• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

hormonstinn: Mörk choklad är mums. Kruxet är väl att jag kan trycka i mig en hel kaka på en gång. Tror det kallas hetsätning!

johlinn: Tack!   Vad skönt att ha en sån expert i tråden.  
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Ja, det brukar Ida också få ibland. Dock skriker hon alltid när hon vaknar så vi får gå upp till henne så hon inte väcker Ville (som nästan alltid är vaken före henne iofs)

• IdaVi

Nån som vill ha en förbannad, tjurskallig, trotsig och elak snart 3-åring? Vet inte hur många gånger jag fått räkna till 10 idag sen jag hämtade henne på dagis. Hatar dom här dagarna!

Lycklig: Tycker du ska följa ditt hjärta. En sån här dag, när det stormar, skulle jag hellre lämna en liten bebis hemma än ta med den ut iaf. Men allt är ju personligt och man måste göra det som känns bäst/rätt för sig själv.

Zenobia: En liten kaka? Finns det såna? Då MÅSTE man ju ta flera

• IdaVi
    Persefone: Vad jobbigt att du börjat må illa igen! Hoppas det lugnar sig snart! 

Assar: Precis! Förmidddagarna är ju (oftast) hur bra som helst. Det är efter hämtning, vid 14-tiden, dom är som mest trötta och har noll i blodsocker typ.   

Blir intressant att se hur eftermiddagen blir idag. Hämtar Ida kl. 14 och ska sen tjänstgöra på dagis med båda barnen mellan 15.30-17.30. Hmmm...

Kram till alla som mår dåligt eller bara behöver en kram helt enkelt!     
  • IdaVi
    Assar: Ja, vi har föräldrakooperativ "I ur och skur". Stortrivs!. Hos oss gäller dock frivillig tjänstgöring. Tjänstgör man får man avdrag på månadskostnaden, men man måste inte göra det. Det är endast ons em som tjänstgöringen är, då har personalen möte. Vi är två föräldrar som är med barnen då. Dock inga blöjbyten eller toalettbesök, sånt gör bara personalen, så då får man säga till dom. Har bara tjänstgort en gång förut, har ju inte funkat med amning osv. Blir spännande att ha med båda barnen idag

Låter bra att du försöker vara föräldraledig och inte få ångest över allt som "måste" göras. Vi har ju också  hus, renoverar, byter fönster/dörrar, bygger garage osv. Jag har haft dåligt samvete för att jag inte gjort så mycket nytta här, men har nu försökt intala mig att det är viktigare att jag är med barnen. Vissa dagar får jag däremot lite gjort, men det försöker jag bara se som en bonus då.
    Nu är Ville ganska "självständig" och är ganska nöjd att bara vara nära, så jag får ibland mer gjort. Men vissa dagar orkar jag bara göra ingenting. Det måste man få göra också!   
  • IdaVi
    juni: Bra att du tog upp det, jag har bara tänkt tanken när vi varit och handlat - sen liksom glömt bort det
    Ida sitter fortfarande i vagnen när det går, annars är hon ganska duktig *knock on wood* på att hålla sig i närheten. Kompisens dotter sprang iväg och kompisen fick panik inne på City Gross. Dottern hade gått till leksaksavdelningen och hade jättekul!

Sparken: Spännande att börja jobba. Känner du att du är redo?

Apropå jobb så var jag precis och fick information från min nuvarande chef (som slutar precis när jag börjar). Ganska stor omorganisation (igeeeen), men ingen större skillnad från mig. Kommer nog jobba mer med projektledning/testledning och ingen utveckling och kanske även byta inriktning en aning.
    Känns positivt iaf. Får se vad nya chefen tycker om att jag ska jobba 80% plus att alla mina jobbarkompisar sitter på Arlanda. Har ingen lust att resa allt för ofta när jag ska jobba mindre

Nu är det snart dagishämtning. Jag är proppmätt efter att ha ätit indiskt till lunch   
  • IdaVi
    Hormonstinn: Typiskt karlar var min första tanke Min man har ungefär samma framförhållning och absolut ingen koll. Han är iofs inte VD...
    Hoppas det går bra ändå!

juni: Hoppas ni fått vila upp er lite och mår bättre snart.

Lycklig: Skönt att det känns lite bättre nu!

Pysslig: Skit med innertyget! Jag har också en massa kläder som skulle behöva få namnetiketter ditstrukna.... Vilken dag som helst! 

Ego: Blev en rörig vecka då jag äntligen hade bokat in tid för klippning OCH färgning. Vet inte när det hände senast. Men så ringde de från sjukhuset och hade fått ett återbesök på barnkliniken (med Idas nötallergi) som jag inte kunde säga nej till. Så då fick jag byta klipptid till idag istället, kolla upp barnvakt till barnen idag plus ändra tid för barnvakt åt Ville på onsdag. Puh!        
    Men snygg i håret är jag iaf nu!  Tyvärr lider jag av extrem trötthet sen Ville varit vaken mycket senaste nätterna. Och som grädde på moset är han pigg kl. 05.45! Bah!  
  • IdaVi

Äsch... Som sagt, jag är trött... De hade fått en avbokning på barnkliniken ska det stå...

• IdaVi

Apropå att tappa hår så har jag väldigt kort "underlugg" plus spret upptill vid benan. Så håret har inte vuxit ut här heller fast det var några månader sen man slutade amma. Snyggt värre!

• IdaVi

Hoppas det går bra idag hormon!

Assar
    : Näe, snagg känns inte som min grej heller. Däremot får det "stubbiga" agera som "stöd" för resten av luggen

Ego: Är ett vrak. För tredje natten i rad har Ville väckt oss varje timme... Man blir ju helknäpp utan sömn! Vet inte om han är inne i en faaaas eller vad som händer..  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8