Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

asap: J och G har haft tredagarsfeber (ev. även O, minns inte detta hellar). Men jag minns varken var prickarna satt eller hur många dagar de fanns kvar... Men det låter bekant som Cilla skriver om att de satt på bröstet/magen.

• Billabong
    M73: Hoppas du slipper vara gravid i juli.

MrsFirren: Låter som det finns chanser till en punktlig bebis. Hejja hejja!

Zaxx82: Vet inte vilken vecka du är i, men jag har inte haft några direkta symptom som gravid. En enorm trötthet framåt vecka...7 (?) men aldrig illamående, spända bröst eller sådant.  

Chiquita eller ngn annan som har kunskap inom ämnet träning och då främst magmuskler:
    Jag har nu, inspirerad av bilden  , fått tummen ur och börjat köra plankan om kvällarna. Ja, det kanske inte är tillräckligt men bättre än ingenting alls.
    Men frågan är: hur länge ska jag göra den? En gång så länge jag orkar eller flera gånger med en viss längd och då främst orka göra fler repetitioner snarare än samma antal repetitioner och längre tid?
    Och är det bättre att göra kortare tid med fötterna i golvet än längre tid på knäna?
    Ja, det är ju 2,5 vecka kvar att jobba innan det blir semester så än är det ju gott om tid kvar för att komma i form inför beach 2012...             

• Billabong
    Resande skrev 2012-06-14 10:26:27 följande:
    Billa enligt Olga (som någon vänlig själ länkade till när vi pratade om magträning sist) ska man nog hålla minst en minut och göra det tre ggr med 15 sek vila emellan. Men det är nog klokt att göra som Galia säger och variera. Jag börjar på tå och går sen ner på knä när jag inte orkar mer, står så länge jag orkar vilket inte är speciellt länge i nuläget. Länk till bloggen: blogg.mama.nu/olgas-blogg/
    Tack för svar om plankor, Resande, chiqita och Galia.
    Ja, jag kunde ju tänkt på att kolla in Olgas blogg, men det kändes så mkt naturligare att fråga er här.

Okej, då är jag på rätt väg. Har kört minut först, nu tvingar jag mig till 5 sekunder längre. Men det där med att vila 15 SEKUNDER fattar jag inte. Räcker inte ens med 15 minuter. Kanske orkar jag igen efter 1,5 timme - eller 15 kvartar...? Nå, ska mobilisera krafterna till 1 minut och 5 sek till idag. Det tredje passet per dag får bli nästa vecka.
    Känns iaf redan lite skillnad, även om den är inbillad så är det ju viktigt att känna motivation och uppleva förbättring. Låt vara om den inte finns, bara den känns.
    Brieosten är dock lika mumsig som vanligt medan jag sitter här i soffhörnet.

Galia: Ja, det är lite jobbigt med så där lågt BT när man är gravid, men BM brukar tycka det är jättebra eftersom man då inte riskerar HF. Vilken vecka är du i nu? Mitt BT var rysligt lågt i början båda grav. men steg när jag väntade O och G. Men när jag väntade J var det lågt hela tiden såsom jag minns det... Står i min pres. ifall du vill kolla.  
  • Billabong

Jisses vilken match! Jag har konstant anspänning, så gör inte denna matchen saker med Firrens mage så gör nog ingen match det.
    Just nu är det dock inte lika muntert som för ett tag sedan... Hoppas det vänder igen, iaf till oavgjort.

Galia skrev 2012-06-15 22:26:38 följande:
    Billa: Ah, ok. Får jag då föreslå att du kör planka 20 sekx3 med 15 sek vila emellan. Eller helst 25-30 sek per gång förstås. Sen kan du öka på allteftersom du blir uthålligare och starkare. Då får du variation. Sen ska man eg köra detta varje dag t.ex. precis innan du lägger dig så att du får in rutin i det hela
    Ang. lågt blodtryck så förstod jag att det är bättre med lite lågt än högt just för risken för hf, men som du säger är det ju jobbigt ändå. 
    Jepp, det där med att få till träningen på rutin har blivit just när jag ska lägga mig. Och igår även när jag fått barnen att somna. Men tredje gången mäktade jag inte med.
    Ska testa din variant ikväll. Fast tror jag behöver vila mer än 15 sek emellan...  

• Billabong

Grattis både till snuppis och MrsFirren! Härligt att de små bebisarna är här nu.
    Hoppas M73:s trea hakar på och kommer när som helst.

Zazz: Minns inte om jag hälsat på dig...? Oavsett så glädjs jag med dig i beskedet om att det finns ett litet levande syskon i magen.

Mippemutt skrev 2012-06-19 20:35:44 följande:
    Själv hinner jag knappt vara här inne längre. En fyraåring som är så trotsig och gör allt tvärtemot vad man säger och en ettåring som har ett hiskeligt humör. >Kan säga att det är full rulle hos oss. 
    Hej hej!
    Känner igen beskrivningen av tillvaron, men för mig blir det tvärtom: 30+trådarna blir mer prioriterade för mig när jag har mkt med barnen och allt annat i tillvaron. En av mina bästa ventiler! Hjärta Tack till er! 

• Billabong

Ja, jag säger detsamma: Äntligen! grattis M73 här också! {#emotions_dlg.flower}
    Nu finns det en bild på FB också, jättesöt är hon.

• Billabong

Barba: Kan maken och J1 ha dubbelsängen och du och J2 sova i J1s rum istället? Känns som att det kan vara värt att testa ifall du sover bra i hennes säng, och slippa ha en säng i vardagsrummet samt en säng som inte används i J1s rum...
    Vi har vårt sovrum som sovsal fr o m midnatt ungefär. Alla somnar i sina egna sängar, men sedan vaknar G kring kl 23 och kan inte somna om utan måste få sova hos pappa. J kommer sedan vandrandes ngn gång mellan 1-5 om nätterna och ska sova bredvid mig. O däremot sover alltid i sin egen säng. Eller ja, han kan vakna och vilja sitta nere i soffan en stund men sedan vill han tillbaka till sin säng.

Fast jag har hört ryktas att en viss liten G har råkat sova hela natten i sin egen säng ett par gånger de senaste veckorna... *ingen outing, så klart!*   

• Billabong

Grattis till lillebror Sarahkka!

Roligt att läsa ikapp och se alla dessa tviliingdiskussioner. Kanske tur att jag inte kom in direkt och lade fram alla fakta, roligare att läsa om allt som ni tror, har hört och läst.
    Sammantaget ser det ut som att ni fick ihop det iaf.
    Fakta finns annars här för den som vill veta vad som är fakta:  http://www.tvillingklubben.se/twins/qa.asp

• Billabong

Somnat: Håller helt och hållet med dig! Fast nu var det nog ett par år sedan jag fick visa. Men SÅ NÖJD jag var dagen före min 30-årsdag när jag fick visa det. Har även hänt ett par gånger sedan dess. Borde kanske gå dit och köpa lite vin jag egentligen inte behöver bara för en egoboost?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8