Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

IdaVi skrev 2010-08-11 15:32:17 följande:
    Pregga: Oj, förlåt - hade missat detta! Skäms 
    Låter tufft att vara "ensam" i graviditeten, även om jag inte tycker min man är så förstående alla gånger så gör han ju ändå sitt bästa. Vad skönt att du ändå får hjälp från nära och kära med sånt som man inte klarar av när situationen är som den är. Låter som du har en jätteduktig dotter som hjälper dig ordentligt. Tycker inte du ska känna dåligt samvete mot din dotter.
    Kram på dig!
    Man kan ändå tro att han har en kärleksrelation till sin syster än den han hade till mig, hon har ALLTID gått före oss här, alltid oavsett vad det gäller. Å då hon å jag inte kommer överrens så får jag å dottern inte följa med på högtider hos hans fam för det har hans syster bestämt å det finner han sig i....man? eh NOPP!
  • Bubbis10
    Gladhannapanna skrev 2010-08-11 16:24:19 följande:
    Pregga: Jobbigt när relationen spricker när ni äntligen ska få bli föräldrar tillsammans. Vem vet, kanske han blir förändrad när han blir pappa och inser hur man ska prioritera i livet!?
    mja det trodde jag med ett tag, men nej han är helt låst. men som sagt, vi är båda överlyckliga över vår lille prins som vi redan älskar mkt. aså det hade förmodligen spruckit ändå, då han styrs så av sin syster å har ingen egen vilja eller tycke när det kommer till henne å jag vill ju leva med en man....
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-11 19:12:11 följande:
    Mandra: Lite sent råd kanske, men Bamyl Koffein på Apoteket "borde" hjälpa mot kaffe-abstinens.

Pregga: Vad synd att mannen har ett snedvridet "Oidipus-syndrom", och väljer sin syster framför dig, din dotter och er son. Och hoppas verkligen att det sätter igång "på riktigt" nu .

Ego: Lucas har verkligen knäckt "gå-koden" ! Han har ju gått "i evigheter" med hjälp av vagn, väggarna eller någon vuxens finger samt gått enstaka steg när det varit riktigt intressant, men igår knatade han tvärs över vår veranda (säkert en tio steg) för att jaga efter pappa - som ledde in min cykel i förrådet - och i morse gick han tvärs över vardagsrummet. Sedan hade han som sagt gått en massa på förskolan, och nu i eftermiddag och kväll har han gått omkring på hela nedervåningen utan att hålla i sig . "Krypa, varför då?" verkar vara hans melodi just nu
    jo aså det e lite sjukt...men hans val samt hans förlust...haha jaa nu vill jag att han sätter fart, men inte ett spår än av ngt iallafall...haha
    IdaVi skrev 2010-08-11 19:25:14 följande:
    Pregga: Ok, trodde du hade berättat detta tidigare fast jag missat det.
    Hoppas som Pyttis att ditt ex ändrar sig när bebisen kommer. Visst säger man att blod är tjockare än vatten, men i det här fallet vet jag inte hur han har tänkte. Tråkigt!

Milla: Vad roligt att Lucas går så bra nu. Visst är det häftigt när det liksom släpper!

Ego: Ida börjar äntligen intressera sig för pottan. Efter en vecka med 2 pottbarn så har hon kanske fått lite "inspiration". Imorse sa hon baaaajs när hon var nakenfis och jag sprang till toaletten. Tyvärr hann jag inte fram till pottan, men hon sa ju faktiskt till. Sen har hon satt sig frivilligt på pottan flera gånger idag och dragit ner blöjan när hon kissat. Känns som det närmar sig iaf
    nej, jag ville inte ta upp det med en gng men tänkte att jag får ju säja ngt om mig själv osv..hihi jaa aså jag tror inte han tänker alls...men som sagt, har en annan kvinnosyn än vad jag e van vid med å det gör sitt.
    Milla C skrev 2010-08-11 19:58:08 följande:
    Lena: Ja, och när det släpper på en gång ifrån att inte gå utan stöd alls till att knata omkring i hela huset blir man ganska förvånad .
    Vad skönt att Ida intresserar sig för pottan. Hoppas att hon "fått käm på det" och gör mer och mer där. Det är skönt att bara ha ett blöjbarn .

Hoppas att Preggas röda prick betyder att det blivit bråttom in till förlossninge, och att hon snusar bebis nuBaby.
    hihi åååhhh om det ändå vore så väl..börjar tro att en vräkningsorder e på sin plats, haha låg som sagt med värkar inatt fr kl 22.00 igår tills 07.00 imorse å till slut så bölade jag...å allt bara stannade upp-igen. hm, en riktig busunge Flört
  • Bubbis10
    Piggley Wink skrev 2010-08-11 20:25:16 följande:
    Mandra. Bra tips med för och emotlista, det ska jag fundera på. Grejen är ju att jag inte vill riskera något med ryggen, men inte heller bli sövd så att jag inte kan ta hand om (eller kanske mest NJUTA AV) bebisen... Om jag kunnat få KS men vara vaken så skulle nog det vara det jag helst vill tror jag. Tyvärr verkar det inte vara något alternativ för mig

Pyttis: Det är en toppenidé, men jag ska nog fundera några dagar till innan jag använder den... Jag tycker det uppkommer nya tankar/förutsättningar hela tiden... Ska absolut använda den innan samtalet!

Pregga: Tänk att värkarna gör nytta iaf, de gör ju att du öppnar dig! Jobbig situation med systern, det är ju liksom inte henne du valt att dela livet med

Lena: Skönt att dt gått bra, trist att bli en hök, man blir ju överkänslig till slut och bubbig för något som borde ligga inom gränsen för OK... Kram! Toppen med pottintresse!

Milla: Härligt att han GÅR!!!!!!
    Men gör dom nytta? fick höra att man kan ha dessa värkar utan att det händer ett skvatt, men tyckte det lät lite konstigt..? näe jag valde verkeligen inte att leva med henne, trodde jag inte iallafall...URK. men jag väljer ju bort det nu å jag mår faktikst riktigt bra med det beslutet Glad
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-11 20:41:50 följande:
    juni: Jag undrade just detsamma. Beror det på ditt diskbråck?

Pregga: Nej, nu får lillebror/lillprinsen verkligen sluta tortera dig och se till att komma ut nästa gång du får värkar! *Tittar bestämt åt hans håll*

För er som bor "i närheten" av Arboga och har semesterdagar kvar - eller inte vet vad ni ska göra i helgen - så kan jag tipsa er om att komma hit och titta på "Medeltidsdagarna" - som började idag och håller på t om söndag. Det finns marknader (med både medeltida och inte så medeltida ), ponnyridning, medeltida lekar, riddarspel och medeltidsrodd på ån på kvällarna bland annat. De flesta av oss Arbogabor klär oss i medeltidskläder när vi går omkring för att titta och göra saker, så det är ganska "bra stämning".
    hahahaha du e ju rolig, ja titta bestämt på honom nu, *hoppas han ser det* hahaha
    Piggley Wink skrev 2010-08-11 20:55:04 följande:
    mandra och Milla: Jag kan förmodligen inte få ryggbedövning, och KS utn bedövning (finns det nån annan förresten) är jag inte så sugen på...

Pregga: Jaha, jag var övertygad om att de gör nytta
    Åh det känns ju genast positivt Glad
  • Bubbis10
    IdaVi skrev 2010-08-12 08:53:09 följande:
    pregga: Vad gör du här?! Trodde du snusade bebis nu?!
    haha jaa du, det är önsketänkande här nu, hihi ska till Bm idag...å nu är jag i V 40...så får se vad hon säjer...Glad
  • Bubbis10
    Gladhannapanna skrev 2010-08-12 09:05:13 följande:
    Pregga: Självklart gör förvärkar nytta! *nickar bestämt*

Vår lilltjej (snart 17 månader) är kass i magen och illröd i rumpan och snippan. Nästan som brännblåsor på blygdläpparna. Vi smörjer med tjocka lager inotyonol samt luftar, men ont gör det ändå!
    japp, det gör dom..hihi jag e såå lycklig :)
    Piggley Wink skrev 2010-08-12 09:05:15 följande:
    Pregga: Skönt att du ska dit idag, kan ju förhoppningsvis få lite bra tips och hjälp då! Nu får det ju ta och hända nåt...

Mandra: Ja, det vore ju en önskdröm att de kom med ett nytt superalternativ
    jaa det var så roligt idag, Bm reagerade så på att mitt sf mått var lägre å bokade in en tid med deras läkare direkt efteråt....för 1 vecka sedan så var min tapp hård å ca 4 cm lång....idag så 1,5 cm å MJUK!! weeeehooooo hon sa det att hon kände hans huvud direkt vid en vaginal undersökning å att han e så långt ner i bäckenet han kan komma nu, änteligen händer det ngt =) å slemmis har gått helt ser det ut som :)
    IdaVi skrev 2010-08-12 09:40:31 följande:
    Pregga: Lycka till hos BM

Pyttis: Usch för dåliga magar. Ni får smörja ordentligt på snippan och rumpan

Ego: Ska till BM i eftermiddag. Ska bli intressant att höra vad hon säger om mina åderbråck.

Nu ska jag göra mig i ordning. Får snart fikabesök av en höggravid kompis (som ska snittas på tisdag)
    tack så mkt :)
  • Bubbis10

Tack alla för omtanke {#emotions_dlg.flower}

ser att ni är arga för ngt men hänger inte riktigt med?

• Bubbis10
    asap skrev 2010-08-12 21:00:00 följande:
    Pregga - Det var det här vi var sympati-arga för.
    oj, men shit...aså vissa ska inte jobba med människor alls. har träffat en annan sådan läkare med, GRRR
  • Bubbis10
    Billabong skrev 2010-08-12 23:46:17 följande:
    Cissi: Stå på dig/er!

Milla: Jepp, lära sig gå kan absolut innebära sömnsvårigheter. O har precis fått det att lossna och kommer upp i ca 15 steg - och redan när det var färre än så på egen hand började det strula med själva insomnandet. Han vill inte somna och ligger och gråter länge.
    Så klart är kombinationen med inskolningen en "försvårande" faktor också.

Assar: Hur hade G det på sin första dag som dagisbarn?

Pregga: Så bra, då bör lillebror vara redo för entré i livet när som helst nu!

Lena: Det låter SÅ smärtsamt med dina åderbråck... Hoppas läkaren kan lindra dem med ngn mirakelkur/tips.

Pyttis: Stackars liten! Vi har bara använta Bepanthen, den är jättebra. J är också röd på snippan idag, hoppar det är puts väck efter kvällens insmörjning.
    haha jo jag hoppas ju på det, men han e envis som sjutton aså...å nu lyser värkarna med sin frånvaro...aså jag vill inte gå över, han ska ju komma ut utan att jag spricker uppåt nacken med...suck..
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8