Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Mini: Jag har nog 35-årstrots jag med...

Är ensam hemma för maken är på jobbjulfest (är personalchef så han är liksom ansvarig för alltihop) och kommer hem imorgon. Barnen är väl OK att hantera, men hur praktiskt är det att gå ut med två hundar och kvällskissa när ena barnet sover och det andra vägrar vara utan mig? Liten N i sjalen och H i sängen sovande, men det är ju så mycket jobbigare att klä på liten och mig än bara mig

Imorgon drar vi till Liseberg, ska bli nollgradigt imorgon, och sen blir det -10 och blåst igen så då blir det ju för kallt för liten... Pratade med min farmor idag (hon ska med imorgon, 88,5 år och pigg som en mört), hon blev jätteglad över namnvalet, min farfar hette ju N. Dessutom hette makens morfar N, så jag berättade för hans mormor i tisdags och hon blev också hedrad Hjärta.

När jag läst godnattsaga för H (med N liggande emellan oss, det gillar de båda två) så började hon sjunga "du är så söt min kära lillebrorsa, för du är den jag gillar bäst" till min ponny-melodin, gullunge! Då smälter man hur arg man än har varit innan (det höll på att inte bli någon saga idag )

Ela: Hoppas maken blir frisk snabbt så du kan bli av med magen! "jämförbara aktiviteter" låter inte så tokigt
    Glöm inte ringa FK direkt efter förlossningen, jag väntade några dagar och fick alltså dagar utbetalda som jag måste betala tillbaka (går absolut inte att kvitta mot föräldradagar

Kommer inte ihåg vad jag skulle skriva mer, är arg på Canal Digital för boxen funkar inte. Kan inte hitta en enda TV-kanal Får väl leta fram nån gammal film att titta på...

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

malin: Det gick superbra på Liseberg! H har ju en kusin som är 8 år och IDOL!!!!! Hon följer honom som en hund . Han tog henne i handen och så hängde hon med . De åkte ponnykarusell, knatterally, nån annan snurrgrej där man trampar/cyklar så att korgen man sitter i lyfter, farfars bilar... Jag mår på äldre dagar lite illa av för snurriga grejor så hon får väl åka fräckare grejor när pappa är med nångång. Hon har ju bara testat ponnykarusell för ett år sen så det här var iaf en utveckling från det. Jag erbjöd barnbergochdalbanan, men det var när vi kom dit så då tyckte hon den verkade lite läskig. När hon kommit igång så var det 20 min kö och det orkade vi inte med Farmor (88,5 år) hängde med i fem tim , sen blev hon trött, men det sammanföll med att H började bli trött så vi åkte hem då Hoppas jag får vara så pigg när jag blir äldre!

Nu är det sovdags, maken ska ut och jaga imorgon så det blir tidig morgon imorgon också. På måndag MÅSTE jag få sova när H är på förskolan! N har ju vägrat att sova på förmiddagarna denna veckan

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Hej Tilda! Jag fick också en massa krämpor denna gången, hopplöst känns det Nu är lilleman ute så nu har det lugnat sig igen, underbart! Hoppas liten vill komma ut lagom länge innan bf så du slipper lida längre än nödvändigt!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Ellie: Vi kom dit vid 12.15 då var det inga köer. Åkte hem strax efter 17 och då var det ju helt hysteriskt!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Tack malin! Önskar mig en digital systemkamera i julklapp, funderar på Nikon/Canon variant som sköter sig själv för ca 4000 kr. Är de nåt att ha? Jag kommer ju förmodligen aldrig bli så intresserad att jag verkligen lär mig alla inställningar utan jag vill ju bara ha bättre bilder (färg/ljus). Kompaktkameran är ju faktiskt inte så himla bra, även om den funkar och är lätt att ha i fickan...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Tack för kamerafunderingar. Jag vill ju liksom åt bättre bildkvalitet utan att behöva göra en massa inställningar själv Tar gärna emot fler funderingar!

Sara: Långzoomare??? har du länk till nåt exempel?

cissi: Ska absolut släppa in dig!

Ela: Härlig bm! Håller tummarna för att barnvakterna blir friska fort! Annars så löser det ju sig med bra grannar

Nu blir det våfflor innan vi ska till förskolan för lussefirande kl 16!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

M73: Det blir absolut Kamerahuset, men jag vill ju veta ungefär vilken typ av kamera jag vill ha innan jag går dit

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8