Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Emsters mamma skrev 2010-04-28 19:56:08 följande:
    Milla: Underbart!!! Det är ungefär exakt den bilden jag har av mitt nästa liv som villa ägare. Dvs efter att vår renoverings karusell av lägenheten är klar, längtar så!
    Ja, det är verkligen sådana dagar man lever för{#lang_emotions_sunny}.

I dag har vi haft en av Gabriels kompisar med mamma och lillasyster på besök. Det gick ganska bra, men Gabriel är väldigt "teritoriell" med sina och Lucas leksaker tyvärr. Efter ett tag gick det dock bättre, och när de skulle gå ville både kompisen och Gabriel att de ska göra om det snart. Vi mammor hade det ganska trevligt också .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    malinkat skrev 2010-04-29 08:43:55 följande:
    Elviras inre klocka är dock inställd på att vakna 05.18-22....... tjohoooo!  
    Gabriels är också inställd på 5.15-5.30. Idag var jag upp och gav Lucas en välling vid 4.45, sedan löft jag över honom till vår säng, där han knorrade runt lite innan han kom ordentligt till ro igen. Jag hade nästan somnat när det lät "Kuckeliku!" innifrån Gabriels rum 5.15. Och jag hade satt för ballkongfönstret i hallen också, så min lille tupp behöver inte ens ljus för att gala .
  • Milla C
    IdaVi skrev 2010-04-29 09:42:43 följande:
    Milla: Haha, på god väg med frillan! Vilken sötnos!!
    Jag försökte hitta någon bild ifrån tiden när han verkligen hade "mohikanfrisyr" (han låg alltid på sidan och sov, så han skavde bort håret på sidorna medan det var tjockt och stod rakt upp uppepå huvudet), men jag hittade ingen fin. Men, ja, han är en sötnos .
  • Milla C

Lucas vet iaf vad han "får" och "inte får". Han har numera enbart napp när han ska sova. Nyss kom han krypandes över golvet i vårt vardagsrum med en napp han hittat på bordet i munnen. När han fick syn på mig släppte han nappen mitt på golvet, log och kröp vidare .

• Milla C

Fortsätter egot med att tala om att jag hittade en tand till i Lucas mun när jag bytte blöja innan vi gick till förskolan och hämtade G. Tre tänder har han nu, och en till som snart bryter fram samt två till som nästan är framme .

• Milla C
    Lena: Usch, vilken jobbig situation . Finns det någon högre chef att "ta till" om inget händer?
  • Milla C
    IdaVi skrev 2010-04-29 15:55:43 följande:
    Milla: Jo, men jag har inget större förtroende för honom tyvärr... Jag får nog stå ut den här tiden som är kvar innan jag går hem igen.. Och sen tänka efter vad jag vill göra med mitt liv (arbetsmässigt alltså). Jag har ju tagit upp det flera gånger, hjälper ju inte... Skit! Men nu skiter jag i det här. Ska iväg och köpa en jeansjacka! Älskar jeansmodet! Och den kan man ju ha uppknäppt när magen växer ha det bra tjejer!
    Det är bra. Skit i det och gå och köp dig en jacka . Själv använder jag faktiskt min tvillingsysters avlagda jeansjacka ganska mycket på somrarna. Den är ifrån 1987 - och alltså vintage på riktigt .
    Ha det bäst i vårvärmen!
  • Milla C
    Emsters mamma skrev 2010-04-30 09:17:54 följande:
    Idag drar vi till landet i två veckor. Total dator frihet har vi bestämt ska råda så jag blir borta härifrån ett tag. Ska bli skönt att komma iväg och att få vara hela familjen tillsammans. Sambon jobbar väldigt mycket vilket har lett till en rollfördelning a la 50 tal här hemma. Dvs jag gör ALLT och han gör resten dvs ingenting.... Hoppas det kan blir lite bättre nu på landet ialla fall. Har blivit lovad sovmorgon varannan dag så jag har lite förhoppningar! Är så trött på att vara projektledare och fixare för allt som ska ske och göras och då menar jag allt. Kan ju bra hoppas att det förändras till det bättre när lillasyster kommer.
    Hoppas att du och sambon kan hitta ett nytt sätt att fördela sysslor nu på landet då. Jag vet hur det är att vara familjens projektledare, men maken hjälper till med att skapa sina egna projekt också .
  • Milla C
    IdaVi skrev 2010-04-30 10:35:43 följande:
    Ego: Nu kom chefen in och berättade att han ska ha ett snack med ena konsulten imorgon och att det är sista gången han vill ha det snacket med honom. Så jag hoppas det blir förändring till det bättre snart på jobbet. Snart lunch (nåväl, nästan snart iaf). Blir thaibuffé idag! Mums!
    Hurra, hurra! Skön avslutning på jobbveckan med sådana besked .
  • Milla C
    IdaVi skrev 2010-04-30 11:09:20 följande:
     Nu iväg o köpa jeansjacka och ansiktscreme på Body Shop. 'Cause I'm, worth it!!
    Klart att du är !
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8