Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sara: Vad skönt med G, han kanske bara lurades

Ela: Visst är det extremt olika i olika perioder! H är också på gång i en monsterperiod nu, eller också har jag tillbringat för mycket tid i skolan sista tiden. Kanske blir lite rörigt för henne, men nu blir det lite bättre igen för nu är grupparbetet klart så jag kan plugga mer hemma igen. Inte lätt när mamma alltid är den fasta punkten och så helt plötsligt träffas vi en kvart om dagen i flera dagar. Jaja, det går väl över! Nu ä det dags att sova, kom precis hem från skolan...

• Piggley Wink

Resultaten var bra, för trisomi 21 var de 1:8550 (bakgrundsrisk vid min ålder är 1:259) och för de andra var den 1:20 000 (bagrundsrisk 1:372).

Nu funderar jag på vad man "brukar" få? Vad har ni andra fått? Jag är ju nöjd för värdena är ju extremt mycket bättre än bakgrundsrisken, men har ju egentligen ingen aning om hur skalan ser ut. Nån som vet?

Skönt med bra tillväxt mini, och skönt att de kontrollerar extra om det behövs.

Lena: Min  mage är också en bebislavin...

• Piggley Wink

mini: Då låter ju siffrorna superbra, det är så svårt när man itne har nåt att relatera till...

malin: grattis till bikiniköp! Det äringen lätt grej....

måste bara berätta, jag var ju på fest igår. Hade axelbandslösklänning, inte alls urringad(rak överkant), bara utan axelband. Under förrätten när jag konverserade med min bordskavaljer så hamnade blicken i varje mening minst en gång ganska långt nedanför mitt ansikte Jag blev bara så himla full i skratt , han hade inte en chans, bara fastnade där. Jag tänkte på det när jag läste om Lenas mage som svällt, här har tuttarna som ni vet exploderat. Vill inte ens tänka på vilken storlek som borde passa nu. I vanliga fall är det 70 DD/E, men nu vet jag inte rikigt hur många bokstäver det finns i BH-alfabetet

• Piggley Wink

Emster: Usch vad läskigt! VIsst låter det som ett sunt beslut att säga upp sig, men ändå ett svårt beslut att ta med ett barn och ett på väg . Han belv väl sjukskriven till att börja med iaf? Så ni får lite tid att fndera på beslutet?
    Hoppas han känner sig bättre idag och skönt att EKG och prover verkade bra.

• Piggley Wink

malin: Japp, det är därför det är så himla bra att Helene har börjat sälja bra BHar till oss som har lite större Det konstiga är att jag kan ha C där. Hrmmm, men sportBH ska ju sitta åt... Hoppas E mår bra väldigt snart!

Ang bordskavaljeren så hade ha liksom alla vi andra sttit och skrivit och korrekturläst dygnet runt sista tiden, så det var väl trevligt att ha nåt annat än Woed att kolla på Kul att man kan hälpa till

aigee: Du ska få en länk där det finns stora, om du behöver fler....

Ang KUB så har vi inga funderingar på att gå vidare, jag bara funderade på hur skalan egentligen ser ut. Läste på nätet men hittar ingen officiell info, men någo här på FL har skrivit att 1:20 000 är det bästa man kan få.

Jaja, nu är det dags för sängen, imorgon är det en ny dag i gruvan

• Piggley Wink

Tack mini!

Emster: Jag tänkte mest att en sjukskrivning kan vara ett litet andningshål för att få ork att ta beslut om framtiden. Jag har också varit där, det är därför jag pluggar till något helt annat nu... Ta hand om er, jag förstår honom precis att han inte orkar ta hand om dig och lilla E så du gör helt rätt i att åka till föräldrarna och bli ompysslad. Usch vilken jobbig situation, jag hade ju både maken, föräldrar, svärföräldrar och vänner som tog mig på allvar, och peppade mig. Vändningspunkten var faktiskt att min läkare sa till mig att han absolut tyckte att jag skulle söka mig från min arbetsplats (efter återfall ett år senare med ny sjukskrivning). Jag är så tacksam att han verkligen sa det rakt ut. Att min arbetsplats VAR GALEN, och att det inte bara var mig det var fel på. Man började ju faktiskt fundera på hur det hängde ihop...

• Piggley Wink

Fia: Här är 1:200 också gränsen för hög risk. Jag mår jätteilla av järntabletter så jag har (liksom förra gången) gett upp. Förra gången kunde jag börja igen senare i graviditeten, så jag hoppas på ramtiden denna gången också. Hade helt OK värde i v 7 så efter det har jag strejkat på obestämd framtid . Har en kompis som mådde jätteilla, men när hon slutade med järn (jag sa hur ajg mådde av dem) så mådde hon genast bra igen. Hon kunde okcså börja senare. Jag mår mindre illa av vanliga vitamintabletter än av järntabletter. De som är för kvinnor brukar ju ha mer järn i. Jag tänker att det är bättre att äta dem och å i sig lite järn, än inte alls.
    Att mäta järndepåerna är nytt, det sa min bm ia. De gjorde inte det förra gången på mig iaf. Jag hade helt OK denna gången, för de har inte sagt att det inte var det

Kram Gal! Tänker på dig ofta, har ju inte sett till dig vare sig på FB eller här på ett tag... Skönt att du fått en bra samtalskontakt, och hoppas verklgien att ni tillsammans kan göra något åt nattamningen SNART! Är full av beundran att du klarar två barn själv! Håller med Assar om att det inte är mamma och svärmo man valt att dela livet med , även om de är underbara att ha!

• Piggley Wink

Gal: Usch vilket läskigt KUB-resultat! Skönt att allt var bra, förstår att det måste ha varit en jobbig väntan!

• Piggley Wink

Emster: Men om han säger upp sig själv så är det väl tre månaders karens på a-kassa, får man inkomstörsäkringen ändå isf? Men det låter som en bra plan att prata allvar med chefen!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8