Resande skrev 2012-06-14 10:26:27 följande:
Billa enligt Olga (som någon vänlig själ länkade till när vi pratade om magträning sist) ska man nog hålla minst en minut och göra det tre ggr med 15 sek vila emellan. Men det är nog klokt att göra som Galia säger och variera. Jag börjar på tå och går sen ner på knä när jag inte orkar mer, står så länge jag orkar vilket inte är speciellt länge i nuläget. Länk till bloggen:
blogg.mama.nu/olgas-blogg/Tack för svar om plankor, Resande, chiqita och Galia.
Ja, jag kunde ju tänkt på att kolla in Olgas blogg, men det kändes så mkt naturligare att fråga er här.
Okej, då är jag på rätt väg. Har kört minut först, nu tvingar jag mig till 5 sekunder längre.
Men det där med att vila 15 SEKUNDER fattar jag inte. Räcker inte ens med 15 minuter. Kanske orkar jag igen efter 1,5 timme - eller 15 kvartar...?
Nå, ska mobilisera krafterna till 1 minut och 5 sek till idag. Det tredje passet per dag får bli nästa vecka.
Känns iaf redan lite skillnad, även om den är inbillad så är det ju viktigt att känna motivation och uppleva förbättring. Låt vara om den inte finns, bara den känns.
Brieosten är dock lika mumsig som vanligt medan jag sitter här i soffhörnet.
Galia: Ja, det är lite jobbigt med så där lågt BT när man är gravid, men BM brukar tycka det är jättebra eftersom man då inte riskerar HF. Vilken vecka är du i nu? Mitt BT var rysligt lågt i början båda grav. men steg när jag väntade O och G. Men när jag väntade J var det lågt hela tiden såsom jag minns det... Står i min pres. ifall du vill kolla.