mamma att va fin bara!

• Fialialej

Ela: Så kan det säkert vara. Trist hur som helst att behöva vara still på det viset. (Och SVÅRT när man redan har 2 barn...)

Nu när jag tar ut föäldrapeng på barn nr 2 måste jag väl inte ta ut 5 dar i veckan för att behålla min SGI så länge jag håller mig till att bara ta dagar på honom? (Tills han fyller ett år alltså) Det blir säkert en annan sak om jag tar dagar på storasyster? Tänkte ringa FK och fråga men vet att de har sån kö och den tiden har jag inte just nu... Vet ni andra?

• Fialialej

Sara: Tack för svar på min SGI-fråga! Då är det bara att begära föräldrapeng då. Om det nu var så att deras hemsida funkade... -vilket den inte gör just nu när jag hinner fixa det. Suck!

Ela: Bra att det verkar va okej! Hoppas du får bra svar imorgon!

Lena: Lock för öronen? Vilka konstiga saker man kan drabbas av! Hoppas det ger sig snabbt!

juni: Söt kommentar! Vila ordentligt nu i natt så kanske bebisen dyker upp fram på morgonsidan. Det var ju vila man skulle göra för att få igång det... Spännande!

• Fialialej

Skrattar åt fiffi-blingandet och grinar för att juni troligen har fått träffa barba 2 nu. Vilken härlig dag!

Grattis till Pyttis A!

Boomie: Skönt med ok-stämpel!

Ego: Var på BVC idag och vår A går fortfarande upp fint i vikt. Så skönt! 55 cm lång var han också! Har alltså växt en cm i veckan. Inte konstigt att bebisar alltid är hungriga...

• Fialialej

... och det var meningen att det skulle vara STORA bokstäver. Konstigt det blir ibland. Försöker igen...
    GRATTIS JUNI!!

• Fialialej

aigee: Grattis till I:s 3 veckor! Axel "fyller" 4 veckor idag men nu kanske man ska fira när det blir en månad istället? Lite tårta skulle sitta fint känner jag...
    A:s navelstump lossnade efter en knapp vecka. Den hängde också i en tråd på kvällen men lossnade helt sen under natten.

Milla: Fy vad jobbigt! Hoppas att ni snart mår bättre båda två!

Ooo vad hektiskt det är att ha 2 barn hemma hela dagen. Hann nu äntligen äta lite. Borde väcka Elin nu men har ingen riktigt lust än... Vill ta det lite lugnt. Men eftersom det kommer surt efter sen i kväll så är det väl bara att dra upp henne nu. Skönt både för henne och mig att hon har dagistimmar 3 dar i veckan. Jag har svårt att aktivera henne fullt ut känner jag.

Hur gör ni alla fina hjärtan och andra krumelurer i inläggen?
    Hoppas ni har det bra allihopa!

• Fialialej
    Milla C skrev 2010-11-17 16:59:26 följande:t.
    Fia: Grattis Axel på 4-veckorsdagen ! "Krumelurerna" i inläggen gör man genom att trycka på "smileygubben" i verktygsraden när man skriver inlägg, och sedan välja lämplig "gubbe".
    Axel tackar och fortsätter äta... Baby

Jag tackar för bildförklaringen och övar genast: {#emotions_dlg.flower}
  • Fialialej

Ela: Vi hade ju samma problem som ni. Flera bra flicknamn men i stort sett inget pojknamn. Vi velade länge och till slut var vi tvungna att bestämma oss. Axel känns fortfarande inte klockrent men jag tror att det blir helt självklart för oss allt eftersom.
    Jag tycker om Olle och Vilhelm också. Knut hette min morfar och det tycker jag är lite fränt. Fast det rimmar väl på namnet på en av era flickor... Blir lite väl roligt kanske. Gustav gillar jag också men det heter kusinen här. Annars hade vi valt det.

• Fialialej
    Piggley Wink skrev 2010-11-24 16:18:57 följande:
    cissi: Hs första Pippifilm är egentligen många episoder där man kan kolla på en i taget om man vill. Hs favvo är när Pippi är i godisaffären
    Känner igen det där! Elin har aldrig provat godis på riktigt men har nu förstått att det är nåt som är gott att äta, genom Pippifilmen.

cissi: E. är 2,5 år och tittar gärna på vissa Pippiavsnitt. Men det är läääskigt när barnen gör en spunkfälla och Prusiluskan går i den! Den tecknade varianten av Pippi finns hos farmor men den tycker JAG är för otäck för henne + att de använder så hårt språk i den.
  • Fialialej

juni: Underhållande kåseri!

Milla: Grattis till nya jobbet!! Vad är det för slags jobb? (Eller har du skrivit det och jag har missat kanske?)

Lena: Trist med fruset vatten!! Vi har också 20 minus men har klarat vattnet skapligt hittills. Pumpen frös häromdan men är nu upptinad och har extraelement där nu. Hoppas ni får ordning på det!

Ego: Funderar också på det här med preventivmedel framöver. Har tacksamt läst era erfarenheter av olika varianter!

• Fialialej

Åh så fint beskrivet Ela! Det är ju precis så det känns med kärleken till dessa små! Hjärta Stort grattis till er lilla kille! Jag har inte varit inne här på evigheter (mer än en vecka...) och försöker läsa ikapp...
    Jobbig situation för er med så lite sömn. Det blir ju alldeles säkert bättre snart men det tröstar ju inte så mycket just nu. Jag tycker att lillebror här blev alldeles självklar för Elin redan efter ett par tre veckor. Han hade liksom alltid funnits kändes det som och hon var redan då lugnare och mindre ledsen. Kram!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8